Hej. Va väl 7-8år sedan jag hade ett bubbla projekt. Men nu behövde tjejen en pendlingsbil till jobbet (1km ink avlämning på dagis) så kändes en bubbla perfekt! Hittade en taskigt skriven blocket annons 8mil hemifrån och utan några större förhoppningar drog jag dit och kollade.. Visade sig va en riktig lyckoträff. En rostfri kansasbeige 1302. Bilen har ägts av en äldre dam från -88. -97 ställdes den in i varmgarage pga ny bil, -05 ärvdes den av en dotter som lät den stå kvar i varmgarage.. För något år sen skulle den rustas upp och bromsar och yttre styrleder byttes men sen hände inget mer.. För några månader sedan användes bilen som delbetalning av hennes gubbe vid köp av en traktor och det är då alltså herren som fick den i delbetalning som nu sålde den till mig.. Bilen kördes hem utan några som helst bekymmer, åkte in och besiktade den morgonen efter och fick bra att veta på inre styrleder och diffus ljusbild!! Kollade under bilen när den stod på lift och jag kan inte hitta en enda rostlagning eller rostfläck på bilen! Mätarn säger 7600 mil och av skicket på inredning så tror jag det stämmer! Allt är orginal i och utanpå bilen och även täcklocket till radiohålet sitter kvar! Skärmarna fram är utbytta vid något tillfälle och dåligt lackade så dom skall lackas om, kommer antagligen köpa en ny förgasare och brytarlös tändning för pålitlighetens skull men annars ska den bara få gå:)
Någon som kan förklara hur man startar ebern? Vrider på vredet i mittkonsolen så låter det som en äggtimer men kan inte höra att nått mer startar. Vart börjar man felsöka?
Tänkte lägga upp lite bilder men dom är för stora för att ladda upp.. Äger ingen dator och vet inte hur man förminskar i mobil/platta.
Alfa romeo 159 sw
Vw lt31 lastbil -79
Ford transit husbil -76
Harley shovelhead - 80
Harley wl bobber -42. Mm.