Jag har också funderat på det, men det finns nog inga därdiga lösningar.
Det är så här, att strömställaren till torkarna har en del ovanliga funktioner om man tänker på elektronikgrjer.
Den har ju två utgångar för olika hastihegheter samt en kortslutningsbrom, jag har skrivit och ritat om detta i flera andra trådar. Du hittar troligtvis ingen strömställare med dessa funktioner bland standardkomponenter. Däremot dinns det företag som bygger strömställare efter kundens önskemål, jag känner inte till någon sådan firma, men det går nog att googla fram. Jag misstänker att sådana blir stora och troligtvis dyra.
Men du kanske med en del finmekaniskt pill kan konvertera originalströmställaren. Kanske du kan finna en tryckkänslig strömbrytare och ansluta den till spolarens ventil, till det behövs det nog också att du fyller denna med glykol eller liknande, kanske hydraulolja...
Det tål iallafall att fundera över... Men troligtvis krångligare än att behålla "reservhjulsspolaren".
På min 1303 monterade jag en röd fin tryckknapp i hålet där man satte vredet för fläkten som man kunde få som extrautrusning.
På senare modeller, och på beachbuggyn använde jag en torkarspak från en sen 1303 som hade elektrisk spolarpump.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."