226

Jag har för mig jag läst någonstanns om en elektrisk pump för att mata returoljan upp till ett högre liggande tråg.. gillar en dold plasering men det skall ju fungera oxå  ICQ/ad ..så en bra lösning vore guld.  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

227

Jo funderat på en pump men känns som det blir en extra felkälla. Som det är nu är fallet minimalt och kan jag bara höja turbon 5cm blir det mycket bättre.
Kommer sitta på samma ställe i princip men nu kommer den ta luften från bakskärmen istället för vid växellådan där jag haft filtret. Kommer nog bli lite bättre det oxå.

Mera känd som jb...

228

Ja har väl inte hänt allt för mycket dom senaste veckorna. Sjukdomar mm har satt stopp för mekande, och så lite garagefika dels hos mig samt hos Larsa har ju gjort att det blivit lite ännu mindre än tänkt. Man har ju inte allt för mycket garagetid med en sambo som jobbar kvällar ibland samt en snart 2-åring som lär underhållas.

Men i alla fall så fick jag ett infall härom helgen. Kom på att jag skulle sälja alla mina Porschefälgar för att köra på något annat.
17" såldes blixtsnabbt likaså Plåtisarna.
Så då stod man ju där utan fälgar samt bromsar då jag skickade med dom med 17" till en ny lycklig ägare. Samma person som jag bytte bort 17" Fuchsarna med dessutom.  ICQ/ag
Vad göra? Jo helt utan idéer är man ju aldrig.  ICQ/af
Skulle endå förbi Sthlm och hämta upp andra fälgar så passade då på att leverera 17" hjulen sen bestämde jag mig för att åka endå till Ulricehamn för att köpa nya.

Valet föll på en uppsättning RH ZW1 splitfälgar. 5*112 så nya bromsar fick införskaffas oxå.
Fördelen med dessa fälgar är att dom har et60 samt är gjorda för att köras med deras egna spacers. Då kan man spacra ut till lämpligt et. Fick med 2st 20mm och 2st 30mm så det blir perfekt fram och bak.
Jo 8*17" är dom runt om så blir väl byte av inre tunnan nästa vinter för lär ju endå ändra utseende på dom då.  Default/lol

http://i67.tinypic.com/105pk7k.jpg

Mera känd som jb...

229

Riktigt snyggt  ICQ/af
När man inte hann på 17 fälgarna så kanske nya ägarn ska sälja fuchsen  ICQ/ae

230

Dom Fuchsen sitter på en röd typ1 som rullar i Hälsingland nu.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

231

Fett ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

232

Ja, tack för smidig affär! RH "cup" har jag redan en uppsättning så när det är dags för dig att byta nästa gång så passar jag. ICQ/ag

233

Haha ja då för någon annan bli lycklig den gången. Tack själv.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

234

Jb: ang EMU-sprutet från GZ, hur är kvaliten? hur är det i jämnförelse med MS? Är GZ ett seriöst företag? har du lust att skriva lite kring hur du upplever dom och sprutet? Är tok-trött på MS... det funkar men bra är det inte. så jag går och funderar på EMU (för priset skull), Link (för att det finns mycket Svensk support att få), eller Haltech (dyrt men riktigt bra)...

235

Skillnaden är stor. Går inte att jämföra egentligen.
Allt blir så mycket bättre. Dock kan vi bara jämföra mot ms1. Men det klår vems med hästlängder.
GZ racing är seriösa. En kompis som äger det.
Polaren som gatmappar åt mig är då jäkligt nöjd så jag litar på han.  ICQ/ag
Bra pris och lättmappat så det rekomenderas helt klart. Tror vi mappade min på 30min då hade vi dock en startmapp som funkade.

Mera känd som jb...

236

JBlom skrev:

Fortsätter visa pågående arbete.
Varianten har numera svarta dörrsidor samt har stolar provmonterats. Fortfarande skitiga så lär väl fortsätta gnida på dom. 

http://i62.tinypic.com/sd0e10.jpg

Har någon ett svart baksäte till Variant 68-73 så är jag intresserad. Annars får det bli ny TMI klädsel till den.

