Min erfarenhet säger mig att det alltsomoftast är svänghjulspackboxen och den går att byta utan att dela motorn. Men du måste ur med motorn och väck med hela kopplingen. När du plockar ur motorn kommer du troligtvis se en liten pöl i botten på sprängkåpan, då är du ytterligare säker. När kopplingen sedan är demonterad kan du se skicket på packboxen. Det är inte alltid man ser om den är fräsch, men ser den risig ut så är du säker.
Det finns en sak till som kan orsaka detta och det är ett kraftigt axialglapp, det kan du undersöka innan du plockar ur motorn. Du tar helt sonika i remskivan och juckar den fram och tillbaka, har för mig jag läst att glappet ska vara 0,13mm som mest. Glappar det mycket där, kan det vara orsaken till läckaget. Man kan då testa att shimsa upp den vid svänghjulet, när man ändå byter packboxen. Jag hade en motor som var lustigt på det viset, när man shimsade upp den gick den inte runt, jag var tvungen att åka med ett par millimeters glapp.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't