26

Jamen så trevligt att pickuppen fått sitt hjärta och därmed driv igen..

Fanken någon bild kunde du väl lägga upp på det sköna åket ICQ/ag
Mys mek jamen så skall det väl vara.. E ju skit trist när bruksvattenbuffeln i mitt fall behöver någon sorts service.. Så man man mysjobba lite med glädje så är det ju vinn vinn ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

27

Ja min byggtråd har ju tyvärr avstannat helt  ICQ/ac 

Skulle "bara" byta ut köket så ett utställningskök med 60 000:- i rabatt införskaffades  ICQ/ab

Men när ändring av fönster/ventilation/el osv var avklarat skulle bara den fuktskadade spånskivan bytas, visade sig att golvet var uppreglat med tryckt virke (byggt 76 och vanligt)

rev ut golv/reglar osv  hittade vattenskada i angränsande vardagsrum/hall så även här blev det att riva ut allt, sedan var där lukt från ett sovrum så det var bara att riva även här

Sedan så luktade det från badrummet så golvet släggades upp och visst var det vattenskada även här Default/yikes

Slutade med att hela bottenvåningen rensades och all syll byts ut eftersom även den är tryckt(klart om 3 veckor om allt går vägen).

så nu ska det snart bara byggas ny tvättstuga, badrum, 3 sovrum och ett kök osv, samtliga ytterväggar är öppnade och i huset återstår endast 3 innerväggar

avlopp/vatten osv ska flyttas/bytas, samtliga fönster bytas, alla innertak ska rivas och ny el och spotlights mm ska installeras tur att det är bara 104kvm bottenvåning.

Eftersom all tid och otroligt mycket pengar nu läggs på huset så kommer inga uppdateringar att göras inom den närmsta tiden tyvärr

men jag kommer att följa er andra när tid och ork finns

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

28

ICQ/ad o shit... Ja du har giltliga skäl att inte meka vw... Tja ett tag i alla fall.. Men var f bor ni sover äter går på toa?..
.yeeeeses.. Tur vi blåste ut vårt hus på liknande sätt men då hade vi (har fortfarande) vårt gamla hus vilket underlättar väsäntligt..

Välkommen  tillbaka när ditt "husrenoverings behov " är stillat.... ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

29

Jag har oxå märkt en minskad aktivitet på forumet på sistone. Jag har, som michaelth trott att det beror på att folk skriver på BV Facebook istället. Men så är tydligen inte fallet, och det glädjer mig ICQ/ab

Ett sätt jag märkt aktivitetstappet på är att det inte är lika mycket nya inlägg och svar som vanligt, överlag.

Ett annat sätt jag märkt av det på är att om jag skriver nån liten uppdatering i nån av mina byggrtådar så får jag ingen eller ev nån enstaka fråga/kommentar. Förr dock man mycket mer respons/hjälp/hejarop. Folk tycker kanske att mina trådar är tråkiga eller ointressanta nu, isf är det inte mycket att göra  Default/yikes

Ett tredje sätt är om man skriver ett inlägg med tex en teknisk fråga så får man inga eller få svar med hjälp. Ett exempel är en tråd jag skrev förra veckan där jag efterfrågade svar om lyftare och inkörning av kam. Även om jag vet att det finns många här som kan betydligt mer om lyftare och kammar så fick jag bara ett svar, på frågan om lyftare, inget om inkörning.

vi vill väl inte att forumet ska dö ut, pga att alla väntar på andra att skriva ICQ/ab

Om jag rannsakar mig själv så inser jag att jag har lika mycket "skuld" i detta själv. Ibland när jag ser en hyffsat enkel motorfråga så väntar jag in "expertpanelen" innan jag skriver hur jag tror och hade gjort. Det är kanske fel, ofta så räcker det säkert med mina bonnlösningar och tips ICQ/ab
Jag är inte så bra på att svara och fråga/stötta i projekttrådar heller....

Det får bli bot och bättring i ledet..... ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

30

michaelth skrev:

ICQ/ad o shit... Ja du har giltliga skäl att inte meka vw... Tja ett tag i alla fall.. Men var f bor ni sover äter går på toa?..
.yeeeeses.. Tur vi blåste ut vårt hus på liknande sätt men då hade vi (har fortfarande) vårt gamla hus vilket underlättar väsäntligt ICQ/an

Vi har fått hyra ett hus i samma område  Default/hmm

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

31

Mr 56 skrev:
michaelth skrev:

Columbia 2speed?  ICQ/ad
magnet tändning gnistrande min kära vän!! Ser fram mot mer kött på benen där! ICQ/ag

Japp Columbia two Speed, dock en 46 axel som skall konverteras till 32-34 modell.

