Inget skoj att visa men Häsä saknar uppdatering så jag får väl visa nått
Jobbar bara kväll nu och hade en tanke på att dra till garaget på förmiddagarna men det är mer slitit än jag trodde så det blir nån enstaka timme nån dag i veckan
Ska ju på 60-tals bromsar och låda så jag har börjat riva massa rostigt och skitigt bös jag handlade av Gustaf och som vanligt gör man saker man aldrig gjort förut så det tar lite extra tid...längtar till man får det blästrat och lackat så man kan börja montera ihop det med massa nya grejer från Classic som landat, så på hjul innan... ja innan årets slut om man ska vara realistisk 
Kul att se att det rör på sig GB, är väl i ungefär samma läge med min 66:a så vi får väl försöka sporra varann...
Vore kul att besöka garaget nån gång för att se hur ni har det, skulle behöva lite inspiration.
/foppa
Äääh det är ju långt kvar till Hessisch, ta det i lagom tempo.
Annars blir det lätt man tappar suget att skruva!
Blir nog en fin bajskorv att vila ögonen på så småningom! 
ta det lugnt gb.. jättelugnt.. du kommer hinna med goood marginal...gör inte det där idag..du kan ju göra det nästa vecka ..eller veckan efter det..
Är bra att man får se även de mindre roliga uppdateringarna, de hör ju liksom till de med. Många bäckar små... 
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Foppa, ditt projekt har man inte sett mycket av... jobbar som sagt kväll så har du vägarna förbi nån förmiddag under veckan så är det bara att höra av sig
Sandbäck och masen, ja man får ta det lite i sin takt men tiden flyger iväg snabbare än man tror...och så dök det upp en varre man nästan är mer sugen på att få ihop...
Häsä, jo det har du väl rätt i, lätt att man läser projekttrådar och tror att det är lätt och guld och gröna skogar 
Sälj varren till mig så är problemet löst 
Haha nej det har nog ingen, har inte velat starta någon tråd då det knappt har hänt nått. Tror jag tar lite bilder och slänger upp allting när det är klart, om den nånsin blir klar... 
/foppa
Foppa, ditt projekt har man inte sett mycket av... jobbar som sagt kväll så har du vägarna förbi nån förmiddag under veckan så är det bara att höra av sig
![]()
Sandbäck och masen, ja man får ta det lite i sin takt men tiden flyger iväg snabbare än man tror...och så dök det upp en varre man nästan är mer sugen på att få ihop...![]()
Häsä, jo det har du väl rätt i, lätt att man läser projekttrådar och tror att det är lätt och guld och gröna skogar
Sandbäck, är ju nästan mer sugen på Varren än ovalen just nu så... näää...
Går sakta nu... och börjar man titta på karossen så är man redo att ge upp... nä, inte ge upp
... först ett rullande chassi sen ta en rostbit i taget, gäller att förtränga karossen för tillfället 
Gb var i storform igår minsann!! CA FEM timmar maskering av ytor som inte bör blästras.....slank dit några buntband också vill jag minnas
Just ja, han gjorde rent grejer med bromsrengöring också!! Flitens Slampa!! 
GW.P
Måste vart den där Fastbacken som det var olika höjd på höger och vänster sida som distraherade...
Ja, den snodde både tid och energi den
Tänk att 15 mm kan påverka så mycket 
GW.P
Börjar bli stressad för att hinna få ihop det här till Hessisch 2017, går ju fan inte fram med raketfart direkt
Har i alla fall fått lite bromsprylar blästrade så de väntar på lite färg och trummorna ska gå på dejt med en svarv

Igår så gjorde jag ren lite grejer, Macke dömde ut pedalstället då det var för mycket glapp så det var bara att plocka isär och kika, verkar sakna en bussning längst ut så frågan är var man hittar på en sån

Då orginaltanken läckte köpte jag en annan som jag hoppas ska vara tät, den fick åka lite karusell hos Goopher häromdagen

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

late,
in love,
and a little drunk..
589 days left.

late,
in love,
and a little drunk..
PeCe skrev:589 days left.
You have been Fried! [fry:d]
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Nu känns det som jag håller jag på och pillar med för många saker samtidigt...bromsar, tank, spindlar, växellåda, pedalställ..
Har börjat måla lite bromsgrejer, blev att pensla epoxi som jag hade kvar sen plattan.
Inte hittat nån bussning till pedalstället och då bussningen antagligen vart borta ett tag har det blivit skador så det blir att leta efter nytt pedalställ
Igår så vart det mest kaffe och snack men slipade av underdelen av tanken som ska få lite färg på sig i alla fall.
Idag var det inte meningen att göra nått men då jag hade lite tid över efter garagebygget så började jag ta isär spindlarna, ledbultar, shims och bussningar med rostskador...så det blir att inskaffa grejer till det också 
Bra,då har vi avlivat myten om att bara kvinnor hanterar simultankapicitet..ös på! 
late,
in love,
and a little drunk..
Det är så vi jobbar! Sågar av stolskenor till försäljning, säljer en buss, bygger ett meckbord till moppeprojektet, svetsar insug till den Porschefierade 1835:an, kokar 5 olika glöggrecept samtidigt, underhåller damen, renoverar startmotor till Magnumen, bygger skjutdörr och spikar i källaren. Allt med en gång och inget blir färdigt, det är så jag jobbar

Allt skall ju göras så varför inte på en gång.. Tillslut blir alla projekt klara, och alla nöjda. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Så befriande..då är det alltså inte bara mig det är fel på,eller också är vi fler(beroende på hur man ser på det..) 
late,
in love,
and a little drunk..
Tillslut blir alla projekt klara
Nä man har ju skaffat sig tusen projekt till ifall man skulle bli utan, för det vore ju skamligt om man inte hade några pågång 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage