Håller med om "resto-look" konseptet...
När jag "renoverade/byggde" min Cal-Looker under år 2000 hade jag som ledstjärna att inte använda något som inte fanns på marknaden när bilen var 2 - 3 år gammal. BRM fälgar fanns ju....

Sedan är den för liite sänkt, kan man tycka.. Men "ett hack bak" och "lagom" fram - jag skrapar ramhuvudet i marken när jag kör på min uppfart till huset..
På bilden är det nog "besiktningshöjd" fram - premiärturen år 2001 !?
Inuti har jag plockat ihop en hel o fin brun inrednig (som original) från flera bilar. Ny mattsats från C & S och dold stereo i hanskfacket.
Knoppar, växelknopp; handbromsspak mm har bytts mot trä, just som min far hade gjort i sin PV när jag var liten...och han hade gått bort detta år...

Om det är en "resto-looker" kan ju diskuteras ? Men jag fick iallafall ett av prisen för "outstanding car" på Vwänerträffen när den var klar (som jag är stolt över !-)
Nu har jag haft den i 14 år, så lite sliten i lacken är den ju.... Lucka, huv och framskärmar har lagats och lackats om under årens lopp....
Blinkers sitter under tut-gallren + små sidoblinkers, och pop-outs samt dragkrok för husvagnen.. Motor är på 2387cc. Bild från nu...