1

Jag håller på att sätta ihop en ny motor.
Nu kommer jag till lyftarna, och jag tänkte använda ett set NOS lyftare jag hade liggande. Men när jag tog fram dom så är dom inte alls lika eftermarknadslyftare som jag brukar använda?
Mina NOS är helt platta på "ovansidan" av bottenplattan? De andra är lite mer koniska där, och blocket(AS1600) är fasat i hålen. Dom är även lite längre och har tunnare botten än de jag jämför med. Diametern är exakt samma.
Tyvärr har jag inga gamla std 1600 lyftare hemma att jämföra med.
Är mina NOS till nån äldre modell? Tyvärr så är kartongen lite trasig, så reservdelsnummret är borta. 

Hur viktigt är det med att lyftaren körs in och fortsätter köras med en speciell nock?
Jag har en ny kam(W100), och en av lyftarna på bilden har gått 20min för att köra in en kam, den andra har gått 50-60 mil. Båda ser fina ut, den som precis är inkörd ser helt ny ut.
Visst borde dom väl gå att använda med en ny kam? Om ja nu inte kan använda mina NOS ICQ/ab

Går det att se vad det är för märke och modell på eftermarknadslyftarna på bilden?

Till höger : vw NOS.  Mitten : eftermarknad, 20min drift.  Vänster : eftermarknad 50-60mils drift

http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/image_zps1l9wu3hr.jpeg
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/image_zpsqa7me22v.jpeg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Om du väger dom lasse  så bör den i mitten vara tyngst  ICQ/ab  (sintermatrial )
Om du kan mäta upp radien skall det vara R 2000+ på hatten
Den till höger är en tidig 34hk lyftare (nos)
Den som är längst till vänster är tillverkad som Std med ipressat matrial till stötstången
Mitt råd väg dom i med dom lättaste 
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Nos lyftarna väger 72g
Den i mitten väger 96g
Den till vänster väger 87g

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"