När jag mixtrade med SAAB 99'or så gjorde jag en balansering genom att hänga upp det hela (kolv vevstake lager ringar) i en "balansvåg". Så kunde jag efter lite funderande se vilken del som var lättast tyngst osv lite byten fram och tillbaka lite slipande och mäkbart mindre vibrationer i motorn efteråt.
Var inte så noga med kolv1 till cylinder1 som Haynes böcker är fulla av..... blev det fel så rev man.
"Trim" som inte kostar är alltid tacksamma, mindre vibrationer = längre livslängd.
Men fy för 2" sportavgas fick ställa upp tomgången till 1100-1200 varv för att motorn inte skulle dö.
Lite av en motortråd nu för det är den jag håller på med för tillfället
Jag undrar om en boxer 4 kan spinna som en katt? (skall det inte vara 12 cylindrar då = en viss engelsk bil)
Lägger till bilder av motorblocket efter "sodablasting" = blästrat med natriumbikarbonat kladdigt och tar rätt dåligt, förbrukar alldeles för mycket av pulvret så renare än så här kommer jag inte att göra det. Har iofs en säck med bikarbonat men.....
En av de korta pinnbultarna fick gängan fördärvad när jag tog loss muttern som fastnat så det blir till att beställa en.
Post's attachments
block01.JPG 143.75 kb, 358 downloads since 2015-11-03

block02.JPG 122.17 kb, 376 downloads since 2015-11-03
Hela Världen är en sammansvärjning mot DIG!
När du har tid att ha roligt har du inte råd, när du har råd har du inte tid så när fxx'n skall du kunna ha det roligt....