1

Hej, detta projektet har varit igång nu i snart 2 år lite till och från ( efterssom jag har 2 andra bilar jag bygger )

Projektet började i skolan sista året när vi skulle ha ett projekt arbete, alltid tyckt om lite äldre och udda bilar/ mopeder / cyklar, och jag gick med Mats Hagström som lärare och han håller på rätt mycke med bubblor så det fick bli att jag oxå köppte mig en.

ut på blocket och leta bubbla då, hitta denna bubblan på blocket i svedala så det fick bli en biltur ner dit, väl framme så kändes den hel rätt, lyffte på dom matt resterna som fanns kvar i den och golvet såg okej ut och inget direkt alvarligt rost på den heller så jag köppte den för 9000kr och då körde gubben som hade den bilen hem till mig på släp ( typ 1,5h bilkörning ) det uppskattades ICQ/ab
http://img189.imageshack.us/img189/7894/699761255197813.jpg

när jag såg bubblan på blocket så trodde jag den var blå, men så var de inte! jawa grön ICQ/ab
http://img850.imageshack.us/img850/107/dscn9794.jpg

bilen är menad att bli en råtta, men fan heller att jag tänker sitta i en sönder sliten och möglig inredning för de ! gamla ut och ny TME klädsen in !  har bara mattan kvar att sätta i  och förar dörr sidan ( ska ha på en riktig 67a jawagrön dörr när jag hittar en, den jag har är sne i fönster ramen så den stängs inte ordentligt )

http://img811.imageshack.us/img811/7131/dscn1070t.jpg

breddade plåtisar har jag hört att man ska ha !
http://img219.imageshack.us/img219/9978/dflgjsfgh.jpg

krängde på ett par gatslicks på bakdäcken oxå,  jusst nu sticker däcken ut ca 3cm från skärmen, får se om man kan fixa det på något sätt, hjälper de och sänka ?
http://img687.imageshack.us/img687/2573/p1306111854.jpg

Kännsliga tittare varnas !  har ni någonsin sett en så hög bubbla ? ska ner på jorden snart ! köppte mit en framvagn av 25hpman som ska sänkas och sättas på, någon i närheten av hbg som är en jävel på sånthär ? (A) J:son ?
http://img845.imageshack.us/img845/2241/p150611102901.jpg

ett takräcke som ska smalas av lite och fotsteg köpptes oxå av 25hpman

2

Den ska nok bli bra...

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

3

Den bilen som vi diskuterade som kunde ha en dörr till dej, står faktiskt kvar...du får åka på utflykt!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

25hpman skrev:

Den bilen som vi diskuterade som kunde ha en dörr till dej, står faktiskt kvar...du får åka på utflykt!

var var de den stog nu igen ?:O

5

Oj vad dom har flyttat in centumet, jag brukar ha samma et som orginal på dom jag gör Default/hmm

Det beror på om du har irs lr pendelaxel men 3cm blir nog svårt, testa ICQ/ae

Men dina slicks kommer inte göra någon nytta då, förutom att dom är snygga förståss ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

Johan W skrev:

Oj vad dom har flyttat in centumet, jag brukar ha samma et som orginal på dom jag gör Default/hmm

Det beror på om du har irs lr pendelaxel men 3cm blir nog svårt, testa ICQ/ae

Men dina slicks kommer inte göra någon nytta då, förutom att dom är snygga förståss ICQ/ad

jo de e rätt inflyttat:P får se hur ja gör ICQ/ab någon som kan låna ut ett par 4bult fälgar med däck annars till besigtningen ICQ/ab

hitta dom på jobb och dom passa så jag tog dom ICQ/ab hårda jävlar att kränga !

7 Senaste redigerad av Ika (2011-07-13 20:46:05)

Vad är det som är race med den? Har du en vass spis att sätta i? Ge oss lite info nu...   ICQ/ag

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

8

Om du springer på 2st 16"are så är jag ev intresserad ICQ/ag

9

Ika skrev:

Vad är det som är race med den? Har du en vass spis att sätta i? Ge oss lite info nu...   ICQ/ag

har ett block som ska byggas på ICQ/ab men har 2 andra bilar med så de tar lite tid ICQ/ae

10

Johan W skrev:

Splitfälgar eller däck???
16" Fälgar har jag några av iaf om det var det du var ute efter.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

11

Ika skrev:
Johan W skrev:

Splitfälgar eller däck???
16" Fälgar har jag några av iaf om det var det du var ute efter.

