Jag har gjort bort mig! Smorde för någon vecka sedan upp min blinkersspak som triskats och glappat lite för mycket. Använde 5.56 och hoppades att det skulle funka. Det resulterade i kortis i spaken, så nu går säkringen då jag använder blinkersen. Skall försöka göra rent den med bräklin, det kanske rensar den på smörjoljan. Men, jag skulle behöva köpa en ny blinkersspak, är det någon som har en över? Bifogar bild.
Eller går de att laga? Innan jag smorde upp den så verkade det glappa i spaken, för det växlade ofta vilka blinkersljus som fungerade (vä fram, hö bak etc.). Jag tror inte att glappet satt i lyktorna, för jag har kollat kablarna där (dessutom helt nya bakljus). Dessutom stannade inte spaken i hö/vä-läge, utan jag fick hålla kvar spaken själv genom hela svängen - lite lätt irriterande. Kanske är detta möjligt att laga, men det verkar pillrigt. Någon som säljer en fungerande spak, eller vet om det går att laga?
Hälsningar,
Christofer
- Ägde i 20-årsåldern en pickup 1967, sålde för 700:-

- Har sedan 20 år en VW-buss från 1967 (stått avställd i 15 år, nu rullar den igen!)

Suck!