Jag håller på att sätta ihop en ny motor.
Nu kommer jag till lyftarna, och jag tänkte använda ett set NOS lyftare jag hade liggande. Men när jag tog fram dom så är dom inte alls lika eftermarknadslyftare som jag brukar använda?
Mina NOS är helt platta på "ovansidan" av bottenplattan? De andra är lite mer koniska där, och blocket(AS1600) är fasat i hålen. Dom är även lite längre och har tunnare botten än de jag jämför med. Diametern är exakt samma.
Tyvärr har jag inga gamla std 1600 lyftare hemma att jämföra med.
Är mina NOS till nån äldre modell? Tyvärr så är kartongen lite trasig, så reservdelsnummret är borta.
Hur viktigt är det med att lyftaren körs in och fortsätter köras med en speciell nock?
Jag har en ny kam(W100), och en av lyftarna på bilden har gått 20min för att köra in en kam, den andra har gått 50-60 mil. Båda ser fina ut, den som precis är inkörd ser helt ny ut.
Visst borde dom väl gå att använda med en ny kam? Om ja nu inte kan använda mina NOS 
Går det att se vad det är för märke och modell på eftermarknadslyftarna på bilden?
Till höger : vw NOS. Mitten : eftermarknad, 20min drift. Vänster : eftermarknad 50-60mils drift
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"