Jag fick en diskmaskin av en kollega i början på sommaren. Under transporten på flaket, tippade den och fick ett fult jack i sidan på luckan. Till en början hade jag tänkt tjäna några hundringar på den, men nu är den knappt värd något alls.
MEN, så slog den briljanta idén mig, "garagediskmaskin"! Jag har ju läst vid otal tillfällen om "pröva kör den i diskmaskinen när inte frugan är hemma" och jag tänkte att då kunde jag ju ha en maskin helt dedikerad åt detta, som det inte gör något om den blir smutsig eller går sönder. Tvättstugan, vägg i vägg med garaget, ska iordningställas i vinter och när det ändå ska dras vatten, avlopp och el till tvättmaskin, tvättho och tumlare, så kan jag ju lika gärna dra en extra förgrening till diskmaskinen och ställa den under arbetsbordet.
Men så kommer frågan, till vilka uppdrag är en sådan maskin lämplig? Jag tror nog jag kommer snubbla över både ett och annat användningsområde när den väl är igång, men för att få inspiration och för att kunna bearbeta familjen, så de inte tror man är galen som vill ha en diskmaskin i tvättstugan, till vad är en diskmaskin bra?
Tvätta motordelar (utan diskmedel?)
Tvätta grisiga verktyg.
Tvätta färgblandningsutrustning...
Ja som ni märker är jag lite rådvill, ös på med uppgifter för en garagediskmaskin! 
klart du skall ha en sådan... svetsade om propellern/ledningen som satt mitt i min maskin, så den kom i ovankant på diskmaskinen, så den sväljer tex hela motorblock.. dock har inte den maskinen hittat hem till mitt nya garage än.... men det kommer.. den bara väntar på att jag skall få skiten färdig..