426

De vet man aldrig... Kan hända mycket än  ICQ/ae

427

Orkar inte fixa en tråd om bussen så de lilla som händer med den får halka med lite i den här tråden  ICQ/ab

Tänkte pyssla lite med den när jag kör fast med bubblan, så de händer nåt någonstans iaf. Så de nångång kan bli ny lack på bussen också

Den "stora" uppdateringen nu var att montera ett par NOS extralysen.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3391_zps7lqni2p8.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3392_zpsy6kvo2fu.jpg

Har aldrig fått helljusindikeringen att lysa så ja vet att helljuset är på, har bytt lampor i displayen fram å tillbaka men inte lyckats så jag har kört utan i de 5 år som jag har haft bussen körbar.

Å så nu när jag kopplade in extraljusen så rev jag bort gamla sladdar å relä som nån tidigare ägare monterat för att dra allt nytt å fräscht. Döm om min förvåning när jag i karavanen på väg till Pålsboda får se att lampan lyser!  ICQ/ab  dessvärre lyser den inte när jag har hellyset på utan när jag kör på halvlyset....  Default/hmm


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Å nu har jag ÄNTLIGEN fått tillbaka ett remhjul ifrån svarvaren så jag kommer vidare på motorn  ICQ/ag  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3394_zpsqxnga8zn.jpg

Kan ju säga som så att det inte bara är att montera generator och fläktkåpa, åtskilligt med grejer att tänka på som måste stämma som tex:

* Remhjulen ska linjera
* Remspänningen måste funka
* Fläktkåpan måste se bra ut så den inte lutar åt nåt håll
* Å så har jag säkert glömt ett par till grejer...

Å eftersom ingenting sitter fast så var det inte det lättaste.
Började med att bygga ett par justerbara fästen så att fläktkåpan inte vickar när jag släppte den.
En M8 bricka i botten så den inte flyttar sig där utan bara på övre skruven som sitter i original hålet i fläktkåpan

Å med de fästet så kunde jag fixera fläktkåpan i sidled samt justera så den såg rak ut bakifrån sett.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3421_zpsyfnqbqo6.jpg

Remskivan på generatorn behövdes shimsas ut lite grann för att få linjeringen att funka.
2st M14 brickor blev perfekt, å med hjälp av en sticksåg så fick en av brickorna urtag för krysskilen på axeln

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3397_zpsgqiu2jzy.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3398_zpsx038ya0r.jpg

Å efter lite mera mätande så kunde jag svetsa ihop generatorfoten, blev faktiskt riktigt bra  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3425_zpstn8ow8kv.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3423_zpshnosbzvn.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3428_zpsm1qvwk2x.jpg

Den blev så bra så jag byggde en till när jag ändå håller på, bara svetsningen som återstår.
Kanske kommer en typ4 motor i dubbelhytten också...  ICQ/af  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3426_zps1a4mrfvm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3416_zpsmovm6ncc.jpg

Men eftersom min generatorfot inte är lika tjock som original typ1 så passade inte generatorfastsättnings bandet, tur att bandet från en typ1 6 voltare är kortare...  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3399_zpsczxmmroo.jpg

Med en längre bult så passade det bra

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3402_zpsrecz43q8.jpg

Linjeringen får duga, på 1600 motorn som sitter i min -74 pickis slår linjeringen 6-7mm utan bekymmer så de här lär funka bra

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3435_zpss04mbymv.jpg

Dock så behöver jag bearbeta blocket lite med vinkelslipen så att inte remmen kan ta i någonstans

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3432_zpswzgwzkok.jpg

Tar inte i iaf, så mycket närmare kan man inte få remhjulet...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3434_zpsckjylr6b.jpg

Helt ok...  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3436_zpsecb7joqu.jpg

Måste nog kapa av 5-6mm på generatorns remhjul då det är lite väl nära luckan. Kanske blir bättre när mellanplåten är monterad, men känns lite väl tajt som det är nu....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3437_zpsocpgiosx.jpg

428

Kul att få se en sådan modifiering ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

429 Senaste redigerad av car_l (2015-06-29 08:59:38)

Trots inredning så är det väldigt högt ljud i bussen när man kör, å inte bara för att det är ett hemmabyggt avgassystem som avslutas i en troligen ganska tom ljuddämpare.

