Hittade 009 tändkurva
Men om jag tolkat texten rätt så är 019 kurvan bättre för standardmotorer.
http://www.sparkingplugs.com/10.htmlNu gäller det att hitta en för Magneten.
019 ja på en std men man vill ha vakum oxå För när man uppnar fult tappar man vakumsignalen då kompensrare man
På magnet eller en fördelare utan vakum får man så kallad flatsport (och motorn tappar drag)
På räser motorer som bara axar uppåt i varv så funkar mekanisk bäst på gatan kan det bli tråkigt
Samma gäller med magnet tändningen
motorer som går på samma varvtal hela tiden och inte har något batteri eller som var tomt var magneten att föredra för då vevade man igång maskin
Sen en sak till magneten drar minst en HK I Std skick mer i modiferat skick (är det inte dåligt med sådan redan)
(det var någon som har mätt upp 4-5hk tapp på rullande lansväg) På raggar(msd12/44a) magnetena vrider sig axelen (1/2=12mm) 3-4grader minuständning) (Msd 44a drar 20hk)
Sen om man vill använda magnet tändning vet att automagnet här i gbg var duktiga på dom (är granne med en av delägarna) som sa det är mycket dåligt med delar i daxläget till magneterna
När jag frågade om fördelen att använda en sådan Tittade han på mig med stora ögon och skakade på huvudet fick svaret har du inte riktiga bra tänd delar redan fick jag som svar
Jag höll på dö förra gången när jag var o fipplade på tändkablana
Han skrattade o sa magnet är för bakåt strävare i min branch (bosch)
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke