1

Ja sedan en vecka är jag då ägare till en Gipsy ICQ/ab
Köpte den av Vwestin här på forumet, och jag har så här långt hunnit gå igenom den ganska grundligt.
Det finns några fuktskador som i sinomtid ska åtgärdats, har säkrat att det inte förvärras eller uppstår några nya.
Hela klädseln har rengjorts, några klädda knappar till sittdynorna saknas nya är på gång, nya formsydda mattor ska beställas med de gamla som mall, allt trä är behandlat med möbelpolish, blev som nytt!
Lite småsaker som ska beställas bla. Ett nytt fönsterlås, ny blandare till toaletten och kanske till köket. Kylen fungerar tydligen inte på gasolen, lite felsökning ska genomföras, det samma gäller fläkten till värme/ventilation.

Slutligen några bilder ICQ/ab
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image.jpg1_zpsrzy52cdj.jpg

http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image.jpg3_zpspyw4grgc.jpg

http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image.jpg2_zpslwvisufd.jpg

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

2

Så jävla söta ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

3

Wompa skrev:

Så jävla söta ICQ/ag

Ja visst är de ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

4

Grattis! Det är en mycket trevlig vagn du handlat av en minst lika trevlig man. ICQ/ab

"Pimped by Nature"

5

Thomas Å skrev:

Grattis! Det är en mycket trevlig vagn du handlat av en minst lika trevlig man. ICQ/ab

Ja ett lagom stort hus med alla bekvämligheter ICQ/ab
Den trevlige säljaren känner jag sedan sisådär 30 år, och jag är nog delvis skyldig till att ha lurat in honom i vw-träsket ICQ/af

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

6

Ja då har damen parkerats för vintern, nu ska lite smått och gott beställas till våren ICQ/ab
Nya kranar till toalett och kök, nya golvmattor, lita småplock till inredningen mm. mm.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

7

Härlig buss detta, har en jag med som inhandlades i augusti. Såg i din text att du tänkt byta mattor efter tidigare mått. Har du möjlighet att kanske ge mig måtten eller liknande?. hade nämligen också tänkt att byta mattor.

ICQ/ab fin vagn ses på vägarna

VW 77a camper
VW t3 Reimo 1986

8

Jag skulle kunna malla av dem på papper och skicka, det fungerar för mattfirmorna när de ska skära ut ICQ/ab
Har du golvvärme i din? Skiljer nog ngt i hur mattorna är skurna.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

9

Vore toppen, Nej jag slet ut golvvärmen faktiskt. hur har du`?

VW 77a camper
VW t3 Reimo 1986

10

johan_lill skrev:

Vore toppen, Nej jag slet ut golvvärmen faktiskt. hur har du`?

Golvvärmen är ju jätteskönt att ha på våren å hösten

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

11

Jag har golvvärmen kvar, som Nicklas skriver, är säkert skönt när det är lite ruggit ute. Jag ritar av mina mattor, var i världen finns du Johan om jag ska skicka? PMa mig din adress ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

12

Kan de ha vart dig jag såg snurra runt på Ica maxi parkeringen i Enköping i söndags?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

13

leguanen skrev:

Kan de ha vart dig jag såg snurra runt på Ica maxi parkeringen i Enköping i söndags?

Nej jag har parkerat för vintern  ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

14

Nä men där är den ju.

Snurrar inte så mycket på fyrkantsbussavd. Men med så hör trevliga vagnar så bör det ju göras oftare

15

anders bergh skrev:

Nä men där är den ju.

Snurrar inte så mycket på fyrkantsbussavd. Men med så hör trevliga vagnar så bör det ju göras oftare

Ja fyrkanterna har man ännu råd till så det är ett trevligt komplement till de luftkylda gamlingarna  ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

16

Den ser riktigt fin ut, rullat långt ?.. Du skriver den är fuktskadad, var är detta ? kollat under sido/takplåten ?, kan dölja sig en hel del otrevliga saker där

17

picka skrev:

Den ser riktigt fin ut, rullat långt ?.. Du skriver den är fuktskadad, var är detta ? kollat under sido/takplåten ?, kan dölja sig en hel del otrevliga saker där

Det har läckt in vid ett av ventilationsgallren bakom kylen så nedanför det är det rätt mjukt, sedan är träramen i den neddragna kanten av bodelen mjuk, vanligt på dessa  ICQ/af

Om jag känner mig själv rätt så kör jag ett år eller två och så blir det ett tioårigt renoveringsprojekt av det hela ICQ/ae

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82