Hej och hallå
har länge gått och drömt om att renovera en bil, i höstas gick drömmen i uppfyllelse då jag hittade mig en gammal folkvagn. valet av bil berodde främst på att det är en vagn med simpel konstruktion vilket gör den perfekt som förstaprojekt, samt att det är förjävla ballt med luftkylda motorer!
här är lite bilder från när jag körde in den i garaget för första gången.

jag är en 19 årig rörkrökande biltok men ganska oerfaren vad gäller bilmeck, har bara lagat samt servat brukisarna, men var sugen på att dra igång på riktigt.
anledning till att jag startar denna tråd är att jag behöver hjälp och tips från de lite mer erfarna VWargarna och att jag vill ha lite dokumentation av renoveringen.
tidsplanen och budgeten är löpande då jag inte har någon uppfattning av hur omständigt eller dyrt det är men hoppas på att den ska vara körduglig sommaren 2016 samt att den kostar runt 30 tusen att renovera. renoveringen började i december och hittills har jag plockat isär det mesta av bottenplattan samt slipat bort all färg och underredsmassa. första blir att svetsa dit nya golvhalvor.
i det stora hela är planen att det ska bli en orginalhög bagge med orginal typ 4 motor och skivbromsar fram.
jag är väldigt tacksam för all hjälp och uppmuntran jag kan få. ska försöka uppdatera så ofta jag kan
ha det gött tills vidare /Anders
-Gubben som sket i vasken