1

Nån som vet hur bökigt det är att byta gas vajern på en Typ 1-59?
Har nog nått trassel med den på vägen,,tror jag,,

Typ 1 -58

2

Dra ur den gamla och för in den nya,kroka fast den vid gaspedalen och skruva fast den vid förgasaren! ICQ/ab

3

jaha,,,det är inte krångligare än så ändå,,,tänkte nog mest att det kunde vara bökigt att trä en 2 m lång vajer genom ett rör i en 50 år  gammal bil,,,men då är det bara att köra på då om vi ska kunna åka till BC då,,,,tackar,, ICQ/ag

Typ 1 -58

4 Senaste redigerad av Jeppe (2011-07-01 20:46:55)

Bandfast en ståltråd i min gasvajer som skulle bytas innan jag drog ut den & drog sedan igenom den nya genom att dra lite gott i ståltråden som då redan låg & väntade i röret  ICQ/ag

5

BjörnJ skrev:

jaha,,,det är inte krångligare än så ändå,,,tänkte nog mest att det kunde vara bökigt att trä en 2 m lång vajer genom ett rör i en 50 år  gammal bil,,,men då är det bara att köra på då om vi ska kunna åka till BC då,,,,tackar,, ICQ/ag

Det där är inga problem,BC ska ni till i vilket fall som helst,med eller utan gasvajer ICQ/ad

6

Jeppe skrev:

Bandfast en ståltråd i min gasvajer som skulle bytas innan jag drog ut den & drog sedan igenom den nya genom att dra lite gott i ståltråden som då redan låg & väntade i röret  ICQ/ag

Tänkte lite i dom banorna jag med,,,

Och ja,,BC blir det ,,,,om jag så ska åka med ett snöre å en klädnypa som gas vajer upp ICQ/ad)

Typ 1 -58