Grattis
Tack
man blir lite extra svettig när man besiktar slitna ulvar!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Chic garage
Sidor Föregående 1 … 55 56 57 58 59 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grattis
Tack
man blir lite extra svettig när man besiktar slitna ulvar!
Dagens träff i Sandviken Högbo. En riktigt trevlig sammankomst med varierande märken.
Delar av Gävle Luftwaffe var naturligtvis närvarande, Woffe, Jimmy, Andy+ andra kända
profiler. Kanon dag med andra ord...
Andy:s mint Bay
image by flat4sprintstar, on Flickr
Wolfparts 356
Högbos smedja var öppet för besök. Med en glödande härd blev det riktigt intressant!
Det här vore kul att prova på!
Nice, du som tänkte ställa undan ulven 
En fundering... va var det där för bilprovning då ? Ser ut som nån öppnat upp sitt garage
hemma vid med genomfart och börja besikta bilar
Grattis i alla fall till blankt papper ! 
Edit: såg nu att det antagligen är provbromsskjulet !? 

Ad motorn??? bilder data??? eller är det bara en vanlig 2 ports1600 .. fast med ormbo??? trevligt ekipage hur som!!! 
Är inte AD en vanlig 1600 DP?
Nice, du som tänkte ställa undan ulven
Yes det var nära att den skulle bli ståendes i ladan denna sommar! Tur att den körds hem
och brukas nästan dagligen nu. Bra mycket billigare än att åka trimmad turbo Audi 
En fundering... va var det där för bilprovning då ? Ser ut som nån öppnat upp sitt garage
hemma vid med genomfart och börja besikta bilar![]()
Grattis i alla fall till blankt papper !
Edit: såg nu att det antagligen är provbromsskjulet !?
Tack
det är sjulet som du säger...
Ad motorn??? bilder data??? eller är det bara en vanlig 2 ports1600 .. fast med ormbo??? trevligt ekipage hur som!!!
Ja, det är en vanlig 1600cc med ormbo och rostfri dämpare, AD och AS är dom vanligaste
dp 1600 motorerna
michaelth: En bild på skönheten
Okey ja jag vet att AD/AS är 1600dubbelportare med eller utan växelströmare... Men dom bokstäverna är ju just bara det på ett block, tänkte att det kanske var något annat godis i den, som man sas inte berättat om..när jag såg avgasröret
Ser trevlig ut!! 
Okey ja jag vet att AD/AS är 1600dubbelportare med eller utan växelströmare... Men dom bokstäverna är ju just bara det på ett block, tänkte att det kanske var något annat godis i den, som man sas inte berättat om..när jag såg avgasröret
![]()
Ser trevlig ut!!
Bara ormbo och en ombyggd 30hk kåpa, annars helt original
michaelth skrev:Okey ja jag vet att AD/AS är 1600dubbelportare med eller utan växelströmare... Men dom bokstäverna är ju just bara det på ett block, tänkte att det kanske var något annat godis i den, som man sas inte berättat om..när jag såg avgasröret
![]()
Ser trevlig ut!!Bara ormbo och en ombyggd 30hk kåpa, annars helt original
Anar jag inte ett mindre remhjul åxå?
Fidde skrev:michaelth skrev:Okey ja jag vet att AD/AS är 1600dubbelportare med eller utan växelströmare... Men dom bokstäverna är ju just bara det på ett block, tänkte att det kanske var något annat godis i den, som man sas inte berättat om..när jag såg avgasröret
![]()
Ser trevlig ut!!Bara ormbo och en ombyggd 30hk kåpa, annars helt original
Helt rätt 
Mogge skrev:Fidde skrev:Bara ormbo och en ombyggd 30hk kåpa, annars helt original
Helt rätt
"Annars helt original"?
Du mörkar och skämtar oss aprillo

Fidde skrev:Mogge skrev:Anar jag inte ett mindre remhjul åxå?
Helt rätt
"Annars helt original"?
Du mörkar och skämtar oss aprillo![]()
Hehe! Den är nog original, den satt i en soltakare som jag köpte för 1000 år sedan.
Enligt killen skulle kammen vara bytt men det tvivlar jag på 
Härligt med besiktad bil igen!
Yes det känns skönt, har varit ute och tjuvåkt då och då, en sådan här bil
smälter inte in i trafiken precis så risken att dom nyper en är ganska stor!
Skönt med 50a ibland
skulle vara snopet om man åkte dit på flygande..
Dags för en liten update i den här gamla tråden, karossen har stått med sjunk grund i ca 6 månader.
Så nu börjar intresset vakna till liv igen för caben. Tog in plattan till Gävle här om dagen, den har
stått ute i ur och skur och såg inte så bra ut. Men efter en omgång med hårdvax blev den fin och
som ny. Det är det enda rostskydd den kommer att få.
Ska beställa alla bromsdetaljer och gummin nästa vecka, samt runka upp en låda med cast färg.
Sedan kan monteringen börja...
GOD JUL på er
66873_643228109153542_7379855611845307399_n by flat4sprintstar, on Flickr
Javisst ja vaxat bottenplattan skulle man ha gjort! Mycket att hålla i huvudet så här i juletid
Ska bli spännande att följa fortsättningen.
Vaxa platta pch runka låda var det...
men fint blir det!! Ser verkligen fram mot att se cabben bli färdig längre fram
fast gärna snabbare 
Javisst ja vaxat bottenplattan skulle man ha gjort! Mycket att hålla i huvudet så här i juletid
![]()
Ska bli spännande att följa fortsättningen.
Lagom jobb så här till Jule tid 
Vaxa platta pch runka låda var det...
men fint blir det!! Ser verkligen fram mot att se cabben bli färdig längre fram
fast gärna snabbare
Med andra ord inte gå igenom lådan, bara snygga till den och byta packningar 
michaelth, ser man till sjunk grunden kan man omöjligt gå fortare fram. Sedan är renoveringen rätt
omfattande om du minns hur den såg ut från början. Men jag håller med att det har tagit för lång
tid, sedan känner jag ingen press att prestera och få ut något direkt, donar med den när det
känns kul 
Sidor Föregående 1 … 55 56 57 58 59 … 65 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Chic garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.