Christofer: Mycket trevligt att träffa dig också! Du vet att jag alltid bistår med det jag kan. Tex om du behöver baydrivaxlar så har jag ett litet lager, annars är det bara att höra sig för, så ska jag leta i gömmorna. Kul att du blev glad över kapseln, den fyller ändå ingen funktion på hyllan i ett mörkt förråd. Berättade idag för arbetskamraterna om samvetskvalet du hade när du skulle sälja Miatan. Givetvis berättade jag det ur en bussentusiasts perspektiv och jag tycker du fattade ett mycket klokt beslut, att behålla bussen! Fråga dina barn om du inte tror mig. 
Jag tror fortfarande på kombinationen typ1-låda med baydrivaxlar (inre knutar från typ1) och sedan, endera länkarmar från typ1 (1302/1303) eller motsvarande delar från en tidig bay. Är lite osäker på hur det är med navens passform, men oftast är det enklast att ta allt från samma bil. En baylåda skulle funka också, men du får inte ner varvet lika mycket och det är ju i mångt och mycket, det du slutligen vill uppnå. Det borde även finnas info om detta på thesamba tycker jag.
Men en svets lär du inhandla också, det är en bra investering, så det kanske påverkar tidsplanen. Jag ser fram emot uppdateringar i detta, men ta dig tid, läs på och fråga så att du gör rätt från början, så länge du hinner innan Hessisch är allt enligt planen.
Jag ska ju försöka fördjupa mig i att typ1-IRS:a min bay och även om det är en annan operation, jag har mer "gratis" i och med att den redan har fyrledat. Så kan det ju vara nyttigt att utbyta erfarenheter.
Demian: Om man tänker sig att den ökade spårvidden hos bayen kommer av att hela bakvagnen, inklusive torsionen, är bredare och att det är därför hjulen kommer längre ut, borde väl en IRS-konverad splitt, där man då alltså inte gjort någon förändring i själva torsionen, innebära att spårvidden är någotsånär densamma, eller tänker jag fel nu? Att man behöver längre axlar beror därför på att växellådan hos en splitt sitter högre upp, eller?
Grinder and paint, makes me the welder I ain't