Ja där ser man... jag lämnade ju litet utrymme till spekulationer också, då jag inte är helt insatt i detta spännande ämne.
Men nog 17 är den "1302-look-a-like", med dom framskärmarna ser det ju ut som om den hade Mc Phersonben i framvagnen, det ser du om du lyfter på huven, om det ser ut som i en nutida bil med en övre infästning för ett stående fjäderben på varje sida, eller om du lyser med en lampa mellan framhjulets överkant och skärmen och då ser någonting som ser ut som en spiralfjäder där inne i halvdunklet...
Elefantfötter har du iallafall inte, utan bilen har dom bakljusen som på svenskimporterade bilar fanns mellan -68 och 73.
Jag jobbade (extraknäckte) en gång för väldigt längesedan med att anpassa importerade bilar till den svenska marknaden, på en firma som sysslade med det, mest tunga fordon, jänkare och japaner, men de där strålkastartorkarna känner jag igen, det är kanske en standardmodell som hamnade på många olika fordon, under de åren det var lag på det här i Sverige. De kunde vara jäkligt trångt och besvärligt att få dess på plats minns jag. Annars var det en hel del jobb med att byta ut röda och vita blinkers till orangea, där man kunde göra det. Ett och annat bilbälte och större värmepaket minns jag också att vi monterade. Varningstrianglar slängdes i alla fall in i alla bilar, lastbilar och traktorer, ja även i en skördetröska... man vet ju aldrig vad som kan hända... Många olika slags fordon fick jag i alla fall tillfälle att provköra, även en jättelik gruvtruck.
Nåväl...
Motorkoden, jag ger dig en bild:

Här läser du motornummret, det börjar med en eller två bokstäver, kolla dessa och återkom så är det säker nån villig själ här som berättar vad det är för maskin som knuffar din bil framåt. 1600-motorerna heter AD och AS...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."