Hej, jag har en byggtråd på T3 delen ovanför.
detta är min första bilrenovering så jag är väldigt novis.
jag är inte riktigt med på hur ett par saker fungerar på motorn men vill gärna veta.
det är även lite svårt att formulera då jag inte besitter all terminologi, ha överseende med detta 
Kan tillägga att jag har en viss insikt i alla frågor nedan, men jag är av den typen att förstår jag inte precis allt så måste jag ta reda på det.
ok då kör vi.
1. på hjulet(svänghjul?) där fläktremmen sitter finns det en liten kvarts cirkel med numrerade grader , hur och vad används dessa till?
2. jag har sett på ett par filmer att många verkar fästa fast en stång på samma svänghjul och vrider runt motorn antar jag? vad gör dom då?
3. jag har monterat av svänghjulet samt gradskivan under renoveringen, något att tänka på när dessa skall monteras igen?
4. på fläktkåpan på min motor fanns ett klistermärke som indikerar att justering av topparna (ventilerna?) inte är nödvändig(vad jag läst på nätet)?
det är ett instrument med ett kryss över.
min mekaniker säger dock att topparna är standard som skall justeras. hur kommer det sig? hur ser man vilken typ av toppar man har?
5. det här med packningar på cylinder samt Topp, hur är det egentligen? står lite olika överallt. skall man ha metallpackning mellan cylinder och blocket? skall man ha packning mellan cylinder och topparna?
tack på förhand
), dock saknas jag vissa förklaringar. jag utvecklar nedan: