...så, hur mycket sänker detta begrepp, "sänkta spindlar" ?
Dom flesta sänka 60mm.
Tack, då kan man provmäta. Gillar ju i regel inte sänkta vagnar...men dessa fjuttiga 6 cm, kan ju kanske räcka för att snygga till den lite.
Jaha , när fan blir gammal blir han religiös ! 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Det skiljer 15 cm på frugans dh o min buss....det ser ju inte klokt ut. Hälften hade räckt.
Glöm då inte det vi pratade om tidigare.. m12 på 71-72, m14 på -73 och senare. De flesta sänkspindlar är gjorda för m14. M12 och m14 avser alltså hålen för okets skruvar.
Jaha , när fan blir gammal blir han religiös !
Fan så gammal är inte stofilen, tänk på hur det blir när han blir gammal på riktigt

Här kommer en länk 25hpman, med flip-tips för att undvika bumpsteering vid en så kraftig sänkning..
http://typ2-klubben.com/index.php/kunen … g-sankning
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Jag har hittat spindlar i Dk med just 12 mm`s bulthål i Peter, så jag har det under uppsikt. Det blir till att montera en helrenoverad framvagn vad det lider. Om allt är i bästa skick, så håller det också.
spindlarna från transporterhaus går att använda med 71-72 bromsok, följer även med bärarmar med nya spindelleder.
1972 Bay buss
Eftersom den här tråden är av intresse även för mig var jag tvungen att gå in o kolla på tranporterhaus.
där står det att sänkspinldlar till -71-72 bay sänker 3,5tum och är för "trummor" de årsmodellerna har ju skivor fram!
så passar de verkligen?
Fick precis svar från transporterhaus.
Det har varit fel skrivet på hemsidan, dessa spindlar är gjorda för skivor och för 71-72 bromsok.
1972 Bay buss
Toppen då är det ju ett bra alternativ. de flesta andra spindlar kräver både nyare skivor o bromsar och breddar utåt ca 10mm.