Nu när byggsäsongen kommer igång får vi öka lite....
Fastpänt var det så det räckte, men då man kommer ut på öppen vägen händer det ändå grejor,,,,
Tur man har snälla kompisar som tycker det är kul att åka ut på äventyr.....
SHIT vad dåligt med pengar man hade ett tag....
Den gamle MASen till lika din namne Robban C ska kanske ägna sig åt att lägga bladguld och dylikt istället för att svetsa..... 
Den gamle MASen till lika din namne Robban C ska kanske ägna sig åt att lägga bladguld och dylikt istället för att svetsa.....
Näää...Nu är Du ute och cyklar....
Kan lätt bli så när klockan är sen.... 
Model Auto Supply = MAS där Claussnitser jobbade på -70 talet. 
Jag är inte förvånad att det är just Du som sitter på den kunskapen då Du har koll på allt annat, dock klykade jag inte det där mitt i natten.
Vi har nog en hel del gemensamma kompisar och det ska bli kul att få överraska Dig.
Jag håller med i det Du säger.
BTW- Då känner Du även igen killen som kör Caminon?

Så kan det med största säkerhet vara.
Överraskad blir jag dock sällan numera, ska vara om du klämmer ner en 27 liters Merlin 12a. Typ som den gamla Caprin från England. 
Nu då höstmörkret sänker sig över Svearnas rike och det börjar bli brått är det skönt att vi äntligen hunnit fram till Mr X som ska hjälpa till ett fixa ett rostigt stötfångarfäste
87 2015-12-01 19:32:12 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-12-01 23:16:51)
Nu var Du taskig!!
Tror Du man bygger en bil lika fort som på TV-programmen??
Vore det inte tråkigt att bara visa 3 bilder på en färdig bil??
Du är lite som en otålig unge på julafton nu ju .......
Man måste ju få visa hur man gör så folk lär sig lite nya grepp och kan förfasa sig över de tokigheter man ev gör....En "tråd"
Jag blir aldrig putt- Dont worry!!
Jag förstår - Vi vänder hem i full fart och sätter igång. Du ska få se på action....
Ja nog börjar man bli lite ivrig att se den färdig
Men som du säger, lätt att tro hur snabbt och smidigt det går när man tittar på vissa bilder och trådar, när man börjar rota med ett större projekt inser man att det verkligen inte är så... 
För att slippa skämmas inför Micha skyndar vi hem och ökar tempot....
Vad är det för bil då 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Yo!! Man kan väl inte avslöja alla "hemligheter" på en gång....Man måste väl få ha några nyheter kvar att överraska med va?
Märk väl vad skönt det är att ha en helt rostfri bil som gåt i Kalifornien hela sitt liv att leka med. Något har man väl lärt sig under alla år man byggt bil...
Den lilla krockskada som är har inte påverkat de delar vi ska använda och man har då raka justa delar att jobba med. Mitt tips( om man har möjlighet) Spar tid ,pengar och mycket huvudvärk i det långa loppet.
Kul projekt, och kul idé !
För många år sen var vi och hälsa på en kille i Bålsta som höll på att montera en Ghia kaross på en 911 chassie.
Köpte för övrigt Ghia stolar av honom
Undrar vad som hände med det projektet, någon som vet?
Snacka om surprise när en gammal Ghia gasar iväg med den prestandan.
94 2015-12-14 10:06:54 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-12-14 10:07:16)
Hmmmm....Hur många Ghias kan det finnas i lilla Bålsta??
Tanken bakom det här projktet var då Hotrod Chribba i Bålsta skulle sälja en helt rensad kaross- men jag ansåg det saknades ör många delar för det skulle vara värt det han begärde.....
Ett halvår senare köpte jag denna vi nu bygger på- av en kille i Bålsta!!
Inga dåliga gissningar, men kanske inte helt rätt....lr så är det. Snart ser vi
Kul projekt, och kul idé !
För många år sen var vi och hälsa på en kille i Bålsta som höll på att montera en Ghia kaross på en 911 chassie.
Köpte för övrigt Ghia stolar av honom
Undrar vad som hände med det projektet, någon som vet?
Snacka om surprise när en gammal Ghia gasar iväg med den prestandan.
Den här Ghian kanske?
http://www.wheelson.se/gallery_18.html
"Hur många Ghias kan det finnas i lilla Bålsta??" Ja en gång i tiden hade Krippa minst 3-4 inklusive en cab och en riktigt ball ljusblå typ 3 Ghia som byggdes av Dan på Bug In och som även kom att ägas av Frans Vörös.
Michaelth´s gissning är nog nära även om jag mer tror att det är en Boxster.
"En för henne-Tanga och en för honom-Boxer" som det skojas om i Porschekretsar och syftar givetvis på Targa och Boxster. 
97 2015-12-14 14:23:07 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-12-14 14:24:29)
Tack för länken P!! Den killen har god smak. Jag har oxo vart inne på att bygga en Riva Aquarama- men har inget handlag med trä...fast jag har en kompis som har,,,vi får se....
Annars- fin årsmodell och snyggt jobbat med kofångarna!!
Fille, Det är som de säger i mina kretsar då: Wrap Ya ass in fibreglass
Tänk att Krippa haft på många Ghior... 
"Wrap Ya ass in fibreglass"
Varför skulle man frivilligt vilja färdas i något som luktar gammal optimistjolle ? 
För det kliar så skönt under pungen då... 
Det är en boxter på bilden. 110% säker.
* Saab 02:a