Hmmm jag håller på med ett bygge och det finns fler här tex. hjoggböle, bullmagne och flodis
Jag kortar karossen men det är inget jag kan rekomendera massor med jobb om man har en hel kaross, min saknar botten så det blir lättare, jag sänker även karossen över plattan
Man kan ju även bygga med bladfjäder lr förlänga huvudet.
Det finns 8" och 10" extensions på volksrods.com och även på andra ställen.
Dom är ju inte jättesvåra att göra men svetsarna måste ju vara godkända tydligen

När man sänker taket på en typ1 så kapa inte bakrutan och helst ska ha bakluckan ha samma lutning.
Vill du inte sänka taket så bygg utan, dom blir inge snygga med orginal tak
Med tanke på takhöjden så flyttar man tillbaka stolarna och då bygger man om baksätet till ingenting och att den ska ha 4 pass är nog svårt om man sänker mycket, även framrutans höjd kan bli problem det finns inget mått att gå efter och är det riktigt lilla så tycker besiktningsgubben att han inte ser ut då kan man få höja taket så att ha bra kontakt med sin sfro man är nog det viktigaste.
Efter som taket blir förlitet så måste man ju skarva i ett kors (det går att luta in a-stolpen med slitsar om man inte sänker så mycket) och då kan man välja om man vill luta b-stolpen som blir mer jobb men snyggt 
Det var mina tankar och en bild på min 
En bra länk http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=345410
Post's attachments
jwrod1 009.jpg 235.23 kb, 200 downloads since 2011-07-12
______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _
(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube Ruff Time Monster Truck Homepage