1

Vi i Twin Peak Boxers vill tacka ALLA som besökte vår lilla träff ICQ/ab
Hoppas ni hade en trevlig helg trots regnet under lördagen.

Vi vet att vi har en massa punkter att förbättra och vill gärna ha era synpunkter och tips.
Vi var inte riktigt beredda på att de skulle komma 80+ bilar redan under fredagskvällen så det blev lite kaos ibland ICQ/ab

Återigen TACK till alla som kom!

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

2

Först, tack för att ni arrade en så potenielllt bra träff. Trist  med vädret men det kan man inte göra nått åt! En grej som jag sakande var nu när det regnade en lokal för att kunna sitta å mingla med andra deltagare.. Det hade varit fint... Typ ett stort jäkla partytält. Nu blir det övekompensrat kanonväder nästa år så det kanske är  meningslöst att fixa partytält. Ni hade ju flera av dom kriterier uppfyllda som en konkurerande träff inte klarat av.. Hyggliga skithus, ok mat, enbart luftkylda folkvagnar och fina sådana, möjlighet att köra bra dragracing...kör på så blir det bra! Jo kanske, lite aktiviteter åt ungarna då flera tar med sig barnen på träffar. Nu såg jag att det fanns en lekpark så..

3

Försök få dit lite försäljare till nästa gång om det går och ordna en avdelning för det!  ICQ/af  Annars finns det väll inte så mycket att klaga på förutom vädret men det var ju knappast ert fel  ICQ/ag  Default/lol

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

4

ett stort + var att det fanns gott om el!! Hade jag vetat det så hade jag dragit med mig sladd och kupéfläkt! :d

5

Tack för oss ICQ/ab
El i tältet var kanon! Hade säkert 20' o torrt var det oxå. O kalla öl/mat i kylväskan.
Som nån sa, lite säljare hade varit kul. Toaletterna va helt ok.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

6

masen skrev:

Först, tack för att ni arrade en så potenielllt bra träff. Trist  med vädret men det kan man inte göra nått åt! En grej som jag sakande var nu när det regnade en lokal för att kunna sitta å mingla med andra deltagare.. Det hade varit fint... Typ ett stort jäkla partytält. Nu blir det övekompensrat kanonväder nästa år så det kanske är  meningslöst att fixa partytält. Ni hade ju flera av dom kriterier uppfyllda som en konkurerande träff inte klarat av.. Hyggliga skithus, ok mat, enbart luftkylda folkvagnar och fina sådana, möjlighet att köra bra dragracing...kör på så blir det bra! Jo kanske, lite aktiviteter åt ungarna då flera tar med sig barnen på träffar. Nu såg jag att det fanns en lekpark så..

De fanns ett tält med plats för 50 Pers en bit fram? Sen hade vi tillgång till "toppstugan" som vi senare öppna upp för frysna. Många som kom på fredagen förstog kanske inte riktigt att de fanns så vi börja promotion de i insläppet på lördagen. Vi har iaf förstått att all info inte gick fram.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

7

Japp säljare hade vart kanon
Inte så mycket intresse från såna. Förhoppningsvis nästa år.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

8

Kanon med mycket el! Det kommer bli grymt framöver. Det enda jag saknade lite var någon marknad typ. Annars finns det inget att klaga på  ICQ/ag

✔  [o"☮"o]  Lyxbuss -72'
✔  [o"☮"o]  Adventurewagen -76'

"Satfläsk!"

9

Jag var dit på lördagen och hade för avsikt att stanna till dagen efter, tyvärr gjorde regnet att vi åkte hem på eftermiddagen. Träffen har stort potential att bli riktigt bra och platsen var klockren, något jag saknade var ett välkomstpaket med info. Sen fick vi som betalade på plats inget träff klistermärke, ingen stor grej men lite kul är det att ha i fönstret och visa var man varit.

/foppa

10

Jag fick schema, klistermärke och röstkort när jag rullade in 23:30 på fredagskvällen! Default/hmm

11

Jag vill också tacka för en kanonträff!
Tycker att upplägget var perfekt med allt uppradat längs med båda sidorna på flygrakan.

Nu vet man att det är gott om ström och att det finns gott om plats att ställa fram en massa grejer att sälja om man vill.

Tyvärr så var ju jag en av alla som gav upp redan vid ett tiden pga regnet och att jag inte hade något torrt att byta till.
Men nästa år....då

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

12

Grymt bra initiativ tycker jag. Vädret var väl enda nackdelen men så är det i Sverige.  ICQ/ab
En plats för marknad är ju inte helt dum ide alternativt att det ställs upp efter rakan bredvid bilarna.

Mera känd som jb...

13

Foppa13 skrev:

Jag var dit på lördagen och hade för avsikt att stanna till dagen efter, tyvärr gjorde regnet att vi åkte hem på eftermiddagen. Träffen har stort potential att bli riktigt bra och platsen var klockren, något jag saknade var ett välkomstpaket med info. Sen fick vi som betalade på plats inget träff klistermärke, ingen stor grej men lite kul är det att ha i fönstret och visa var man varit.

/foppa

Hade man vw bil och betalade på plats skulle man ha ett märke men isf kan de vart en miss. Pm om du vill ha så ska jag kika om de vart några kvar

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

14

Verkar ha blivit någon miss vid incheckningen då andra verkar ha fått, har fått PM från Nobbe och han skulle skicka en klibba... Var som sagt ingen stor grej, fila på det här nu återkom nästa år med en större och ännu bättre träff. Alla förutsättningar finns för det klockren plats med kompakt och bra område, tyvärr kan man ju inte boka bra väder vilket hade behövts för lördagen...