Slicks ICQ/ae

12

Johan W skrev:

[Slicks ICQ/ae

kan nog ordna ett par nya ICQ/ae begagnade slicks har vi bara 1 kvar på jobb och de e 15 tum och ej gat lagligt ICQ/ae

13

då var de värsta avklarat då, han godkände att där inte fanns någon ytter bakspegel och att däcken sticker ut 2,5 cm på varje sida bak ICQ/ab dom var 5 st olika och kollade på däcken innan dom bestämde sig för att " det får polisen avgöra "

tydligen ska slitbakan sticka ut för de ska va olagligt och slitbanan var tydligen där mönstret på däcken var och de var precis på gränsen ICQ/ab

co halten vat nog dålig dem oxå.... 7.5 x)  kan de va för oljan inte är bytt sen 93 tro ?(A) haha

aja inte så farligt som jag trodde, trodde de skulle vara glapp i hela framvagnen för den har jag inte gjort något åt och den har varit så sen 93 iallafall så den borde ju vara lite halv kass men tydligen inte ICQ/ab

http://img807.imageshack.us/img807/6691/dscn9829.jpg

14

Vad var nr.5 för anmärkning "olämplig utformning" ICQ/ag

15

rs68 skrev:

Vad var nr.5 för anmärkning "olämplig utformning" ICQ/ag

domkrafts fästena ICQ/ab satt inga fotsteg på bilen när jag körde in den (A)

ska antagligen kapa av dom iallafall, dom lär ju inte funka och lyfta bilen i nu längre ändå så ICQ/ab

16

Inget kul papper du fick där inte !

17

Det var ju bara "skit" fel.  ICQ/ag  En helg i garaget så är det ju klart

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

18

de är ju bara små skit :)drygaste är väll att jag behöver nog nya trummor bak , slog i bromsen bak när vi prova den  så de är bara trummorna kvar och byta ICQ/ab men resten behöver jag knappt delar till ICQ/ab

19

Men vadå "race-råtta"?? Råtta, ja kanske den är lite råttig här o var men inte så värst, tycker den ser riktigt okej ut i jämförelse med många andra, så långt är detta ok för mig.
Nu låter jag kanske dum och otrevlig (förlåt mig) men vad jag hänger upp mig på är det första ordet i trådens namn "race", är det för att du har slicks på bakhjulen, något mer är väl inte race, eller? har jag missat något kanske?

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

20

Handy skrev:

Men vadå "race-råtta"?? Råtta, ja kanske den är lite råttig här o var men inte så värst, tycker den ser riktigt okej ut i jämförelse med många andra, så långt är detta ok för mig.
Nu låter jag kanske dum och otrevlig (förlåt mig) men vad jag hänger upp mig på är det första ordet i trådens namn "race", är det för att du har slicks på bakhjulen, något mer är väl inte race, eller? har jag missat något kanske?

mja råtta är den kanske inte riktigt men den är ju allt annat än utställnings exemplar, men den är ju inte klar heller. det är ju faktiskt ett projekt.

jag tycker det skulle vara vettigt att få bilen besigtigad och laglig innan jag bygger någon race bil av den, så de är som sagt ett projekt i tidigt stadie.

vad vill ni jag ska döpa tråden till om jag inte ska döpa den till vad projektet ska bli för någonting ?

21

hampusjacobsson skrev:

mja råtta är den kanske inte riktigt men den är ju allt annat än utställnings exemplar, men den är ju inte klar heller. det är ju faktiskt ett projekt.

jag tycker det skulle vara vettigt att få bilen besigtigad och laglig innan jag bygger någon race bil av den, så de är som sagt ett projekt i tidigt stadie.

vad vill ni jag ska döpa tråden till om jag inte ska döpa den till vad projektet ska bli för någonting ?

Jo du har nog rätt, vad ska den annars heta..?. Det finns ju då en anledning till namnet,
Du har också rätt i att det är mycket vettigt att få den besiktigad och godkänd innan man börjar med det roliga, många grymma projekt har tyvärr avstannat just pga att man tagit på sig "för mycket" att göra, många bra ideer men tiden går och det blir inget körande...
Så kör på bara.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand