lasslo skrev:Ett annat sätt jag märkt av det på är att om jag skriver nån liten uppdatering i nån av mina byggrtådar så får jag ingen eller ev nån enstaka fråga/kommentar. Förr dock man mycket mer respons/hjälp/hejarop. Folk tycker kanske att mina trådar är tråkiga eller ointressanta nu, isf är det inte mycket att göra
Ett tredje sätt är om man skriver ett inlägg med tex en teknisk fråga så får man inga eller få svar med hjälp. Ett exempel är en tråd jag skrev förra veckan där jag efterfrågade svar om lyftare och inkörning av kam. Även om jag vet att det finns många här som kan betydligt mer om lyftare och kammar så fick jag bara ett svar, på frågan om lyftare, inget om inkörning.
vi vill väl inte att forumet ska dö ut, pga att alla väntar på andra att skriva 
Om jag rannsakar mig själv så inser jag att jag har lika mycket "skuld" i detta själv. Ibland när jag ser en hyffsat enkel motorfråga så väntar jag in "expertpanelen" innan jag skriver hur jag tror och hade gjort. Det är kanske fel, ofta så räcker det säkert med mina bonnlösningar och tips 
Jag är inte så bra på att svara och fråga/stötta i projekttrådar heller....
Det får bli bot och bättring i ledet..... 
Ett mycket relevant inlägg Lasse!
Jag kan tycka att det är tråkigt att trådar som dagens vw-bild har gått och blivit en sådan mass-postning av bilder från andra platser på forumet, få eller ens någon vågar posta en egenhändigt tagen bild där och ännu färre ger respons på densamme. Annars är det ett vettigt ställe att lägga upp bilder på sina vagnar om man inte mekar så mycket att man vill veva igång en egen tråd. Och det är klart, med en massa länkade bilder från nätet, blir det lätt opersonligt och ovärt att lägga en kommentar eller att ytterligare förkovra sig i ämnet. Och för en tid sedan, tog jag också upp frågan om det inte var tillåtet att kommentera i tråden, något jag fick veta att det visst var, men som få verkar ha anammat. Är det så det "ska" vara? (jag frågar för att jag inte förstår) Ett fel kanske är just ordet "dagens" i titeln, som tvingar fram en daglig ström av bilder som egentligen inte är nypostade, så de kunde lika gärna vara "gårdagens" bilder.
Och även när det gäller de tekniska trådarna håller jag med dig. Dock har jag valt en annan approach, ibland svarar jag, fastän jag tror det finns folk som kan ämnet bättre och det provocerar fram svar, kanske från nvändare som annars låtit bli att svara. På så vis lyckas man uppnå önskad effekt även om det är på bekostnad att man får "verka lite dum som svarar utan att egentligen veta". I vissa fall får jag dock känslan att man bara vill säga att "du har fel", utan att egentligen utveckla sina argument och tillföra något nytt till tråden. Det är väl jobbigt att skriva långt antar jag?
Sen är det väl inte säkert att alla läser alla trådar, jag tror med bestämdhet att man har vissa favoritkategorier man kollar in först, vissa andra om man har tid, vissa man aldrig kollar. Men mörkertalet märks om man själv är med och provocerar fram debatt. Så fortsätt med det!
Personligen kan jag inte säga om detta har blivit värre på sistone, eller om det varit så en längre tid, men oavsett tycker jag att det är bra att frågan lyfts. För det är sånt här som forum är till för, diskussioner, meningsskiljaktligheter och frågor. Inte masslänkande, substanslösa kommentarer och korta utrop.
Kanske är det "gnällgubben" i mig som inte har någon annan kanal för sina åsikter än detta forum och känner du så, då kan du givetvis bortse från allt ovan. 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't