Köpte mig en buss för några dagar sen, ett enligt mig riktigt bra objekt utan månader av rostlagning.
Bussen är en early bay -72 Kleinbus 221 med skåp - bostadsinredning och godkänd för 4 passagerare +förare. Bussen har de stora baklysena och late bay framskärmkant, annars vet jag inte några större skillnader.
Tanken är att jag ska försöka rostlaga det värsta, vilket är höger hörn och bakskärm + batterihyllan och lite av innerskärmen, infästning av gångjärn till motorluckan samt lite rost runt denna och lite vid vänster hörn bak. Utöver det är det vänster framskärmkant som behöver bytas.
Här är bussen precis hemkommen
Golvet i skåpet var mycket bra så jag har bara kört roterande stålborste, rostomvandlare på ytrosten och sen rostskyddsfärg. Det ska målas med 2k lack sedan, mest som skydd eftersom det ändå knappt kommer att synas. 
Har även hunnit ägna några timmar under bussen, dels för att leta rost, borsta rent, måla rostomvandlare, rostskyddsfärg och underredsbehandling. Nu ser det ut så här

Har försökt att undvika stag etc eftersom de förmodligen skall tas ner inom en snar framtid.
Bilder på de värre rostskadorna
Bussen känns sjukt hög, är de så höga fram original?? 
Har även en liten fråga om sänkning på buss..
Jag vill sänka den kanske 20cm fram och 5-10cm bak (beroende på hur stor skillnad motorn gör bak).
Smidigaste sänkningen fram? sänksatser, sänkspindlar ??
Smidigaste sänkningen bak, hästskor, svärd med kickup??
Jag vill inte tubba hjulhusen eller flytta upp framvagnen, inte i detta skedet iaf.. bussen skall inte slammas.

Den kommer bli fin när den fått lite ömhet av dig..sjukt hög,inte då..är ju den nya trenden.. 
(Eller så minns jag inte)