1 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2015-08-02 17:12:52)

Jahapp hur tyckte alla att nya upplägget funka nu då?

Kom med lite konstruktiv kritik.

Av alla jag pratade med under helgen så va det bara positivt och det ända som kom upp
angående förbättring till nästa år, va just klassindelning.

Men dom flesta ja pratade med tyckte att det här upplägget räcker, det krävs jäkligt mycket mer av oss som hjälper till
att styra upp en klassindelning än det som vi gjorde nu. det blir mer variation på detta sätt enligt mig iaf.

EDIT: Sen behövs det alltid mer folk som hjälper till, tanken va att det skulle vara en konbana bortanför utställningen i år
men det fanns inte folk nog som kunde styra upp det, så känner du att just du orkar styra upp det nästa år så hojta till.

Och alla dom som tyckte det gick kanon kan ju ge en applåd till Jonas blom,Mikael Eriksson,Markus Andersson Anton Olsson och John Eriksson, För det va dom som vinka in alla.

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

2

finns mycket att förbättra på brc men detta va ett steg i rätt riktning!  ICQ/ag
konbana lät kul.

inget ni kan hjälpa men många efterfrågar att de händer nåt på lörd kväll som håller kvar folk.
samt söndags öppet till 15-16 tiden så skulle de va lysande.

all cred till er som ställer upp!!

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

3

Man kanske ska återuppliva en gammal tävling dom körde på mantorp, Bug Push.  ICQ/ag
Det kan man ju köra på lördag kväll på parkeringen.

Mera känd som jb...

4 Senaste redigerad av mettis (2015-08-02 21:27:31)

JBlom skrev:

Man kanske ska återuppliva en gammal tävling dom körde på mantorp, Bug Push.  ICQ/ag
Det kan man ju köra på lördag kväll på parkeringen.

Hupp! För 25-30 år sedan var vi i VW-Maffian med i dessa lagtävlingar..
-Jäkligt jobbigt! (vi kom dock ett par ggr på 2:a plats i Bug-Push på Mantorp ; -)
Idag när medelåldern är , tja 25-30år äldre, skulle man få hjärtattack ;-)

Men visst var det roligt då!

Även Västeråsarna hade detta inslag (samt Karlsskogaträffen)

http://i.imgur.com/byI4NvL.jpg

Där står visst en långhårig Hazze L...med egen trailer ?

5 Senaste redigerad av Kalle (2015-08-03 07:34:28)

Jag tycker inte det var någon större skillnad på hur det var i år mot förra året. Väldigt smalt utbud på mat. Ingen glass att köpa åt barnen, hur svårt kan det vara att få dit någon som säljer glass??

Vid incheckning får man en klibba och en lapp, till och med de minsta träffarn har någon liten goodiebag... Inget toapapper/tvål på toan under lång stund på lördagen när det var som mest folk. Listan på dåligt engagemang kan göras längre...

För att sammanfatta, det är alla härliga besökare och bilar som gör träffen, bugrun själva gör inte mer än öppnar grindarna och tar bra betalt för det.

Edit: raderna med utställningsbilarna var fint ordnat, det gjorde ni bra Jimmy, även om jag kan tycka att det är något bugrun själva borde ta tag i då det är de som gör pengar på arrangemanget.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

6

(Inklippt från FB)
Några inputs för mig.

Campingen vid entren, där skulle det behövas ställas upp en pissoar typ bajamaja för det luktade inte godis vid betongmuren i söndagsmorse trots att de fanns brunnar. Skita kan man göra vid läktarens toaletter.

Varför sprida ut campingen på två ställen? är det inte bättre att samla alla på samma yta, mer gemenskap.

Glass kan ju inte va så svårt att få dit, speciellt för kidzen som hänger med oss, behöver ju inte vara fullt sortiment, 3 sorter á 20kr/st enkelt och smidigt.

Nån form av aktivitet för ungarna så de kan träffas och hänga på området, det kommer locka fler familjer dvs fler folk mer klirr i kassan. (win-win)

Maten på dagen va helt okej! MEN på kvällen när man vill ha någe stabilare. Är man tvungen att släpa med sig grill/kol/kött/tillbehör/frysväskor eller åka in till tierp när man e hungrig. HetaKöket va kanon för de va ju öppet till 8 men ingen mat man kanske blir riktigt mätt på, det "riktiga" köket hade slagit igen när jag å polarn skulle handla fläskkarre&potatissallad på fredags kvällen.

