Det där med snålheten och visheten har gett sig till känna ordentligt!
Jag hittade en splittbuss som var målad med rulle som filtat så ini nittons började med att polera så gott det gick blev färdig vandrade ett varv runt och sen orkade jag inte se eländet,så fram med slipgrejer och spackel.... jobbade på rätt ordentligt och rätade upp en del bucklor (mkt kvar...) och fixade lite rost också.
Täckte in bussen laddade sprutan fick färdigt med fin yta rengjorde sprutan och såg då att mörka moln var på väg in....gissa...
Det började naturligtvis att regna!! Fanns inte i någon prognos och under torktiden som var ca 60 min så regnade det i 45min,shit happens tänkte jag och slipade ner eländet igen.
Fick ytterligare blodad tand då jag ändå måste slipa om den så nu fick hela bussen sig en omgång riktade lite till och så var det dags att täcka och måla sidor och tak,det har ju varit väldigt bra väder och ordentligt med sol så idag tänkte jag att det blir perfekt och visst, men nu hade det kommit en j-vla massa med brömsar,knott och trollsländor och grejer som man inte visste existerade som tyckye att en nymålad buss är en väldans fin landningsbana, så ska ni lacka ute think twice det kan vara väldans mycket värt pengarna att hyra en lackbox istället

Nå det är endast 3 semesterdan så imorgon ska det slipas igen,man får inte ge sig!!!
If it sounds good it is good!

lacken blev blank och fin!!