Snart klar med inredningen så då ska motor få lite översyn. Lär väl åka å köpa en turbo först oxå.  ICQ/ab

Om du har kvar 924 stolarna å vill sälja så hör av dig. Riktigt najs typ trea du har!

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

237

Tyvärr sålda.  ICQ/an

Mera känd som jb...

238

JBlom skrev:

Skillnaden är stor. Går inte att jämföra egentligen.
Allt blir så mycket bättre. Dock kan vi bara jämföra mot ms1. Men det klår vems med hästlängder.
GZ racing är seriösa. En kompis som äger det.
Polaren som gatmappar åt mig är då jäkligt nöjd så jag litar på han.  ICQ/ag
Bra pris och lättmappat så det rekomenderas helt klart. Tror vi mappade min på 30min då hade vi dock en startmapp som funkade.

Okej jag har själv ett MS3 med MS3X kortet så det kanske har hänt en hel del men fortfarande idiotiska kontakter och så vidare.

Vad skulle du säga är det bästa och sämsta med EMU?

239

Så här säger min mappare, som öven har en drös bilar med Emu.

Bra
lätt att installera
Bra mjukvara som är enkel
stabilt och bra kontroll på spridare
nackdel
ingen bra autotune
inte bästa manualen

Mera känd som jb...

240

Lite flytt av turbo gjord.
Kommer hamna lite högre upp så det blir att kapa i tilluftskanalen för kylluften.
Sen en extern wg på det.

http://a68.tinypic.com/3448v29.jpg

Mera känd som jb...

241

Tjusigt

242

Nice, trångt om saligheten eller hur ?

243 Senaste redigerad av JBlom (2015-12-10 10:09:21)

Trångt är det men med lite rondellerande så blir det plats.
Har inte velat kapa förut men skitsamma.  Default/lol

Mera känd som jb...

244

Kapa är kul  ICQ/ab
Huvudorsak till byte till extern wastegate ?

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

245

Ja största anledningen är att slippa krångla med fästet när jag lär vrida turbon åt alla möjliga håll för att den ska peka dit jag vill.
Annars finns väl ingen direkt fördel med extern wg. Förutom att det låter roligt med rör rakt ut från wg.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

246

Ach so......funderade bara. Har ju samma "problematik" själv. Trots mycket plats i Ghian.

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

247

Ach so......funderade bara. Har ju samma "problematik" själv. Trots mycket plats i Ghian.

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...

248

Jaha vintern är slut och sommaren är snart här.
Har pysslat lite med Varianten mest kring maskinen.

Bytte ju sprut förra sommaren till ett EMU ecumaster. Byggde om en fördelare med VR-givare. Men nu blir det fördelarlöst med en VR-givare mot ett 36-2 hjul.

http://i67.tinypic.com/eura6g.jpg

Sen har jag haft problem med oljereturen, turbon har helt enkelt suttit för lågt.
Då platsbrist rådigt så fick jag helt enkelt modifiera kylluftkanalen baktill för att kunna höja turbon. Numera får även motorn luften inifrån bakskärmen istället för vid växellådan, borde bli svalare luft.
Sen för att kunna styra laddtrycket bättre så har en extern WG fått ta plats.

http://i65.tinypic.com/k00so7.jpg

Lite pyssel kvar med inkoppling av el till motorn sen byta bränsleslangar runt motorn.
Så snart kanske man får köra lite, dock verkar ju inte vädret vilja det.

Bakifrånbild hur det kommer att se ut. Och nej det är inte röret från ebern som mynnar ut till höger. ICQ/ag

http://i67.tinypic.com/mm8nma.jpg

Ja just ja, har ju bytt fälgar igen oxå...  Default/lol

Mera känd som jb...

249

Ditt VR hjul ser väl lite mysko ut? ska inte en tand tas bort? eller är det bara vinkeln som gör att det inte syns?

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

250

Du har rätt. Men på bilden är det inte ens fastskruvat vilket det är nu dessutom med en tand borttagen. ICQ/ag

Mera känd som jb...