bra jobbat
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Hällagaraget - Lyxbuss 1972
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
bra jobbat
Ser ut som motorn har 6st VW original teleskop-stötstångsrör
Inte den billiga vägen att fixa läckande stötstångsrör på....(dyra mojänger)
Ser ut som motorn har 6st VW original teleskop-stötstångsrör
![]()
Inte den billiga vägen att fixa läckande stötstångsrör på....(dyra mojänger)
Ja dom blir att byta ut 
Byter ut gammalt mot nytt

Dom nya sköldarna var bara sprayade med tunn svart färg. Det blev att slipa ner dom lätt och stryka på rejält med en typ av hammarlack. Nu står dom sig ett sekel

kan gärna ta allt i bromsväg som blir över 
Menar du verkligen allt?
De förra sköldarna åkte till tippen. Dom var kass tyckte jag
Vad är du intresserad av? 
Gör en låda i garaget, som du skriver, "Skiten som skänks till Danne", åsså kastar du allt i den som du vill bli av med, typ trummor, backar, monteringsdetaljer mm... :=)
Man skall inte kasta skräp, ganska snart ångrar man någon lite pryl man har nytta av...
Ska ha det i tankarna Danne 
Bakre bromsar färdiga

Idag blev det att ta bort gamla handbromsvajrar och dit med nya. Enda gången det är gott med en ljummen öl är i ett kallt garage

jag anar en antydan till ytrost på den senaste bilden, nåt jag missat på dom tidigare . . . har du varit under o kollat? 
och just ja, fungerar takluckan??? http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=38895
Antydan?
Ja det är ganska bra med rost på denna! En hel del jobb
Takluckan fungerar utmärkt! 
Bytt lite hjullagertätningar... Det behövdes verkligen

Har även monterat ihop bromsarna bak och väntar på att bakre trummor ska bli svarvade.

Kapade bort hasplåten under också och fick mig en dublett i getingbon

Köpte pallbockar modell större. Nu blir det lite mer lättarbetat när bromsrören ska bytas. Ska börja med det den här veckan så får vi se hur långt jag kommer

Men... nu blev den ju högre...
Go, go, go 
Men... nu blev den ju högre...
Go, go, go
Högre, bättre

GB skrev:Men... nu blev den ju högre...
Go, go, go
Högre, bättre
![]()

Hej igen! Dåligt med uppdateringar på sista tiden, men har lyckats knåpa ihop större delen av bromssystemet, bytt styrleder, styrdämpare och lite småsaker. Några bildbevis

Härligt! Du ligger inte på latsidan.
Är inne på liknande jobb med 57a pickisen just nu. Byta alla bromsrör å slangar å cylindrar mm...
Skönt att det går framåt iaf.
Tack så mycket!
Kan inte säga att det speciellt fort, men försöker göra något så ofta jag kan/orkar. Det värmer med lite pepp
Kör hårt Danne 
Började lite med motorn i Måndags. Fick bra hjälp av Pros & Öhrn. Vi tog av topparna, cylindrarna och kolvarna. Blir att köpa nya cylindrar och kolvar, samt att renovera topparna

Konstigt att din Lyx-72 har 1600 motor. Jag trodde alla Lyxbussar från just -72 hade 1700-motorn. Polaren har en grön och vit -72 lyx och den bor i Eskilstuna. Så nu vet du om en till :-)
Avgasventilerna är mycket krafigare kanske den är bytta ? Och väldigt tydliga vändhöjder i cylindrar dom lär man väl byta ut ?
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Hällagaraget - Lyxbuss 1972
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.