Går det? Absolut.
Det är några extra förstärkningar som måste svetsas dit för att allt ska hänga rätt men det är görbart om man har hela drivlinan och ett garage.
Sedan är det plasttanken du vill åt också.
I USA ska det vara väldigt vanligt att göra det eftersom man helt enkelt tröttnar på att hitta "rätt" syncro.
Från GoWesty
1. Replace transaxle with Syncro type
2. Move engine and transaxle assembly down 2" to accommodate fuel tank and drive shaft
3. Eliminate 2WD fuel tank up front, install Syncro fuel tank above transaxle in rear--add fuel filler door to rear (and delete front one)
4. Remove 2WD front suspension and cut out steering rack mounting and lower suspension mountings
5. Install Syncro front sub-frame, suspension, and front differential (the rear suspension is the same as 2WD), and drive shaft
6. Change over parts of the cooling system and add Syncro-only wiring harness
Six simple steps, right? Not quite. It takes one very talented GoWesty technician—with access to every tool imaginable—about 60 hours to strip a 2WD undercarriage clean, convert to 4WD, and install all fresh and rebuilt everything. As of April 2010, we have completed 12 such conversions.
Thesamba har några byggtrådar liggande också.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=349105
Om det sedn är värt det eller inte får du själv avgöra. Har du en väldigt fin 2wd så kan det löna sig.
Änsålänge finns det inte såmånga omgjorda syncros till salu här i Norden, så prisbilden är lite osäker. Men å andra sidan kommer det känns i magen varenda gång du kör ut bland sten och kvistar som skrapar mot bussen, om den nu är så fin. 
Läs inte detta.