Så veckan innan Volksmeet så började jag att åtgärda det, och för att åtminstone få bort vägljudet å få den lite bättre isolerad så köpte jag ett par paket Silent coat, lika som jag satte i bubblan förut.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3452_zpsauuvjjbg.jpg

Klistrade dit dämpningen på alla sidor jag kom åt, är ett par väggar kvar som jag inte kommer åt förns jag har monterat bort ett skåp, men det får bli vid renoveringen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3456_zpsi30g7zzw.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3467_zpslobvdodr.jpg

Innan hade jag Gullfiber som isolering, men nu klistrade jag 2 lager av isolering som ser ut som liggunderlag utanpå Silent coaten.
Om man knackar på utsidan på bussen nu så hörs det bra var det är dämpat å inte, låter som om väggarna är massiva där de är klistrat...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3468_zpsyupbxxxl.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3478_zpsejfeancp.jpg

För några år sedan fick jag ett par meter inredningsmatta av en kompis, så de var dags att ta ett par bitar av den nu

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3482_zpshq7bwnmo.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3486_zpsns67rmz0.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3488_zpsdxat90av.jpg

Passade även på att slipa ner och olja in borden, nåt jag borde ha gjort för flera år sedan.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3487_zpse5d3foun.jpg

Frågade på stället där jag köper all lack om jag kunde få låna ett par färgprover av den färg som troligen bussen kommer få sen, fick låna några flera än jag bad om...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3518_zpspb3duqmr.jpg

Å nu i veckan så köpte jag ett par ventilationsrutor till den, kommer bli kanon när de blir monterade  ICQ/ag

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3632_zpsh9opvo6s.jpg


Ska försöka lägga upp lite bubbla bilder ikväll, men nu ska jag till garaget....  ICQ/ab

430

Blev de någon skillnad på ljud med all dämpning nu då Default/smile

431

MrIcka skrev:

Blev de någon skillnad på ljud med all dämpning nu då Default/smile

Ja det blev de, inte så mycket som jag hoppades på dock.. Men alla ytor är inte isolerade ännu.
Men de mesta ljudet nu kommer från den hemmafixade rostfria ljuddämparen ifrån nån Saab  Default/hmm
Borde gå att få i lite dämp ull eller nåt i den? man kan ju packa om motorcykel dämpare.. Vill inte gärna byta heller, gillar ljudet från den  ICQ/af

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plåtbitarna för att få fast fläktkåpan på cylinderkåporna

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3521_zpsqryyu9nc.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3523_zpsr2fl6uki.jpg

Som Typ1 plåtarna fast större  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3573_zpsiqpjvzzq.jpg

Typ4 oljekylaren är ett par cellrader bredare än Typ1 så den passade inte alls i doghouset

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3524_zpsyc49dndu.jpg

Vilken jäkla tur att jag har en massa kapskivor  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3526_zpssdjzkj3b.jpg

Nu så passar den iaf, men inte så bra kylning

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3532_zpsbmqxpi2o.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3533_zpsp1ebphdo.jpg

Fattas ett par cm plåt

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3538_zps7a5savjq.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3536_zpsgljvmjzo.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3546_zpsvr4zfwcq.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3549_zpsgta77vqp.jpg

Markerat hålen för oljeslangarna, blev tvungen att flytta lite på styrplåten för luften

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3540_zpsu4zpheyn.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3550_zpspbswvnat.jpg

Här syns också att fläktkåpan inte tätar ner mot blocket

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3551_zpsrcyuq4b7.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3566_zpsrgtekt7l.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3567_zps228iuqum.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3569_zps8jiig2nb.jpg

Perfekt  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3579_zpsoxdcssvz.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3647_zpsrl51turi.jpg

Nästa bit som inte passade så bra...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3554_zpsxw5yrwfk.jpg

För att ha någon som helst chans att komma åt 3ans tändstift så måste plåten modifieras

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3556_zpslb0gphhm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3558_zpsjatboezr.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3560_zpswuqsri8v.jpg

För att få bort varmluften från motorrummet kommer de bli en 60mm slang härifrån

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3562_zpsvckjhzzf.jpg

Å för att få fast slangen så byggde jag en stos på kåpan, bara ta ett lämpligt hål å böja en plåt runt...  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3585_zpskn7slsmc.jpg

Å när stosen kom på plats så kómmer man inte åt skruven som kåpan ska skruvas fast med.
För att förenkla lite å inte svetsa fast muttrar från insidan så borrade jag bara ett par hål och lånade hem en nitmutter maskin ifrån jobbet å klämde dit ett par popnuts.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3606_zpsvgwkbbrm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3611_zpskb7cwohf.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3612_zpsumcfqtk7.jpg

Å fortfarande gott om plats

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3620_zpsagwsuauf.jpg


Tänstiftshålen för 2 och 4 måste justeras så att de går att få ner en hylsa

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3593_zpsdgeoglmm.jpg

Behövde inte svetsa dit den bortkapade biten på motsvarande sida av hålet eftersom gummibrickan täckte allt

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3592_zpsm4hsy8hm.jpg

Allt är större på motorn.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3600_zpstndn3ley.jpg

Tillverkade ett fäste med samma hålbild som original eftersom de inte gick att använda det mindre

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3603_zpsnwzqimk3.jpg

För att få fram längden på oljeslangarna som ska pressas så provmonterade jag med ett par vanliga gummislangar

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3589_zpsmbeagsi8.jpg

Skönt å ha en slangpress på jobbet  ICQ/ab
Provslangarna jag monterade var inge bekymmer, men de riktiga slangarna är ungefär lika lättböjda som ett spett

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3605_zpsu51ebsw5.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3604_zps7zjde2vb.jpg

Provmontering, måste kapa av 15-20 cm på avgasrören

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3615_zpsxjbmwdac.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3616_zpsnroy2wj0.jpg

Resten av avgassystemet tänkte jag bygga själv i rostfritt

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3613_zps3obzzom6.jpg

Skitkul att hålsåga i 6mm rostfritt....  ICQ/ad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3626_zpsob8kqu3j.jpg

Påbörjat kollektorbygget

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3625_zpsicgfgtfg.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3624_zpsgwvwxus1.jpg

Bakre motorplåtsdonator, de enda som är ok på den är den mittersta biten

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3629_zpsf2e7biye.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3630_zps2quez1nz.jpg

Gott om plats för remmen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3639_zpsdw2gb9c3.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3638_zpsvtewghtv.jpg

Helt slut, men bättre å bygga om den här istället för att kapa sönder en fin.
Tur man är sjuk å spar på en massa skit...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3648_zpsrycrdx2g.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3652_zps9edwgdse.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3651_zpsyfnwlmau.jpg

Ska försöka uppdatera lite oftare nu, har semester i 6 veckor så jag borde hinna med lite i garaget iaf...  ICQ/af

432

Kommer bli riktigt bra detta.
lite litet hål ut ur kolektorn bara... haha ICQ/ag

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

433

Kanon jobb ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

434

Grymt freddan jäfligt grymt.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

435

kul detta, frågan e om någon på besiktningen kommer fatta, att det inte är en typ 1 maskin ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

436

Grejt, Snyggt som vanligt!

Stolt medlem av Das Auspuff

437 Senaste redigerad av Sten vW (2015-06-30 20:34:00)

Blir bra det där!

Tips, utplåna W:et i motornummret så kommer bes tro att det är en 1200...

S

Edit: men det där är väl dummyblocket så det riktiga kanske inte har något nummer där?

438

Kul bygge, det blir asbra!

En bubbla som heter Ove (-66 med oval)

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

439

77.an skrev:

Kommer bli riktigt bra detta.
lite litet hål ut ur kolektorn bara... haha ICQ/ag

Tackar  ICQ/ab

Nja det är de senaste, har du missat det? så litet hål som möjligt så avgaserna komprimeras..  ICQ/ae
Närå, måste bara göra färdigt flänsen så jag vet var jag ska kapa nånstans

Johan W skrev:

Kanon jobb ICQ/ab

Tackar!

leguanen skrev:

Grymt freddan jäfligt grymt.

Tackar, ja visst blir det  ICQ/af

michaelth skrev:

kul detta, frågan e om någon på besiktningen kommer fatta, att det inte är en typ 1 maskin ICQ/ad

Målet är att få den att se gammal ut, kul när de inte syns direkt att de är nåt annat  ICQ/ab

Dello skrev:

Grejt, Snyggt som vanligt!

Tackar!

Sten vW skrev:

Blir bra det där!

Tips, utplåna W:et i motornummret så kommer bes tro att det är en 1200...

S

Edit: men det där är väl dummyblocket så det riktiga kanske inte har något nummer där?

Tackar! Vet inte riktigt hur jag ska göra? Tanken har alltid varit att besikta som ombyggt fordon för att slippa strul vid besiktning, men de skulle säkert gå å besikta som den är.
Det är blocket som jag hade tänkt att använda om de inte ser helt kört ut när jag öppnar å kikar lite..

Adde Bergström skrev:

Kul bygge, det blir asbra!

Tackar!

440

Snyggt jobbat som vanligt!
Börjar väl bli dags att måla lite skruv snart? ICQ/ad

Bubbla -62

441

Hahaha, ja snart så...  ICQ/af

442

Plåtpusslet fortsätter sakta men säkert

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3655_zpsrao3taiz.jpg

Plåten bakom remhjulet passar nästan bra direkt. Går utmärkt att fästa den med försänkta M8 skruvar som sitter i originalfästena för fläktkåpan.

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3658_zpss3fponpf.jpg

Dock så lär man kapa ca 5mm på blocket där gängen är och slipa å försänka för att de ska funka fint

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3664_zpskz6nxl4s.jpg

Å varför den här bilden kommer på sniskan vettefan ??

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3665_zps0hhsdzkm.jpg

Nästan som original....  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3677_zps95ezdqgn.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3679_zpskh2nvx8v.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3680_zpse3wygkxq.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3673_zps5obfaabr.jpg

För att få rätt böjning på plåten så tog jag fram en bit som jag kapat bort å vred den tills vinkeln mot blocket blev bra å kapa/svetsa fast den

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3668_zpsjde3yowy.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3671_zps86h5xyfz.jpg

Fast den här passade ju inte så bra när allt blir tajtare å ihoptryckt....  Default/hmm

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3657_zpsumymc29o.jpg

Kapa lite

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3674_zpsxycateur.jpg

Å lite svets på det

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3682_zpspfc5feic.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3686_zpsg0bnehbw.jpg

Å efter att ha lagat den bakre plåten blev de kanon!  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3687_zpsevq1ce3v.jpg

Oljepåfyllningen känns så där...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3690_zpsnshujwpc.jpg

Vill varken kapa i mellanplåt eller lucka, fast den kanske går under mellanplåten...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3691_zpsfbmbiyyt.jpg

Nä, bättre å kapa av den å bygga om den så jag kan använda påfyllningen jag byggde förut

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3692_zpsaqoq5u1a.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3694_zpsgjwng4tj.jpg

Å efter ett lagom hålsågshål så kommer påfyllnaden i lite bättre höjd

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3696_zpsxdoicuzm.jpg

Nästa utmaning var att få oljestickshålet att passa.
Blev att bocka ett rör å svetsa fast i originalröret

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3698_zpsxab5tvq2.jpg

Å när de passade bra, så passade oljestickan inte lika bra, sticker upp lite...  ICQ/ad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3699_zpsws8wfhpz.jpg

Skillnaden mellan typ1 och typ4 stickorna

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3697_zpszh15y143.jpg

Så här skulle de passa bra

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3703_zpsijbfd7ba.jpg

Inte den snyggaste stickan man sett, men den funkar nog.. Ska slipa lite på den så den går lite lättare bara, den kärvar lite på nåt ställe..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3704_zpsofzc7ogs.jpg

Kan tyvärr inte bygga färdigt påfyllningen nu eftersom ja saknar ett par böjar, men så här kommer de se ut  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN3706_zpsbpbticxo.jpg

443

Du har då inte bråttom att bli klar ICQ/ad en annan hade ju schyfflat i vilken motor som helst som funkade bara för att bli klar med bilen och fixat motorn efteråt ICQ/ad

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

         Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

444

Fast då är risken stor att jag inte fått i rätt motor nångång... Default/lol  Då Har jag troligen bara kört med den å börjat på nåt annat projekt istället ICQ/af

445

Lite pussligt blir det, men väldigt snyggt ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

446

Hur fäster du objekten?  Mycket trevlig läsning

Loud pipes save lifes

447

Hur fäster du objekten?  Mycket trevlig läsning

Loud pipes save lifes

448

Johan W skrev:

Lite pussligt blir det, men väldigt snyggt ICQ/ab

IRONCROZZ skrev:

Hur fäster du objekten?  Mycket trevlig läsning

Tackar  ICQ/ab

IRONCROZZ: Menar du hur jag fäster motorplåtarna? Dom fäster jag i befintliga hål i blocket och i varandra, som på vanliga VW motorer

449 Senaste redigerad av IRONCROZZ (2015-07-13 21:14:37)

Sorry , skall stå oljekylare!  ICQ/ad  ICQ/ab

Loud pipes save lifes

450

IRONCROZZ skrev:

Sorry , skall stå oljekylare!  ICQ/ad  ICQ/ab

Hehe, ja de var ju lite skillnad  ICQ/ab

För stunden är den bara fastkilad i kåpan, sitter väldigt tajt, vet inte om jag nöjer mig så eller om jag fixar nån extra fastsättning då de är rätt bra bryt i oljeslangarna¨....