MrPete skrev:Bygger själv en 2074cc med 78mm slag och tjockväggiga 92:or, w100 kam med 1,25:1 vippor och idf 40:or. Toppar har jag vw 041 med 39/32mm ventiler.. enda nackdelen jag vet med dem är 14mm stift. Jag tycker dem är bra eftersom de har ett bra förhållande i ventilöppningsarea mellan insug och avgas.. de flesta eftermarknadstoppar har onödigt stora avgasventiler.
MrPete - vi bygger nästan samma motor 
Jag bygger samma botten som pete, 78vev, w100 kam. Samma cylindrar oxå, men jag har värre toppar... Dom är lite för stora, men jag tänkte försöka minska flödet/öka gashastigheten med små halsringar och insug
och ev ett litet avgas, om det nu spelar roll?
Jag ska köra 1:1,25 vippor och enkla fjädrar till min w100. Jag kommer sällan varva över 5000, och jag tror att grejorna håller bättre med enkla.
Jag har aldrig kört w100 förut, men tror att den blir kanon i en buss 
Buss 65
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"