Det finns en tidig modell och en mellan modell och en sen modell på dörrar. I alla fall om man ser till gångjärn.
Men det går att byta gångjärn, så de passar imellan årsmodellerna. Det går alltså att sätta sena dörrar på en tidig buss, men inte första generationens dörrar på sista generationens bussar.
Dom tidiga har 10mm sprint försänkta bultar. Mellanmodellen har 8mm sprint och försänkta bultar och den sista modellen har 8mm sprint utan försänkta bultar. Sista modellen har gängor i den yttre gångjärnsdelen.
Jag vet tyvärr inte brytpunkten mellan de olika modellerna.
En -68 dörr är lätt att känna igen på ytterhandtaget med tryckknappen och att låsknappen sitter uppe vid rutan. 1969 kom nya yttre dörrhandtaget och låsknappen flyttades till det inre handtaget.
Runt 73-74-75 någongång, flyttades låsknappen upp till rutan igen och det tillkom ett ventilationsgaller i dörren/dörrklädseln. Inte den långa luftkanalen/armstödet, utan ett galler långre ner. Luftkanalen är som Danne skrev ett klein/lyx tillbehör.