26

Jag är på det hela nöjd och kommer att åka även nästa år, men tre saker störde jag mig på:

* Stora grejen för mig med en träff är att prata med folk - något som inte är så lätt om någon varmkör en dragracingbil 15 meter bort. Längre avstånd mellan marknaden och dragracingdepån, please.

* Toaletterna under läktaren var inte bra. Den ena var stängd och den andra var extremt otrevlig när jag besökte den lördag 14:00. Skitigt på golvet, inget toalettpapper och inga pappershanddukar.

* Onödigt långa köer för att köpa korv och fläskkarre. De som jobbade där borde skickas på en kurs i grundläggande logistik.

27

Tack för ett bra utförligt svar! Det glädjer även mig att ni tar del av det vi tycker. Jag hoppas ni får bättre flyt med maten osv nästa år. Finns det glass till ungarna då kommer i alla fall jag vara glad, och ungarna såklart.

Tummen upp för att ni lyssnar!!

Mvh
Kalle

JAG skrev:

Kalle,

När det gäller papper så missade de att kolla senare på dagen då det normalt räcker att fylla på en gång om dagen.

När det gäller mat delen så fick man reda på att man fick lösa det skälva onsdagen före Bug Run Classic 2014. Redan sönaden 2014 tog en person som repesnterade ett catring företag på sig att fixa det 2015. Man var i kontkat med dem under våren och de gararaterade att det inta var några problem att lösa det. ca två veckor före Bug Run Classic i år ringde man för att stämma av. Då fick man svaret - jag skulle ha ringt men det har inte blivit av, får inte tag i det som ska hjälpa till och det är långt att transportea allt vi behöver. Man sökte då direkt efter en alternativ leverantör och det löste sig med det utbud vi fick fram med så kort varsel. Under våren har vi tackat nej till en rad förfrågningar frå catring företg då vi redan förra året på plats lovade ensamrätt till dem, som så sent som ca fjorton dagar före medelade att de inte kommer då vi kontaktede dem.
Tack för bra komenterer och tipps

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

28 Senaste redigerad av wennerberg (2015-08-06 15:12:12)

Jag skulle önska tillgång till el på fler ställen så man slipper springa runt och stänga av elverk som står och stönar när all musik tystnat. (själv har jag vanlig hederlig kylväska så jag behöver inget kylskåp)

Sen skulle det vara najs med vatten lite närmare bortre campingen (mot ingången) och kanske någontstans där man kan diska i varmvatten.

Vad gäller bilarna så verkar de ha tänkt på det mesta, men att det sedan skall "bo" människor där som ska laga mat och sköta hygien verkar de helt glömt på ritbordet.
Lite bättre campingfaciliteter alltså skulle göra upplevelsen ännu bättre.
I övrigt ritktigt bra träff, många förbättringar sedan tidigare år / Emil

29

När det är em är campingen långt bort, vet inte hur det är med el och vatten där. Campingen som är vid ingången på BRC är ju ingen camping annars.

Mera känd som jb...

30

Jaha det visste jag inte. Dår är det väl som det är

31 Senaste redigerad av Peter S (2015-08-08 20:41:40)

Tierp arena i all ära. En toppenanläggning i världsklass visst, men handen på hjärtat, noll i mysfaktor.

Om man får komma med lite mer radikala förslag så vore ett BRC på Kjula en given vinnare.

Ett toppenställe med stora klippta grönytor runt strippen och där allt är samlat på ett ställe.
ALLA som varit där är rörande överens om att en VW-träff där vore klockrent och detta har på senare tid även diskuterats.
Det ligger geografiskt rätt (förutom för våra VW-vänner från norr som får lite längre att åka).

Visst, det finns inga permanenta faciliteter (WC/duschar), men klarar man idag av att anordna tävlingar med 200-300 team/ekipage fre-sön så borde man klara av en folkaträff.

Dessutom håller strippen i stort sett samma klass som Tierp. Våra bilar behöver inte en top fuel preparerad bana.

Skall man se krasst till kostnaden att hyra en anläggning så borde Kjula vara betydligt billigare än Tierp.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

32

Peter S skrev:

Tierp arena i all ära. En toppenanläggning i världsklass visst, men handen på hjärtat, noll i mysfaktor.

Om man får komma med lite mer radikala förslag så vore ett BRC på Kjula en given vinnare.

