Här kommer en projekttråd om min gamla Bmw jag köpte för ganska exakt 2 år sen.
Jag har alltid varit en allätare av europeiska bilar men det gillar jag mest är luftkylt och gamla Bmw:s.
Under samma år hade jag sedan en tid tillbaka gått o fantiserat om en slammad 60-70 tals Bmw eller Merca när denna BMW 2500 -71:a dök upp på blocket för inga pengar alls.
Killen som ägde hade tagit en bild från bästa vinkeln (där den mesta rosten inte syns) och inte skrivit just något annat än dom få bra grejerna med den
Han blev totalt nerringd från halva Europa men jag lyckades övertyga honom att sälja den till mig utan att behöva bjuda mer än utsatt pris.
Förblindad av stuket köptes den osedd och från dag 1 har det bara varit krångel med att transportera bilen och att hitta delar som i stort set bara finns att köpa i Tyskland och USA
Bilen hade vid köpet ingen koppling eller fjädrar fram så det har varken gått att svänga eller flytta den för egen för egen maskin.
Den har därmed fått stått o mogna lite men i samband med att vagnparken minskades nu i somras fick jag äntligen möjlighet att börja jobba på den.
Tidigare erfarenheter har lärt mig att det är dumt att ha för stora planer, så mitt första mål har varit att fixa bromsarna,fjädringen och se över strulet med bensinläckage och dom skitiga förgasarna.
I vanligt ordning sket sig den enkla planen men jag har ju inte heller gjort något liknande projekt tidigare så lite misstag får man räkna med 
Översta bilden från i somras, i stort sett helt orörd av mig förutom renoverade förgasare+koppling.
Ser ball ut men totalt obrukbar 

... sitter ju här och knaprar på knogarna...