Jag har gjort bägge på mina vagnar.
Nästa steg är en bay IRS då jag ska ha större motor och bayspindlar med ledbult.
Du får sätta bussen i den höjd du vill ha och fundera om det räcker med en straightaxle för att få hjulen utan camber.
På min -58 pickis står hjulen utan camber trots hyffsad sänkning, men då är karossen droppad(svetsad i sönderrostat/ihopsjunket läge) över chassiet.
På min lyx som har IRS så flippade jag bara spindlarna fram och notchade ur rambalken lite grann, en ganska moderat säkning.
Har inte funderat på om vinkeln är för liten.
'Men det är ju som det sägs tidigare att knuten måste jobba för god smörjning.
Var ner och fotade lite och tycker sänkningen ser rätt frän ut, men knuten/knutarna är i det närmaste raka.
Hmmmmmmm, måste alltså sänka mer och tubba hjulhus igen 
Post's attachments
001.JPG 173.46 kb, 149 downloads since 2015-07-06

003.JPG 135.3 kb, 144 downloads since 2015-07-06
You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!