Njae, sista är inte lagd, har kvar en del på soltaket men det är inte rost!!
Grymt, vilken milstolpe !
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

Då satt tankbands fästet på plats med!!!! All rost klar tror jag..... Ska gå igenom hela bilen imon och kolla så det inte ska svetsas någon mer rost isf!!!! Lite soltak kvar men nu kan underarbete börja på allvar.....
ja jag vet att jag ska slipa lite till på svetsen men sambon sa att maten var klar 
ja jag vet att jag ska slipa lite till på svetsen men sambon sa att maten var klar
Oj.. vilken service..
här är det snarare "Du måste komma in och göra mat!"...
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
det är väl som att köpa bil det gäller att välja rätt så man slipper göra så lite som möjligt med den 
Hon läser inte forumet va ?
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Haha nä det skulle jag inte tro
Haha.. Nej min fru är inte heller speciellt aktiv här.. eller inte alls tror jag..
Dune Racer - a PC game
Gladheims VW
Hon läser inte forumet va ?
efter 20 år ihop och 70 talet bilar så har hon tröttnat på bilsnack och forum 

Ännu en milstolpe i bygget! Lackeraren har börjat spackla!!!
Vi kör på varje onsdag är tanken så försöker jag att jobba på lite imellan....
vanlig spackling eller blir det ten?
Dune Racer - a PC game
Gladheims VW
Tenn så mycket det går sen lite plast också 
Faen vad kul att det går åt det hållet

Ja är ganska skönt att snart kunna släppa svetsen och slipa istället 

Idag blev det en sista sväng med pickisen har ju väntat på snön men den kommer ju inte! Så fram med räfsan och ett fullt lass till tippen, nu blir det vintervila...

Fixade med sista bakramen på soltaket idag, tyget sitter klämt i en plattjärns bit och det är som små mutter korgarna som sitter på under sidan som jag undrar om det finns att köpa ? Behöver ju ett gäng 
Det torde vara vanliga muttrar bara det att de sitter så pass "tight" i den lilla ihåliga "lådan" att de inte kan rotera (men fortfarande kan röra sig i sidled).
Jag byte samtliga mina, och jag satte dit 4-kantiga svetsmuttrar. Vanliga muttrar passar dåligt och låser inte så som tänkt....
Nä det är fyrkantiga bitar med ett hål (M6) i, så långt är jag med men det är den lilla ``lådan´´ jag behöver..... går ju tillverka själv men är ju ett jäkla pill (30st)
Jag har fyrkantiga M6. Jag kan skicka upp ett gäng om du inte hittar närmre 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

Händer en del men inte så kul att visa kanske? I stort sätt slipat klart v baksida, vi tar det bakre hörnen först för där är det mest jobb sen jobbar vi oss framåt. Ganska kul och spackla å slipa för man ser ju resultat direkt speciellt när man är 2.... Man går ju lite och drömmer när man ska få se den lackad första gången... 
Vad blir det för kulör?
Fantastisk jobb hittills måste jag säga är avundsjuk på ditt projekt. 
spännande! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Otroligt bra jobbat jag är imponerad av hela bygget och mer impad lär jag bli när den är lackad 
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.