ok, den går ju att köra o tog sig genom besiktningen,
men inte går den som den ska – absolut inte som jag vill.
motorn är en 1600 dubbelportare, original förutom blockerad förvärmning av insug,
en 1200 luftrenare (utan oljebad) o en jet-pipe (zooomtube?) som ersätter original slutrör,
efter ljuddämparen.
symptom:
går fint på tomgång o på låga varv men hackar o rycker vid hastigt gaspåslag
man får växla upp tidigt o inte försöka växla ner o axa tex ut ur kurva
efter avklarade vxl 1 - 4 kan man med försiktig högerfot o stort tålamod
passera ca 80-90km för att sen kunna hålla ca 100km/h. mer gas = hack host bludder
den smäller fint när man släpper gasen vid "högvarv" o motorbromsar,
även vid nedväxling o avslag, jajamensan
det mesta i tändningsväg är nytt men ska gås igenom o kollas
men
jag tycker det låter som ett soppaproblem
har justerat förgasaren enl handbok, tycker dock att jag fick vrida ut mängdskruven mer än 3 varv
(pict34-3) kass axpump? igensatta kanaler/munstycken? för lite soppa eller för mycket?
nån som känner igen symptomen o vet hur man fixar?
jag tänkte börja med tändning o ställa ventiler, sen lyfta på förgasarlocket o göra rent m tryckluft,
mer tips??
it would burn off both of your ears . . . "


