1 Senaste redigerad av Natas (2015-08-04 20:44:43)

Finns så mycket att säga, men vill inte dra allt nu.

Flyttat utomlands och bussen är den jag väntat tills sist att bli av med, lite motvillig, men måste låta någon annan ta över.

Priset är svårt, jag tänkte ta bud tills dagen innan jag åker, den 24/7. Finns i Malmö, klarar en lång resa utan problem (naturligtvis skulle det kunda hända saker, men jag hade stuckt varsomhelst med den)

71:a  camper inredning, var på besiktning idag, bara småsaker plus 2 rost problem, skulle säga 90% rost fri, den har blästrats undertill och målats tunt med blyfärg. tydligen missade ett par ställen som vuxit fram under senaste stillestående period (typ 4 år)

Mekaniskt mycket bra aldrig problem, startar alltid lätt, inte en droppe av oilja läkage

Kaross, lite rost runt ett par av skärmkanterna,  grovt behov av lack, men jag aldrig brytt mig om det då det mekaniskt och praktiskt har varit prioriterat. Har sprayat den en gång tunt och den såg ganska fint ut, men igen stillestående har inte varit snäll mot den även om det har varit under tak.  Beskitings män gick genom den ganska ordentlig idag, fick anmärkning på vindrutaspolarna för han inte kunde hitta knappen.. lol Det kan jag tar.. fylde inte på med luft ändå, var för tradigt väder att hålla på idag.

Intresserad? Ring eller skriv, kom o titta. Jag funderar på att sälja den utomlands, men ger Svenska köparna första chans på att betala vad den är värd.

Jag har många bilder genom åren, tyvärr ligger de på en hårddisk som kraschat nyligen. Har kopia men tar lite tid att återställa. Finns en del papper gamla besikting mm på den,  också en del reservdelar som följer med. kan även finnas ett par camping tillbehör inuti. .

Paul 0735-948032 eller messa mig här.

Post's attachments

157.jpg, 80.66 kb, 640 x 480
157.jpg 80.66 kb, 174 downloads since 2015-08-04 

Bus_besiktning.jpg, 57.58 kb, 640 x 480
Bus_besiktning.jpg 57.58 kb, 206 downloads since 2015-07-09 

bus_gatan1.jpg, 63.25 kb, 640 x 480
bus_gatan1.jpg 63.25 kb, 173 downloads since 2015-07-09 

2 Senaste redigerad av lasslo (2015-07-10 06:14:33)

Hallå Paul.
Om du har tid så kan du väl komma till bussfest i Båstad nästa helg, där har du säkert en massa potentiella köpare som gärna vill se bussen ICQ/ab

Och så får bussen komma till bussfest igen, det var väl 12år sen sist ICQ/ad

Mvh lasse

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Kommer gärna och kollar på denna nån dag det finns tid Default/smile Är nere i Malmö titt som tätt Default/smile

4

Bra ide! Var det SÅ länge sedan! Tiden flyger! Köpte bus för det skulle gå mer sakta.... hjälpte nog inte..

Har mycket för mig men kan absolut köra upp en stund i allafall.. för höja priset för att ha råd till entré
http://boxerville.se/forum/img/smilies/lol.png

lasslo skrev:

Hallå Paul.
Om du har tid så kan du väl komma till bussfest i Båstad nästa helg, där har du säkert en massa potentiella köpare som gärna vill se bussen ICQ/ab

Och så får bussen komma till bussfest igen, det var väl 12år sen sist ICQ/ad

Mvh lasse

5

Hej

I have interesse for the bus.  ICQ/af
Please send me more pics and your priceidea.
Sorry. My svenska is very bad, answer in english please.
I´ve sent you a pm.

