Tog ur motorn 2 dagar innan BRC och bytte koppling och tog bort plåtar för att se om det låg massa smuts som kunde vara orsaken till varför motorn fortfarande går aningen varmt! Men hittade varken löv eller barr.. Var nästan helt rent..
Ur med motorn

Skulle byta packbox, insåg då att jag hade fel packbox och då stog det still... Om 2 dagar skulle jag ju till Tierp
Fick ringa Landelius och skynda mig dit dagen efter så det var fixat!
Bytte packboxen till både motorn och lådan så jag kunde montera den nya kopplingen

Sen var den i! Som ny efter justerad koppling
passade även på att byta startmotorbussning!

Igår så fixade jag problemet med att den bara gick på 3 cylindrar. Hackat den senaste veckan ibland när man gasat på och tillslut gick den bara på 3 cylindrar.. Jag kollade kompet och det såg fint ut

Jag kollade brytaren och märkte att det inte var något avstånd alls nästan... Antagligen så var ena nocken lite mer sliten så att brytaren inte fick någon gnista på ena nocken. Justerade till 0,4mm och nu går han fint igen.. Hade helst velat byta brytaren men hade ingen rätt hemma
Fixade även helljuset

Problemet var i säkringsdosan dör 2 stift ska "sitta ihop", men det gjorde dom inte.. Så fick göra en liten kabelstump och sätta emellan så hoppade dom igång! Justerade även styrsnäckan så att den glappar mindre, tycker även att den blev lite mer lättstyrd..
Efter allt så tog jag en tur och var nöjd. Då slutade hastighetsmätaren funka....
Plockade isär den och kollade

Frågan är om det är denna bruna runda klumpen. När den snurrar så får den en skål inne i mätaren att snurra och då börjar pilen snurra som visar hastigheten. Men jag tror inte att den når längre så att skålen börjar snurra.. Fanns en liten justering men det hjälpte inte..

Får nog leta efter en ny
.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
|o\ /o|
Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa