Slipandet av svetsfogar är nog klart klart för den här gången. Känns väldigt skönt att kunna gå vidare. Jag har fortsatt med att laga lite rost och andra hål som inte ska vara kvar.
Jag har även fått tillbaka min ratt från min svåger Thomas. Han har tagit och borrat ut centrumet från volvoratten från -54, sen slaktat min vw ratt och svarvade till centrumdelen med splajns några hundradelar större en hålet för att sen pressat in den. Nu ska jag sätta dit tre stift för att försäkra mig om att delarna sitter ihop även när jag svänger.
Hittade en fotpedal till en bastrumma som kändes helt rätt att använda som gaspedal. Allt för att det ska bli lite skön rocken roll.
Lite fixande så kommer den sitta som en smäck.
Sen har jag även hunnit titta lite mer på placeringen av varmluft och friskluft reglaget, jag tror det blir bra som den sitter på bilden. Då kan jag styra friskluften och med mekaniken som är original. Varmlufts klaffen funderar jag på att flytta från motorn fram, någonstans vid framvagnen. Min take är att använda bara en klaff och ett reglage. Jag ser inte riktigt poängen med att ha två klaffar, det är ju inte riktigt så att vw är kända för att ha supervärme som måste strypas.
Över och ut 

Arbetet med utsidan är klar, men på insidan hittade jag precis en dålig lagning och hål som gömde sig under gammal spackel. Men, Men, jag vill ju gärna göra en uppdatering och passa på att önska alla härliga VW vänner en god fortsättning.
Jag bestämde mig för att vara duktig och göra det trista först.