Lite nya frågor har tillkommit längst ner i tråden angående färgåtgång till splittbuss....
Detta är en avdelning som jag har totalt noll koll på.
Först och främst vill jag nämna att bussen jag har ska jag ha ut på vägen igen till en så liten peng som möjligt, .
Bussen har fortfarande sin original färg kvar, dock så är den dålig samt att den blir lagad precis överallt så snacket om att behålla den kan vi lägga undan, Hellre en extra buss på vägen än en som står i garaget och tar massa år och plats, vill få på en lack billigt så den ser bättre ut, tänker mig att jag kommer att lacka den i garaget hemma.
Då original lacken finns kvar och jag kommer inte att slipa hela bussen plåtren så undrar jag vad för typ av grundfärg/ rostskyddsfärg, slipgrund och lack ska man använda, biltema Hagman.... ?
Läst att en 2k lack på.en gammal 1k lack (om det nu är det jag har) inte funkar.
Vad ska.man ha?
Har dock inte valt kulör än. Men kan tänka mig att jag kommer att lacka den vit invändigt i kupén då det känns fräscht med vitt oavsett färgval utvändigt eller är detta dumt?
Vilken ordning skall allt lackas?
Kan dörrar sitta på plats eller ska de helst ligga bredvid?
Jag vill ha den 2 färgad har jag tänkt mig.
Men vet ännu om jag vill ha den ljusa färgen överst eller underst!
Samt vilket spackel är är bra till en bra kostnad, har använt mig PP's glasfiber och PP 100 på tidigare bilar.
Många dumma frågor kanske men detta kan inte jag alls!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

bättre att lägga tunt och köpa slipgrund och slipa.. I alla fall skulle jag gjort så.