Kemppin kan du få loss för strax över 10 ink. Det är den värd
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Customprojekt Bay-72 ( The dream of the blue turtle)
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 26 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kemppin kan du få loss för strax över 10 ink. Det är den värd
Skratt, ja, den var inte gratis.
Jag skickade min svets från Julahuset, och det var inte en dag försent. Kan tänka mig att din har samma kvalitet.
Jag köpte min på Lundqvist maskin och verktyg i Västberga. Dom hade extrapris på den här modellen och då gick den på 12350 ink moms. Med min maskin kan man svetsa svartstål, rostfritt, aluminium och mig löda. Men dom har en lite billigare variant som är gjort bara för svartstål, det tror jag gick på 9, typ.
låter ju prisvärd iaf! och smidig ser den ut ¨å vara
Snygg dörrmodiff.. 
Din moddade dörr var helt klart en av dom snyggaste lösningarna jag sett hittills
Bra jobbat !
Ja smart att flytta upp hela original kanten 
Har du provmonterat rutorna i dörren?, hade ett jäkla meck i min, glömde prova innan lack=(
Jag har inte tagit ur mina rutor. Har inte planerat att göra det häller. Men rutorna går inte att veva ner helt, jag får leva med att dom sticker upp någon cm.
Dax igen.
Efter en intensiv helg i garaget så har jag nått ett delmål, vilket känns mycket bra.
Jag har svetsat klart alla ändringar jag har gjort hittills. Jag har även varit på swap meet och hittat några roliga fönstervevar. En för mig okänd bil från troligtvis, amerikansk från 20-30 tal har fått släpa till. Sedan har ett par framstolar införskaffats. Eller rättar sagt stommar som jag kommer eventuellt kunna göra ett par stolar av. Det jag tänker är att jag ska göra någon form av stoppning för rumpan och rygg.
Nu blir det lite bilder, plåt porr!
Klar svetsat men inte slipat. Det jobbet återstår att göra. Alla delar ska kompletteras och tillföras.
Här är det fotograferat inuti hjulhuset.
Så här blev det nya stötdämparfästet.
Och till sist stolen.
Vad tror ni, kan det fungera?
Blir kanon,visst fungera det..fan vad du jobbat på.. 
Tack pompejus, det värmer. Ibland så drabbas man ju av tvivel och frågan, vad har jag gett mig in på snurrar i skallen. Nu, innan jag gör någonting annat tänkte jag ställa ner bussen på hjulen för att njuta lite av hur det blev. Bilder kommer. 
Jag gillar dom stolarna! klart kustom... 
Jag var bara tvungen att se hur det blev när skärmarna var på plats och alla ombyggnader klara.
Känner mig helnöjd. Det är första gången på två år som bussen är utanför garaget och jag kan äntligen få ett helhetsintryck av hur det blev. Med den höjden bussen har nu kan jag svänga fullt utan att däcken tar i skärmkanterna.
Och så en lite mörk bild på bussen bakifrån.
Clean - snyggt med enfärgade kärror
Riktigt bra! 
Kan klart förstå "tjoho"-känslan du har,väldigt rätt stuk.. 
Idag var det Big Power meet i Västerås. Jag var där i värmen och i det fina vädret och letade saker till bussen. Det som är så roligt med att bygga "icke orginal" är att jag kan bygga och köpa precis vad jag vill utifrån mina egna kriterier. Nu skulle jag försöka hitta någon sorts reglage för luft och värme till instrumentpanelen. jag hittade ett reglage från en Buick -56, som bonus är det lyse i den så texen lyses upp.
Sen hittade jag även en rolig cromad text som jag tänkte sätta på instrumentpanelen.
Poser Meet är roligt,men jobbigt när det är så här varmt...roligt att du hittade lite personliga customprylar.. 
Det blir ingen tid över att vara i garaget, tyvärr. Det känns lite frustrerande att inte tiden räcker till. Hus, jobb, konstnärlig karriär och en relation att vårda. Ja jag förmodar att ni är många som känner igen er i liknande situation. Jag kommer ha vernissage här i Stockholm med min konst den 24 september på galleri Mårtensson och Persson som ligger på Karlavägen, så om någon är intresserad att se och komma och hälsa på så hänger och står min konst där från vernissagen och tre veckor framåt. Det har inget med VW att göra.
Bilden är från min ateljé med målningar.
Det jag har gjort som är buss relaterat är att jag har köpt lite bra saker. Ett bra stolsunderrede som jag ska ha på förarsidan och gråa rullbälten som ska vara fram. Tänkte att det är lika bra att ha dom nu så jag kan göra riktigt bra fästen för dom.
Läckra tavlor,synd man inte är i huvudstaden så ofta,vore kul att se IRL..lycka till med vernissagen.. 
Tack Pomejus. Det hade varit väldigt trevligt för mig att få träffa personen som sprider all positivitet här på forumet i irl. Men förhoppningsvis träffas vi på någon vw träff snart. 
Tack själv,ja någon gång ses vi säkert.. 
Idag blev det en dag över.
Jag var klar med alla förberedelser inför vernissagen i morgon av min konstutställning och som belöning bestämde jag mig för att vara i garaget.
Det har varit ett tag sen jag var där för fokus har legat på annat. Så nu när jag satte igång igen så tog ett en stund att komma igång.
Det jag började med var att göra en ny förstärkning för hanbromskryckan. Jag kunde inte använda original så det blev till att svetsats ihop en egen konstruktion. Provmonterade även det nya reglaget från Buick -56 för reglera luft och värme. Är inte helt klar där, så dom tankarna får vila lite. Monterade ner instrumentpanelen och satte igång med jobbet jag bävat för en längre tid. Slipa alla svetsfogar, inte kul.
Det är skönt att vara igång igen. 
Välkommen tillbaka..härligt att ha dig på banan igen.. 
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 26 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Customprojekt Bay-72 ( The dream of the blue turtle)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.