Som sagt vi tror på en gnistrande jul :-)

Spännande..nästan man blir sugen på att hälsa på..(om det nu inte vore för att det faktiskt är er tur att komma och hälsa på..)Anna-Lena skyltar om idag,en bra anledning att slita er en stund (svep ihop skägget till en boll under mössan och gör slag i saken vet ja.. ICQ/ad )

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

32

Yper Gustav bygget kom till varmgarage slutet av oktober.  sedan står det still.... jobbet tar mycket tid.  Default/hmm

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

33

Jomenvisst, händer inte så mycket här heller. Hus bestyr, kratta löv, planera garagebygge, jobba (inkräktar ofantligt på fritiden), vårda de sociala relationer man har, träna lite för hälsans skull etc...
Har å andra sidan inte bråttom med mina bilar, bättre att det blir bra från början. Skall dock fixa lite med Chevan i vinter med chassiet. Spliten står där den står. Och Ghian, ja den är ju bara att köra med.  ICQ/af

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

34

Min plan med motorstart innan nyår hänger väl på gränsen....skyller på vattenläcka i huset som tar mycket energi och cash.   Default/hmm

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

35

Det börjar närma sig juletid, och dom flesta är nog inte ungkarlar här inne. själv blev jag klar med det utvändiga på rodden nu i nov, gjorde en regbes och vanlig bes och blev godkänd, (behövde inte FSRO bes).fortsätter inuti efter nyår, så när våren kommer ska den få rulla lite

Post's attachments

Attachment icon 20151105_114504.gif 860.35 kb, 104 downloads since 2015-11-27 

vw rod 55-67
vw rod pick up 64

36

Läcker rod... Mer bilder har du väl ICQ/ad

37

lasslo skrev:

Ett annat sätt jag märkt av det på är att om jag skriver nån liten uppdatering i nån av mina byggrtådar så får jag ingen eller ev nån enstaka fråga/kommentar. Förr dock man mycket mer respons/hjälp/hejarop. Folk tycker kanske att mina trådar är tråkiga eller ointressanta nu, isf är det inte mycket att göra  Default/yikes

Ett tredje sätt är om man skriver ett inlägg med tex en teknisk fråga så får man inga eller få svar med hjälp. Ett exempel är en tråd jag skrev förra veckan där jag efterfrågade svar om lyftare och inkörning av kam. Även om jag vet att det finns många här som kan betydligt mer om lyftare och kammar så fick jag bara ett svar, på frågan om lyftare, inget om inkörning.

vi vill väl inte att forumet ska dö ut, pga att alla väntar på andra att skriva ICQ/ab

Om jag rannsakar mig själv så inser jag att jag har lika mycket "skuld" i detta själv. Ibland när jag ser en hyffsat enkel motorfråga så väntar jag in "expertpanelen" innan jag skriver hur jag tror och hade gjort. Det är kanske fel, ofta så räcker det säkert med mina bonnlösningar och tips ICQ/ab
Jag är inte så bra på att svara och fråga/stötta i projekttrådar heller....

Det får bli bot och bättring i ledet..... ICQ/ab

Ett mycket relevant inlägg Lasse!

Jag kan tycka att det är tråkigt att trådar som dagens vw-bild har gått och blivit en sådan mass-postning av bilder från andra platser på forumet, få eller ens någon vågar posta en egenhändigt tagen bild där och ännu färre ger respons på densamme. Annars är det ett vettigt ställe att lägga upp bilder på sina vagnar om man inte mekar så mycket att man vill veva igång en egen tråd. Och det är klart, med en massa länkade bilder från nätet, blir det lätt opersonligt och ovärt att lägga en kommentar eller att ytterligare förkovra sig i ämnet. Och för en tid sedan, tog jag också upp frågan om det inte var tillåtet att kommentera i tråden, något jag fick veta att det visst var, men som få verkar ha anammat. Är det så det "ska" vara? (jag frågar för att jag inte förstår) Ett fel kanske är just ordet "dagens" i titeln, som tvingar fram en daglig ström av bilder som egentligen inte är nypostade, så de kunde lika gärna vara "gårdagens" bilder.

Och även när det gäller de tekniska trådarna håller jag med dig. Dock har jag valt en annan approach, ibland svarar jag, fastän jag tror det finns folk som kan ämnet bättre och det provocerar fram svar, kanske från nvändare som annars låtit bli att svara. På så vis lyckas man uppnå önskad effekt även om det är på bekostnad att man får "verka lite dum som svarar utan att egentligen veta". I vissa fall får jag dock känslan att man bara vill säga att "du har fel", utan att egentligen utveckla sina argument och tillföra något nytt till tråden. Det är väl jobbigt att skriva långt antar jag?

Sen är det väl inte säkert att alla läser alla trådar, jag tror med bestämdhet att man har vissa favoritkategorier man kollar in först, vissa andra om man har tid, vissa man aldrig kollar. Men mörkertalet märks om man själv är med och provocerar fram debatt. Så fortsätt med det!

Personligen kan jag inte säga om detta har blivit värre på sistone, eller om det varit så en längre tid, men oavsett tycker jag att det är bra att frågan lyfts. För det är sånt här som forum är till för, diskussioner, meningsskiljaktligheter och frågor. Inte masslänkande, substanslösa kommentarer och korta utrop.

