1

...så, hur mycket sänker detta begrepp, "sänkta spindlar" ?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Dom flesta sänka 60mm.

T2b taigagrön ´77

3

Tack, då kan man provmäta. Gillar ju i regel inte sänkta vagnar...men dessa fjuttiga 6 cm, kan ju kanske räcka för att snygga till den lite.

4

Jaha , när fan blir gammal blir han religiös ! ICQ/af

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Det skiljer 15 cm på frugans dh o min buss....det ser ju inte klokt ut. Hälften hade räckt.

6

Glöm då inte det vi pratade om tidigare.. m12 på 71-72, m14 på -73 och senare. De flesta sänkspindlar är gjorda för m14. M12 och m14 avser alltså hålen för okets skruvar.

7

kisavw skrev:

Jaha , när fan blir gammal blir han religiös ! ICQ/af

Fan så gammal är inte stofilen, tänk på hur det blir när han blir gammal på riktigt   ICQ/ag

http://www.vwaudistyle.ch/portal/pagebilder/reportagen/bus/anhaengerbus_27.jpg

Här kommer en länk 25hpman, med flip-tips för att undvika bumpsteering vid en så kraftig sänkning..
http://typ2-klubben.com/index.php/kunen … g-sankning

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

8

Jag har hittat spindlar i Dk med just 12 mm`s bulthål i Peter, så jag har det under uppsikt. Det blir till att montera en helrenoverad framvagn vad det lider. Om allt är i bästa skick, så håller det också.

9

spindlarna från transporterhaus går att använda med 71-72 bromsok, följer även med bärarmar med nya spindelleder.

NewfieldVW
1972 Bay buss

10

Eftersom den här tråden är av intresse även för mig var jag tvungen att gå in o kolla på tranporterhaus.
där står det att sänkspinldlar till -71-72 bay sänker 3,5tum och är för "trummor" de årsmodellerna har ju skivor fram!
så passar de verkligen?

Numera ägare till en bay-71

11

Fick precis svar från transporterhaus.
Det har varit fel skrivet på hemsidan, dessa spindlar är gjorda för skivor och för 71-72 bromsok.

NewfieldVW
1972 Bay buss

12

Toppen då är det ju ett bra alternativ. de flesta andra spindlar kräver både nyare skivor o bromsar och breddar utåt ca 10mm.

Numera ägare till en bay-71