Hejdå
Matthias

6

Vad är prisiden på denna härliga buss?? ICQ/ab

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

7

UPDATE:

Körde 300km igår, gick bra på motorvägen 100-120 km/h hela vägen. (busfest Båstad sent ute!), gick bra förutom 2 problem:

kondisatorn pajade, byt, gick bättre än innan.. alla rekomenderar elektroniskt tändningsmodul
Bensin tog slut på motorvägen! ICQ/ab  (Bensinmätaren slutat fungera efter stillastående, kanske han som byte CV kom åt kabeln? )

nuvarande bud 20 000

har förlängt vistelsen och säljer den 1/8 till högstbjudande

-----------------

Drove the bus to Bussfest 2015 300km yesterday. Highway speed 100-120 km/h the whole way. Everything went well except:

Capacitor went bad, changed it and runs better than ever. everyone recomends electronic ignition.
Ran out of gas on the freeway! (gas gauge stopped working after storage, maybe the cable got disconnected when the CV joints were changed)

Current bid 2150€

I have extended my stay and will sell to highest bidder 1 August.

Post's attachments

speedometer.jpg, 32.33 kb, 640 x 480
speedometer.jpg 32.33 kb, 174 downloads since 2015-07-20 

8

21000 bjudet!mvh Christian ICQ/ag

9

Bjuder 30 då...

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

10

Tack!

Wompa skrev:

Bjuder 30 då...

11

31000 bjudet

12

31001kr bjudet...

Skojade bara, 35000kr.

Sweet Loretta Fart
But she was a frying pan

13

36000 ICQ/ag

14

Hej. Är 36000kr fortfarande det högsta budet? Mvh Kalle

15 Senaste redigerad av Natas (2015-07-30 09:55:56)

Tar sista bud midnatt 1/8.  Bussen måste hämtas innan den 8/8 i Malmö.

Jag hittade gashäll/vask i stainless som kan monteras på skåpet.

Högst bjudande är nu 46000 kr

------------

I will take the highest bidder at midnight 1 August. The Bus must be picked up before the 8 August in Malmo

I found the stainless steel cooktop / sink that can be mounted on the cubbord

Highest bid is currently 46000 SEK

Post's attachments

stove.sink.jpg, 22.89 kb, 260 x 193
stove.sink.jpg 22.89 kb, 170 downloads since 2015-07-30 

16

Var budar man isf? Och var följer man budgivningen? Mvh

17

Det går bra att skriva PM.. Jag skriver till de som är fortfarande med med uppdatering. Du kan också ringa mig.

Kalex skrev:

Var budar man isf? Och var följer man budgivningen? Mvh

18

Skulle gratulera Wompa till att vara högstbjudande, men han hoppar av nu i efterhand..  Default/hmm

så ni andra som hade bud kontakta mig med er sista bud, annars släpper jag den till Tyskland för 42000.

19

Glömde tala om det i början, men auktioner här på Boxerville har en tendens att gå åt pipan. ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

20

Jag kan bjuda 43 om den går o fungerar så bra som du skriver ring om jag får den 0768 447834 0481 71448

21

44.000, hvis det hele spiller som du skriver...

Har du ingen billeder fra bilen indeni?

22

Satt som slutdag för budgivning den 8/8.. högst bjudande hoppade av efteråt.. andra på rad var var 43000 ifrån Tyskland.. Han är på väg att hämta... så tyvärr kan jag inte ta flera bud.. Jag är ingen som går tillbaka på mitt ord.

I posted last day of bidding as the 8/8... highest bidder dropped out afterwards... next in line was 43000 from Germany.. He's on his way to pick up.... so unfortunatly I can't take anymore bids.. I always keep my word.

23

Det er da ikke den 8/8 endnu

24

Enligt tidigare inlägg slutar budgivningen 1/8 och bussen hämtas senast 8/8, blev nog en liten felskrivning här här för Natas.
Ni var helt enkelt försena att bjuda ICQ/ab

25

Synd att en så pass bra buss ska behöva lämna landet,  ICQ/ac sad  till ett bra pris till och med. kommer att kosta de dubbla efter lite små fix.
Jag var och kolla på den, Och där var inga större fel - men då var jag mitt uppe i affären med min panel och har inte plats till två bussar.

Ha de så gott i Thailand paul - du kanske köper en annan där.

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|