Öltält med band/musik som spelar normalhögt så man kan sitta och surra med lite nya folk skulle va trevligt, området är så stort så man missar nog många trevliga människor att prata skit med och en fyllekorvvagn utan för tältet.

Betalar man 500kr i inträde, så förväntar man sig lite mer av denna träff. Då det inte är några nybörjare som bjuder in till denna tillställning. Nä jag är inte bitter, vill bara att de ska bli lite bättre till nästa år.

/Rickard

Bubbla -62
Buss -60

7

Hoppas ni får betalt för att ni ställer upp och gör träffen bättre

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

8

Vad det ska gnällas!
Att rulla in på en campingplats kostar väl också typ 500 för två dygn, och då får du också bara ställa upp ditt tält och gå 200m till muggarna.
Här får du träffa trevligt likasinnat folk, titta på fina bilar, kolla på dragrace, mm. Det är ju knappast gratis att hyra arenan med full  säkerhetspersonal och preppad bana!
Men man kan ju fundera på varför träffen är Fredag-Lördag, det finns ju dom som inte har semester på fredagen....

9

Instämmer med föregående talare,,,har varit där 2 ggr i rad nu och tycker väl fortfarande att arrangörerna borde kunna göra mer med tanke på priset. Ta exempelvis en buss med 6 personer så får de in 3000 Kr.
Utbudet kändes väl sådär , vad gällde mat o dryck. Jämför man med andra evenemang så ligger nog detta klart i bottensedementet. Känns som dom vill krama ur folk pengar. En kopp kaffe 20 Kr osv.....

Förändras inte BRC arrangörsmässigt framgent så tror jag andra mindre träffar kommer att ta över oss deltagare.

Njae fram för fler aktiviteter som nämnts här tidigare av olika slag, som förenar VW-folk i olika åldrar, kön mm.

Tycker det är besökarna som gör att träffen blir trevlig och rolig ! Det var också bättre med upliningen i år än förra året. tack för det ?

\\Lite Gnäll-Arne denna gång kanske ,,,, men jag hade det jätteroligt  ICQ/ab

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

10

Jimmy efterfrågade ju konstruktiv kritik, jag tycker inte någon gnäller, Tierp arenan är en mkt fin anläggning och jag tror att vi skall vara glada att den finns till förfogande, men visst finns det plats för förbättringar och det är väl nyttigt att kunna ventilera detta utan att det blir pajkastning eller tråkig stämning.

11

Jo att campa är väl inte så dyrt 500:- för 2 dagar, men åker man in en familj med fru o 2 äldre kids så blir det 2000:- vilket är en jäkligt lyxig camping....
sen är det en underbar arena och härlig racing och de kan jag betala en del för!... 

tycker årets träff var bättre än i fjol ! och de gick åt rätt håll! bra initiativ att styra upp utställningsområdet.

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

12

Lite mer konstruktiv kritik eller ideér som man också kan kalla det.

Styr upp campingen i rader, likt ni gjorde på utställningen. För min del ger det mycket att kunna gå och kolla på bilar på fredag kväll med en öl i näven. Nu var allt extremt utspritt. Framför allt då det fanns två campingar.

Som dagträff är träffen bra. Allt kretsar kring asfaltsplanen.  Men problemet är fredag och lördag kväll. Det blir för ensligt då allt är utspritt. Det bästa vore ju att ha campingen och dragracedepån nära varandra. Så ett förslag är att flytta all camping mot dragracingdepån, eller att flytta ner hela campingen närmare målgången, och även flytta dragracingdepån och marknaden ditåt.

Nu blev inte jag drabbad av toaletterna. Tur att jag inte hade barnen med i år, men jag hade blivit "skogstokigt" om min 3 eller 6 åring blivit akut bajsnödig och det inte fanns nått slags papper att tillgå då jag ändå betalt 500:- i inträde och folk tog upp det som ett problem redan för ett år sedan.

Lite positivt då... Det var en uppryckning mot förra året. Vet inte exakt vad det var, men det kändes som det var nån slags organisation i år. Det fanns mat och det styrdes upp i utställningen.

13

El till folket vore nice, betalar gärna för det! Fan vad jag frös  Default/lol

14

Nu va ju jag först in på plattan så vi kunde sätta upp avspärrningen för marknaden och när grindarna öppnades så åkte 90% av bilarna den första timmen till den lilla campingdelen vid toa huset, men eftersom det va en gigantisk vatten håla på flera ställen där så fick inte alla plats. Men vad det säger mig är ju att folk hellre campar vid/runt toa huset än på den bortre campingen.

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

15

Vet inte om det är nån vits att nämna vad man tycker men endast en camping så det inte känns så glest och utspritt och sen köra racing lördag och söndag med finalerna söndag morgon för att hålla kvar folk... my 50 cents...

16

ja någonting som håller en kvar till söndag hade ju vart nice när jag tänker efter ICQ/ag

17

Att hyra banan en söndag är nog en kostnadsfråga, då det inte är billigt. I så fall skulle träffen ha flyttats till Kjula och kört fredag till söndag. Fästet där är ju inte lika bra men helt oki.

Mera känd som jb...

18

Vi hade en mycket trevlig både fredag och lördag....

Håller med med det utspridda campingen var väl inte så bra.. och att det var tomt på toapapper hade vi förstått sen förra året..
så vi tog med egen rulle så man kunde ha med sig in på skithuset ICQ/ad

Matutbudet var lite glest men bättre än förra året absolut.. men hur svårt kan det vara att kontakta fler "fastfood" vagnar ?
Jag hade sett fram emot den nybyggda restaurangen..... !!!!??? hmm vad blev det av med det ?
Tänk om dom fick in en krögare som kunde ta hand om den över denna helg... sälja enkel mat.. sälja öl och ha en trubadur
som spelar lite både på fredag och lördagskvällen... hade vart kanon att gå å käka lyssna lite på bra musik och ta några pilsner !

Uppställningen funkade klockrent... mycket bra jobbat Gefle Luftvwaffe ! ICQ/ab

Vi frös som fan natten till lördag så vi bestämde oss för att åka hem sent på eftermiddagen trots att vi hade tänkt att va kvar till söndagen.

Går det inte att någon.. i typ Gefle Luftvwaffe sätter sig ner med arrangören för BRC och berättar hur det kanske kan gå till...
och vad som är önskat av folkvagns-folket !?
Kan ju bli riktigt bra träff om det utformas bra... arrangören bör lyssna på sina besökare !

Över lag mycket bra träff och härliga människor med samma intresse !
Fina bilar och kul att se körningen på strippen.. dock skulle det vara roligt om det var lika många som körde
som det var första året på BRC !

Tack för ordet !

/Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

19

Nu kommer en del  att skrika högt som fan
För oss som tävlar kan nog vi höja Priset till en tusing eller kanske mera (banprepp o var ok ) 
För det fanns vissa saker som inte Jimmy kan styra upp
Som toan vid depån man gick in med skor som man inte skall göra Sen ett ned spytt handfat ( därför är det kod lås där för sådant inte skall ske)
På EM tävlingen var det bara Cirka 270 team (Cirka 800-1000pers då är det renare än efter lördag em på Brc )
Det jimmy och Co har gjort är ett mycket bra jobb  i depån o utstälningen  (sen var det några dö skallar som körde runt i depå området och nästan smälde med en tävlings bil ) (vissa är blinda och ser inte avspärningana för det inte skall hända sådant för det är ofta enkelriktat i ett sådant område)
Sen var det något som heter SÄKERHET som man kanske skall tänka på (såg minst en fyll körning på em )
Jag tycker att man kan försöka Hjälpa Jimmy o Co 
För efter förra årets snack med Jimmy så var det mycket bättre för oss räser galningar ( förra året fick vi stoppa tre gånger för att inte köra över sådana som sprang mellan tävlingsbil o drag bil )
Att det inte är fler bilar är nog att det är fördyrt för många att köra på strippen skulle tippa på varje sväng ligger på 1500> på en sugis             Sen skall vi nog tänka på hon som kraschade bilen i banslutet  så det inte händer igen 
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

20

En sak som stört mig de gånger jag besökt BRC är varför den bortre läktaren är stängd. Jag har då i alla fall uppfattat det så.