Kanske är det "gnällgubben" i mig som inte har någon annan kanal för sina åsikter än detta forum och känner du så, då kan du givetvis bortse från allt ovan.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

38

För min del är det garagebygge som gör att jag inte är aktiv här. Med fyra besiktade och lagliga luftkylda vagnar, gör det att man bättre kan fokusera på att bygga färdigt lokalen innan man startar något nytt bilprojekt. Sedan har jag under året haft goda möjligheter att bygga upp min samling med tvåhjuliga scootrar. En kompis avyttrade en stor del av sin samling till mig med fem Vespor och två Lambrettor. Utöver det har enstaka exemplar hittats för struntpengar. Att öppna en bok om VW är inte särskilt roligt länge. Nästan allt som står kan man redan. Då har scooterbiten varit rolig då en helt ny värld öppnat sig. ICQ/ab Dessutom är prisbilden helt annan än VW. Att hitta motsvarande status "barndoors och splitmodeller"har i scootervärlden innebär inte tom plånka, såvida man inte handlar på italienska Blocket. En riktigt schysst och besiktad GS 150 Serie 1, vilken har hög status och efterfrågan, kostar inte mer än 20-40 000 för ett bra exemplar. Det får man ju typ en dålig bd för ICQ/ae Sedan tar de mycket mindre plats också. Men jag lär säga att VW-folket är roligare än scooterfolket ICQ/ab

39

Jag jobbar på som aldrig tidigare.. Tectylbubblan har ju fått ett önskat rullningsdatum och det är någon gång under nästa år.. så det ä rbara att passa på när dottern sover i vagnen

40

Kan även hålla med om att det är rätt tyst i sina trådar.. även om jag lägger in poster 3-4 gånger i veckan så blir det kanske bara 1-2 kommentarer och de uppskattas det ska ni veta även om det bara är "gött"... "Snyggt" eller likande. Men mer ifrågasättningar, teknisk hjälp eller andra hejarop hade varit trevligt för att själv kunna utvecklas och få mer motivation.

Ang Facebook så är det rätt mycket aktivitet där som inte förekommer här. Själv har jag en fb sida där jag lägger upp alla bilder som jag själv postar i min bv tråd. dvs fb och bv är samma innehåll från min sida.

41

Visst är det kul med respons på inlägg vad det än nu må vara men sen är det så att även om man läser många trådar/inlägg drar man sig för att kommentera i samma tråd allt för många gånger för att inte känna sig tjatig  ICQ/ae

42

Jag tror inte någon som får respons på sina inlägg tycker det,men kan ha fel..och då får man väl skärpa sig..en befogad fråga är därför,tycker ni det? Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

43

Nej det tror/tycker jag inte heller utan jag känner det när jag kommenterar andras trådar, och det är antagligen fel... men det är så det känns...  ICQ/ab

44

Bra tråd ICQ/ad

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

45

Nä nu ska jag åka och hämta ut ÄNNU ett paket från Classic så kanske man kan få ihop en projektuppdatering till slutet av veckan  ICQ/ae

46

Jaaaaaaa updatering uppdatering uppdatering det vill vi se.. ICQ/ag
Tänk om vi alla forumaktiva kunde göra minst en uppdatering i veckan.. Så mycket trevligt det blev att titta på/läsa om..
Så upp och hoppa.. Ja även jag då ICQ/ad
Min uppfattning är helre en smiley än inget..det är ju ofta man /jag har funderingar på vissa problem.. Man funderar är det rätt att göra så här i en konstruktions lösning, eller bara vad andra tycker.. Så nej jag gillar om man får respons..

47

För egen del hade jag noll inspiration att börja med något vinterprojekt i garaget i år. I stället bestämde jag mig för att renovera ett rum i bostaden. Grymt skönt att ha 5 meter till "hobbylokalen" och att den är 20 grader varm hela vintern. ICQ/ab Just nu håller 80 år av olika tapeter på att tas ned.

Fördelen med att inte riva hobbybilen är ju dessutom att den är lika körklar i april, som när den kördes in i garaget i oktober.

48

Jag håller på med allt möjligt på min bubbla -66 men ids inte starta en tråd med bara text, man vill alltid ha bilder och det känns omständigt att få upp bilder när jag bara använder mobilen ICQ/ab

49

mycket tid i garaget = lite tid vid datorn, eller???  ICQ/ae

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

50

kaptenlundback skrev:

Jag håller på med allt möjligt på min bubbla -66 men ids inte starta en tråd med bara text, man vill alltid ha bilder och det känns omständigt att få upp bilder när jag bara använder mobilen ICQ/ab

Inte fel med text..men om det finns någon bild då och då är ju inte fel..
Jag brukar lägga upp bilderna på forumbilder.com och sen lägga in länk i inlägget.. Mina bilder är helt amatörmässiga men dom visar i alla fall en del av det jag vill visa..