Ett toppenställe med stora klippta grönytor runt strippen och där allt är samlat på ett ställe.
ALLA som varit där är rörande överens om att en VW-träff där vore klockrent och detta har på senare tid även diskuterats.
Det ligger geografiskt rätt (förutom för våra VW-vänner från norr som får lite längre att åka).

Visst, det finns inga permanenta faciliteter (WC/duschar), men klarar man idag av att anordna tävlingar med 200-300 team/ekipage fre-sön så borde man klara av en folkaträff.

Dessutom håller strippen i stort sett samma klass som Tierp. Våra bilar behöver dessutom inte en top fuel preparerad bana.

Skall man se krasst till kostnaden att hyra en anläggning så borde Kjula vara betydligt billigare än Tierp.

Jag håller med dig Peter!

Bubbla -62

33

Skulle ju bli skapligt nära för mig som bor här ICQ/ad

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

34

Hellberg skrev:

Skulle ju bli skapligt nära för mig som bor här ICQ/ad

Japp, du tar dig nog dit på tre cylindrar ICQ/ad
Du får skaffa dig något modernt från 60-talet att åka i och inte envisas med de där gamla bilarna som ingen vill ha ICQ/ad  Default/lol

Bubbla -62

35

Peter S skrev:

Dessutom håller strippen i stort sett samma klass som Tierp. Våra bilar behöver inte en top fuel preparerad bana.

Håller med, inget ont om Tierp men Kjula är mycket trevligare och träffen skulle bli gemytligare tror jag. Och strippen är tillräckligt bra.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

36

Mer "geografiskt rätt" än tierp är nog svårt att komma.
Jag gillar tierp och tycker att i år var det klart bättre än ifjol, ett stort plus till luftvwaffe som fixar med uppställningen.
Att vi norrlänningar skulle få ca 17 mil extra att åka är inte heller någon fördel.

Hoppas verkligen att BRC stannar på tierp arena för jag tror det blir bättre och bättre nu.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

37

En uppdatering om hur det står till med hon som kraschade på strippen skulle vara önskvärd. Även lite info om hur det gick till. Annars tycker jag som vanligt att brc är en av årets absoluta höjdpunkter

38

från en annan tråd.

Hon har ont i muskulaturen, men mår efter förhållandet bra. Annars pigg och vid gott mot.
Tackar för all omtanke och support, både på och efter träffen

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

39

marcus ösd skrev:

En uppdatering om hur det står till med hon som kraschade på strippen skulle vara önskvärd. Även lite info om hur det gick till. Annars tycker jag som vanligt att brc är en av årets absoluta höjdpunkter

Snackade med henne på SCC är stel i rygg o nacken (vissa blåmärken är kvar än )
Enligt läkaren har hon haft tur som en tokig att det gick så bra med nacke o rygg
Hon sa så här nu skall det satsas på SÄKERHETS PRYLAR i bilen och att det kan gå så illa i 120-130kmt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

40

PPRMicke skrev:
marcus ösd skrev:

Snackade med henne på SCC är stel i rygg o nacken (vissa blåmärken är kvar än )
Enligt läkaren har hon haft tur som en tokig att det gick så bra med nacke o rygg
Hon sa så här nu skall det satsas på SÄKERHETS PRYLAR i bilen och att det kan gå så illa i 120-130kmt
/// Micke

Snackade med henne och hennes man i skinne-tältet på lördagnatten och det konstaterades då att karossen är skrot, men att hon klarat sig överjävligt bra (förmodligen har hon en bra tumme med "vår herr") och att det som lider mest skada är plånboken, för, dom ska komma tillbaka igen!! (Och som sagt satsa betydligt mera på stol/säkerhet) Så uppfattade jag det hela iallafall.

För övrigt må jag ju säga att jag är positivt inställd till att JAG (Johan A Grape?) svarar här på boxerville, det är det största steget i rätt riktning som jag (danne) någonsin kan se. Ta in kritiken och försök rätta till de synpunkter som inkommer, så kommer BRC bli inihellvette bra om några år.

Som jag ser det så skulle det behövas få till något på söndagen, som håller kvar den stora massan på lördag-kvällen, eftersom typ 70-80% åker hem på lördag afton, vilket är synd för oss långväga som väljer att stanna kvar.

Peace Danne

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden