MrIcka skrev:Blev de någon skillnad på ljud med all dämpning nu då 
Ja det blev de, inte så mycket som jag hoppades på dock.. Men alla ytor är inte isolerade ännu.
Men de mesta ljudet nu kommer från den hemmafixade rostfria ljuddämparen ifrån nån Saab
Borde gå att få i lite dämp ull eller nåt i den? man kan ju packa om motorcykel dämpare.. Vill inte gärna byta heller, gillar ljudet från den 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plåtbitarna för att få fast fläktkåpan på cylinderkåporna


Som Typ1 plåtarna fast större

Typ4 oljekylaren är ett par cellrader bredare än Typ1 så den passade inte alls i doghouset

Vilken jäkla tur att jag har en massa kapskivor

Nu så passar den iaf, men inte så bra kylning


Fattas ett par cm plåt




Markerat hålen för oljeslangarna, blev tvungen att flytta lite på styrplåten för luften


Här syns också att fläktkåpan inte tätar ner mot blocket




Perfekt


Nästa bit som inte passade så bra...

För att ha någon som helst chans att komma åt 3ans tändstift så måste plåten modifieras



För att få bort varmluften från motorrummet kommer de bli en 60mm slang härifrån

Å för att få fast slangen så byggde jag en stos på kåpan, bara ta ett lämpligt hål å böja en plåt runt...

Å när stosen kom på plats så kómmer man inte åt skruven som kåpan ska skruvas fast med.
För att förenkla lite å inte svetsa fast muttrar från insidan så borrade jag bara ett par hål och lånade hem en nitmutter maskin ifrån jobbet å klämde dit ett par popnuts.



Å fortfarande gott om plats

Tänstiftshålen för 2 och 4 måste justeras så att de går att få ner en hylsa

Behövde inte svetsa dit den bortkapade biten på motsvarande sida av hålet eftersom gummibrickan täckte allt

Allt är större på motorn.

Tillverkade ett fäste med samma hålbild som original eftersom de inte gick att använda det mindre

För att få fram längden på oljeslangarna som ska pressas så provmonterade jag med ett par vanliga gummislangar

Skönt å ha en slangpress på jobbet
Provslangarna jag monterade var inge bekymmer, men de riktiga slangarna är ungefär lika lättböjda som ett spett


Provmontering, måste kapa av 15-20 cm på avgasrören


Resten av avgassystemet tänkte jag bygga själv i rostfritt

Skitkul att hålsåga i 6mm rostfritt....

Påbörjat kollektorbygget


Bakre motorplåtsdonator, de enda som är ok på den är den mittersta biten


Gott om plats för remmen


Helt slut, men bättre å bygga om den här istället för att kapa sönder en fin.
Tur man är sjuk å spar på en massa skit...



Ska försöka uppdatera lite oftare nu, har semester i 6 veckor så jag borde hinna med lite i garaget iaf... 