Visst, det är längre att gå, men när solen ligger på som den oftast gjort de gånger träffen arrangerats, så hade det varit smutt att få sitta på motsatt sida där man sitter mer skyddad från solen.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

21

när vi var på race i tyskland på 90-talet då filmades allt som hände under dagen o visades sen på kvällen på en storbilds skärm där alla samlades o drack öl, det vore ballt att göra här med

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

22

Peter S
Den har varit öppen de senaste tre åren, när den var stängd var innan den var besiktad och godkänd.
Ove, när det gäller öltält och live band så försökte man det tre första åren med det, de som var i tältet var enbart ca tio funktionärer.
Det byttes och fyldes på med papper ca 10.00 på alla WC det var tre som var tomma då, alla var då fylda med två rullar i var WC.
Mat serveringarna har varit problem med sedan den nya ägaren tog över, till i år trode man det var löst med ett catringföretag som tog på sig att sköta det, 14 dagar före fick man besked om att de inte kunde. Det söktes efter en lösning med en rad olika lev. Till slut så fick man tag i två som kunde komma, det var en till som skulle komma och var inbokad som inte dök upp.

23

JAG skrev:

Peter S
Den har varit öppen de senaste tre åren, när den var stängd var innan den var besiktad och godkänd.
Ove, när det gäller öltält och live band så försökte man det tre första åren med det, de som var i tältet var enbart ca tio funktionärer.
Det byttes och fyldes på med papper ca 10.00 på alla WC det var tre som var tomma då, alla var då fylda med två rullar i var WC.
Mat serveringarna har varit problem med sedan den nya ägaren tog över, till i år trode man det var löst med ett catringföretag som tog på sig att sköta det, 14 dagar före fick man besked om att de inte kunde. Det söktes efter en lösning med en rad olika lev. Till slut så fick man tag i två som kunde komma, det var en till som skulle komma och var inbokad som inte dök upp.

Lördag eftermiddag kl 16.00 ca var det tomt på allt papper och tvål på herrarnas toa under läktaren. Jag sa till de som sålde fläskkarré som i sin tur ringde någon om det.

Tråkigt när saker ni blivit lovade inte hålls angående maten, men när man får höra samma ursäkt två år i rad för varför det var dåligt med mat/glass/dricka är det inte lika lätt att köpa ursäkten... en gång är ingen gång, två gånger... Om jag tar på mig något på min arbetsplats tex och misslyckas, gör jag givetvis på något annat sätt nästa gång för att inte misslyckas igen, kallas learning by doing.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

24

Kalle,

När det gäller papper så missade de att kolla senare på dagen då det normalt räcker att fylla på en gång om dagen.

När det gäller mat delen så fick man reda på att man fick lösa det skälva onsdagen före Bug Run Classic 2014. Redan sönaden 2014 tog en person som repesnterade ett catring företag på sig att fixa det 2015. Man var i kontkat med dem under våren och de gararaterade att det inta var några problem att lösa det. ca två veckor före Bug Run Classic i år ringde man för att stämma av. Då fick man svaret - jag skulle ha ringt men det har inte blivit av, får inte tag i det som ska hjälpa till och det är långt att transportea allt vi behöver. Man sökte då direkt efter en alternativ leverantör och det löste sig med det utbud vi fick fram med så kort varsel. Under våren har vi tackat nej till en rad förfrågningar frå catring företg då vi redan förra året på plats lovade ensamrätt till dem, som så sent som ca fjorton dagar före medelade att de inte kommer då vi kontaktede dem.
Tack för bra komenterer och tipps

25

JAG skrev:

Kalle,

När det gäller papper så missade de att kolla senare på dagen då det normalt räcker att fylla på en gång om dagen.

När det gäller mat delen så fick man reda på att man fick lösa det skälva onsdagen före Bug Run Classic 2014. Redan sönaden 2014 tog en person som repesnterade ett catring företag på sig att fixa det 2015. Man var i kontkat med dem under våren och de gararaterade att det inta var några problem att lösa det. ca två veckor före Bug Run Classic i år ringde man för att stämma av. Då fick man svaret - jag skulle ha ringt men det har inte blivit av, får inte tag i det som ska hjälpa till och det är långt att transportea allt vi behöver. Man sökte då direkt efter en alternativ leverantör och det löste sig med det utbud vi fick fram med så kort varsel. Under våren har vi tackat nej till en rad förfrågningar frå catring företg då vi redan förra året på plats lovade ensamrätt till dem, som så sent som ca fjorton dagar före medelade att de inte kommer då vi kontaktede dem.
Tack för bra komenterer och tipps

Blir positivt förvånad att ni hänger här och kollar vad folk tycker, tummen upp