/foppa

ozeo skrev:
Foppa13 skrev:

/foppa

Hade man vw bil och betalade på plats skulle man ha ett märke men isf kan de vart en miss. Pm om du vill ha så ska jag kika om de vart några kvar

15

Håller med de ovan, lite marknad och lite sol även på Lördagen så är jag helnöjd  ICQ/ag och den där backningen på maten hade jag gärna fått...  ICQ/ad

16

Vilket sjyst ställe, med bra väder blir det kanon. All heder åt arrangörerna.
Hade med mig lite prylar att sälja men vädret satte stop för det.

Kommer nog tillbaka nästa år.

//Morgan

17

GB skrev:

Håller med de ovan, lite marknad och lite sol även på Lördagen så är jag helnöjd  ICQ/ag och den där backningen på maten hade jag gärna fått...  ICQ/ad

ja vi också. vi hade fått höra goda rykten om maten och att tallrikarna skulle va fulla, vi vart riktigt besviken!

blir inte dom nästa år om inget annat sker.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

18

Några synpunkter i all välmening.
Vi kan ju hoppa snacket om vädret, MEN, ett rejält tält där det finns goda värmemöjligheter vid nederbörd, och att det verkligen finns sittplatser till alla middagsgäster "plus moms" mao sittplatser även till de som inte vill köpa maten. Det är ju lixom bra att ha rejält utrymme om det skulle behövas. Sen tycker jag personligen att tältet å scenen känndes "bakerom" hade gärna sett att dessa prylar var på framsidan typ bredvid barbapappas tält eller dylik placering, enda nackdelen med det är musiken slår (nattetid) mot folket som vill sova. Fördelen är att man dagtid kan ha en "prat-apa" som håller låda å surrar lite om vad som händer, refererar dragrace, berättar info om lotter å hamburgare mm.

Att flytta tiden för lotteriet det är inte bra. Hade själv missat att köpa lotter, och även missat att lotteriet flyttades, men, har man först gått ut med en tid för lotteri och sedan flyttar (pga vädret) är det ju jätteviktigt att förmedla det till alla (även här enklast via speaker)
Sen var ju middagen på ett sätt en flopp, att hoppas på få äta sig riktigt mätt, men kanske inte ha den möjligheten är ju trist. Jag är fullt medveten om att middagen var "en köpes lösning" å att jag tycker inte att ni ska ta åt er av den kritiken utan att endast föra det vidare, dock blir det ju ni som står med hundhuvet om maten inte räcker.

Men, stort PLUS att ni fixar en träff denna helg. Stort plus att ni varit lyhörda inför, och även efter träffen.
Att kunna gå på en VC där det finns papper och tvål är ju skit-trevligt! Dusch möjligheter är ju oxå något som verkligen uppskattas!!
Bäst av allt, nästan, var ju möjlighet att köpa el ström! Gud va skönt att ha värme i bussen och kalla öl för de som har kylskåp.
Att det sedan öppnades logement för de som sov i tält var ju en rejält snygg gest!
Så, på det hela taget några mindre grejjer att bättra på, men i det stora hela vare ju jättebra!!
Vi dyker upp nästa år.
Hade vart kul å veta hur många bilar som kom.

Tack för i år!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

19

Snackades om en 120 bilar + som mest mitt på Lördagen.

Mera känd som jb...

20

Fördelen med första träffen är att vi lär oss ! ICQ/ab
Blir inte som jag ser det samma mat / catering firma nästa år, de gjorde defenitivt bort sig, och därmed vi som arrangerade... men då vet vi det till nästa gång!
Tackar även SHRA Sundsvall som öppnade upp logementet åt oss så vi slapp få folk som frös ihjäl i is blitzen!

Tyvärr var inte speaker anläggningen operativ, vi hadde planerat att använda den för information men de fick bli spread by word i stället när den strulade....
Och tack till alla ni som kom och gjorde helgen för oss så kul!

lite bättre väder nästa år så ! :=)

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

21

Mycket bra input där 50 splitt.  Vi gav iaf ut 124 "utställnings"lappar men vet att vi missat några.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

22

Bra feedback Danne! lotteriet blev som du säger ett kaos i sig själv tyvärr satt tydligen en lapp nånstans där det stod att det var dragning kvart över 5 så vart lite kaos =P Tanken var att vi skulle ha det efter middagen! Platserna för middagen skulle även dom räcka till men visade sig att dom 64 platser i tältet vi hyrt och vart lovad bara var 40+

Men vi lärde oss massa bra till nästa år och ska förhoppningsvis slippa upprepa samma missar å bara ha helt nya missar till nästa år Default/smile  learning by doing Default/smile

Keep em coming foks=)

/abbe

23

Alla som arangerat något vet att det inte blir precis som man tänkt, och då är det superbra med erfarenhet ICQ/ad  Och den är svår att skaffa sig på något annat sätt än den hårda vägen. I teorin är allt enkelt men när det kommer till tillgång på material, personal och pengar. Sätts ju gränserna ganska snabbt.
Jag tycker att ni hade bra koll på läget och att det var synd att ni inte fick visa vad som var förberett i dragracingen. Nästa år så  ICQ/ad
En varm plats för alla finns inte alltid på andra träffar, skillnaden är att ingen märker det när det är bättre väder än det var i Lördags.
Tycker att uppslutningen var outstanding, men nu ökar det nästa år ICQ/ag
Kör hårt!

24

ni verkar definitivt villiga att göra saker bättre och intresserade av att få veta vad som behöver fixas till. Detta kommer bli bästa träffen! ICQ/ab

25 Senaste redigerad av Nikurasu (2015-06-09 18:55:54)

Så klart att vi vill veta det, så alla som tycker något ös på bara! Ni behöver inte vara blyga!

Alla synpunkter är bra synpunkter!

1600E Squareback Automatic -72
Twin Peak Boxers
Volks Meet