Ja har en bok till dedär typ 3orna. Ska nog till garaget imorn så kan lägga ut bilder på elscheman:)
Låter kanon det, har bara schema på det vanliga, typ lysen å sånt och inte hittat nåt annat på nätet ännu
Ajjemen. Vi ser vell om du hittat nå. Annars kolla ja i boken:)
Hittade en beskrivnig på Bosch D-Jetronic här så kan man kanske klura ut hur detta fungerar, vad som skall var kopplat vart etc.
Den här kanske?
Mycket bra beskrivning, lite enklare med engelska.
Ser redan att det är flera saker som är bortkopplade som jag förstår behövs för att controluniten skall funka.
Kallstarten är t.ex. Direkt ansluten till tändningen så det är antagligen den soppan den går på när jag provstartar
Fan va kalas, bara ut å koppla rätt nu då 
Bra beskrivning det här, nu börjar man fatta hur det funkar.
Kallstartsventilen var som sagt kopplad direkt på tändningen, sen var trycksensorn bortkopplad, hade ingen slang mot insuget som känner trycket, samt ett kablebrott till en av tempgivarna. Kanske funkar om man kopplar in allt detta, blir ett test ikväll, håller tummen !!
159 2015-08-07 20:07:57 Senaste redigerad av t100r (2015-08-07 20:08:55)
Allt inkopplat enligt beskrivning, men startar inte.tjyvkopplar jag kallstartsventilen startar den, men så fort jag kopplar Bort den stannar motorn. Får Mao ingen soppa från vanliga insprutningen, var börjar man då felsöka eg ?
Tips mottages tacksamt, det här känner man sig bortkommen på
Kolla triggerkontakterna i fördelaren. De talar om för "hjärnan" vilka två spridare som ska spruta.
tack för tipset, vet du hur man kollar dem ?
Konstaterar att bensinpumpen går hela tiden så fort man slår på tändningen, den skall väl slå av efter ett par sekunder om man inte kör startmotorn eller att motorn går.
Troligen är då pumpreläet förbikopplat, någon som vet var det reläet sitter, är det någonstans under instrumentbrädan ?
Kasta de där nu, på med dubbla gasare istället som man förstå sig på 
Bränslepumpsrelät sitter under brädan.
Lyssna inte på MrIcka, fungerande D-jetronic går mycket bättre än dubbla 32 PDSIT.
Lägg några timmar på att kolla alla elanslutningar, dåliga kabelskor är en av D-jetronics akilleshälar. Den andra är bränsletrycket, det måste vara konstant 2 bar. Därför är det viktigt att alla bränsleslangar går utan knyckar och böjar under tanken. Ett friskt bränslefilter är också viktigt.
Tack, då vet jag vart jag ska leta, är nog mycket omkopplat här.
Så lätt ska man inte ge upp, det är ju lite kult med ett så gammalt insprut system.
Kan man ansluta en mätare någonstans för att mäta bränsletrycket, tycker som sagt att det inte är nåt direkt tryck alls, det pumpar bara lite tamt.
Mellan två av spridarna sticker det upp en rörstump med en skruv i. Skruva ur skruven och sätt dit en mätare. Tänk på att det kan vara tryck kvar i systemet när du lossar skruven.
får kolla det, det är som sagt inte mycket till tryck i systemet så det är nog inga problem.
kapade en bränsleslang som var böjd så pass att det var ett litet veck på den
just nu hostar den till om man låter den stå en stund mellan man provar att starta, som att den har byggt upp lite tryck som räcker för att den skall tända till en gång.
Äntligen börjar det bli lite liv i baken på racern !
Hittade en glappande säkringshållare till huvud reläet och kopplade även om sug- resp returslangen som jag tyckte satt fel på bränslepumpen.
Nu startar den, går dock urkasst på typ bara 2 burkar men svarar iaf på gasen lite grann Och det blir ett visst tryck i bränsleslangarna, så helt hopplöst är det inte längre 
Om jag fattar rätt när jag läser div beskrivningar av den tidiga D-Jettronic så är spridarna kopplade två och två på en fyrcylindrig motor, alltså ger den impuls till två st varje 180-grader via givaren i fördelaren. Går den inte på två burkar kan det väl tyda på att 2 spridare inte öppnar, alltså inte får någon impuls från styrboxen, vad det nu kan bero på.
Kan förstås vara nåt annat fel också.
Bra att de går framåt iaf, hoppas du får riktigt snurr på grejerna snart!!
169 2015-11-07 20:52:37 Senaste redigerad av t100r (2015-11-07 20:54:47)
En himla välkommen födelsedagspresent av sonen, tack-tack !!
Nu ska det väl bli sprutt på kärran till slut, ger upp det där moderna insprutningsgrejset
Trevligt. Kanske vi får se den på gatan till sommaren då. 
Fan va kalas! Kämpa på, måste komma ut å kika nån kväll
Nu är det färdig opererat på den vattenkylda engelsmannen så man kan ägna sig åt tyskarna.
Så nån gång ska man väl komma ut på gatan, med antingen den ena eller den andra.
Vi får ta och hitta en kväll när det inte är nåt annat som står på agendan, så får vi surra lite
173 2015-12-10 14:46:50 Senaste redigerad av t100r (2015-12-10 15:21:56)
I somras var det en del störande projekt som tog tid från att göra klart det maskinella, som ett litet "Orangeri" på gårn 
Inte helt klart dock,nockplåtarna sitter provisoriskt, fönsterkarmarna ska färdigställas, insidan kläs med panel och stengolv läggas.
Detta ser mycket trevligt ut... Gärna fler bilder!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bygget är en samling av fynd här och där
Dörrarna hittade vi hos en gammal dam som hade en loppisskylt vid vägen som vi svängde in till, de hade suttit i hennes gamla hus i Roslagen en gång i tiden.
Fönstren fram kommer från en herrgård i Gästrike-Hammarby som vi hittade på vinden hos Barrolin byggnadsvård i Torsåker.
Takteglet kommer från ett fiskartorp i Roslagen, också det via en loppis skylt vid vägen.
På baksidan finns ett runt fönster som hustrun haft som dekoration i flera år, kommer från Gysinge byggnadsvård . Och det lite större fönstret kommer från Överjärva gårds byggnadsvårdaffär, filial till Nacka byggnadsvård. Där hittade vi för övrigt en liten kamin som också ska in i stugan så småningom.
Det är som när man renoverar en bil, jagande efter delar är det största nöjet och att få en historia bakom det ger sakerna liv.
Oj nu var det husbyggnadstråd av det här, det var ju inte meningen 
Skulle haft en övriga projekt tråd på detta kanske, men har inte tagit så mycket bilder under byggets gång, får fixa det.
