1

Vet inte riktigt var jag ska skriva det här för att varken verka fel ute eller nojig. En av grundreglerna kring "netikett" gäller ju att inte smutskasta någon annan, hoppas detta inte tås som sådant. En ny annonsör har dykt upp på BV, precis som hos NT2K och på Vwmarknaden tidigare. Jag vill påstå att man inte framstår som seriös med ett tjugotal nya annonser på en dag, utan kontaktinformation i annonserna! Till historien hör att det inte finns något tidigare dokumenterat kring säljaren, dvs det är inte en regelbunden besökare. Att annonserna är skriven på knagglig svenska må man väl ha översyn med, men det spär på tidigare misstankar hos den fördomsfulle individen om att något inte står rätt till.

Min personliga erfarenhet från incidenten på NT2K någon månad tidigare finns att läsa i den här tråden:

http://nt2k.hosterspace.com/index.php/m … detta-site

Det som då inte syns i ursprungsinlägget är att det är ett gäng fembultsfälgar till salu. På bilden syns mycket riktigt en trave med fälgar, ser ut som de härrör från sen splittbuss, men till höger, till hälften utom bild ser man klart en femtontums bussfälg och eftersom det var en sådan jag var på jakt efter börjar jag att fråga om den, resten finns att läsa i tråden.

Om jag har fel, är helt ute och cyklar är jag glad, för jag gillar inte "skummisar" men det här luktar unket, så ni som eventuellt vill göra affär med denna annonsör gör bäst i att kolla att allt är rätt innan ni spenderar pengar. Att ha en sådan försäljare inom samma stad är verkligen en guldgruva för mig, men jag ställer mig avvaktande tills andra fått delge sin erfarenhet av att göra affärer med personen.

Trådrubriken "Jag vill sluta med detta site" kom på alla av annonsörens startade "trådar" (annonser) efter det att denna tråd avslutats. Ingen var otrevlig eller på annat sätt gick över gränsen, vad som hände är minst sagt ett mysterium.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Vad är det du vill diskutera? ICQ/ab Visst känns det halvt oseriöst att slänga in massvis med annonser och inte ha med kontaktuppgifter, men så länge reglerna på forumet inte säger att man måste ha det så kan man inte förvänta sig att alla gör det.

På ett annat forum där jag är administratör har vi satt upp klara regler för annonserna, dels för att underlätta vid eventuella köp men även för att sålla ut skummisarna. Kanske något för BV?

Så svårt är det ju inte att skriva med mail, hemvist samt någon form av telefonnummer.

3

Den personen har lagt ut rätt många annonser på andra forum åxå,men när jag kollade nu så var dom flesta tydligen borttagna. Default/hmm

4

Intressant, tack Kee för att du lyfte detta. Har vi någon här på forumet som handlat av personen i fråga och i så fall med vilket utfall? Posta gärna svar till mig privat på [email protected] Tack!

"Daddy Cool"

5

Ja, jävlar vilken annonsbombning människan har gjort. Det är nästan så man skulle kollat vad det är för en kuf nu när man är i Tjockhult.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

Jag hoppas jag har fel och jag hoppas att ingen känner sig trampad på tårna, men jag kände att fenomenet borde belysas. Dessutom vill jag gärna veta hur det ligger till om jag vill köpa något.

Även annonsörerna själva är välkomna att ventilera sina idéer i denna tråd.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

7

Ett sätt att göra för att dela med sig av erfarenheter, både bra och dåliga, när man handlar av andra medlemmar på forumet är att ha en tråd för feedback.
Här är ett exempel på en sådan tråd som jag menar. http://www.fiddy.se/showthread.php?t=35885

Eller så kan man kolla om det finns någon plugin för PunBB som möjliggör det. Jag vet att det finns för vBulletin, så det är inte omöjligt att det finns för PunBB också.

8

Jag har just nu ett verkligen civiliserat samtal per mail med "fröken Åsa Gradin". Det hotas med både det ena o det andra. Det är en riktig drama-queen.  ICQ/ad

9

25hpman skrev:

Jag har just nu ett verkligen civiliserat samtal per mail med "fröken Åsa Gradin". Det hotas med både det ena o det andra. Det är en riktig drama-queen.  ICQ/ad

Spännande..Hoppas du håller oss uppdaterade. ICQ/ab

10

Jag köpte två spolarmunstycken (för ett halvår sedan) av "Åsa" innan hon hette det, minns inte namnet - skit samma. fick sen ett munstycke, frågade var det andra var och då säger personen att det bara gällde ett!
I de gamla mailen diskuterade vi klart två stycken, tillråga på allt var det utlovade hela och fina munstycket sprucket och saknade insatsen, suck. Klart man blev besviken. Åsa surade Default/hmm  till och bad mig returnera grejen och betalade faktisk tillbaka pengarna till slut. Hotade och skrev att såna som mig skulle personen aldrig sälja nåt mer till någon gång. Synd att inte personen hade lite seriösare attityd då jag har haft delar som de sökt efter.
Jag har varnat för denna personen tidigare...

11 Senaste redigerad av 25hpman (2011-06-28 19:46:10)

Jo du, Lilla fröken hotar att anmäla mej om jag skriver nåt mer i dennes trådar.
Här är ett utdrag ur PM skrivet tidigare idag...
" RACIST, nu ska jag anmäla dig !

Åsa Gradin heter jag och jag äe helt svensk!"

Jovisst, å hundar kan flyga...

12

25hpman skrev:

Jo du, Lilla fröken hotar att anmäla mej om jag skriver nåt mer i dennes trådar.
Här är ett utdrag ur PM skrivet tidigare idag...
" RACIST, nu ska jag anmäla dig !

Åsa Gradin heter jag och jag äe helt svensk!"

Jovisst, å hundar kan flyga...

Har fått en adress till var de håller hus nu...här har du Kee!

A.M.B. Bilservice.
Förrådsgränd 2.
162 50
Vinsta.
Vällingby.
Stockholm.

Ja,det är ju där som hennes man som renoverat bilar i 40 år har sin verkstad. Default/hmm Var hon inte fröken?

13

Fråga om hon bor på Nordmarksvägen 32 lgh 1201 och är född den 9 maj 1960.  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

14

Gammal flamma?

15

Firman står på Sarmad Fouad Kareem född 1975.

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

16

Förkortas i dagligt tal "Åsa".

17

25hpman skrev:

Haha...dagens

http://www.thesamba.com/vw/forum/profil … p;u=246256

18

Tacksam om någon kan göra något åt detta person- 25hp.

han har skrivit otrevliga svar på mina säljes-annonser. I ett PM skrev han racistiska inslag,i vilket  han anklagade mig för att vara invandrare på ett negativt sätt och har rättat mig om min stavning.
mvh.
Åsa Gradin

och för din info 25hp--min man har hyrt verkstad från detta kille!

19

Jalla skrev:
25hpman skrev:

Haha...dagens

TACK SÅ MYCKET Jalla.

mvh.
Åsa

20

Se på f_n, ett ansikte. Ja där ser man...  Default/hmm

Vad har du att tillägga om Folkamannens erfarenheter då?

21

Bussdelar skrev:
Jalla skrev:
25hpman skrev:

Haha...dagens

TACK SÅ MYCKET Jalla.

mvh.
Åsa

Ok, ser nu att det ser dumt ut.
Det var inte din profil jag skrattade åt utan 25:ans kommentar.

22

25hp--vet nån detta persons nam o var han bor ?

23 Senaste redigerad av Johan W (2011-06-27 20:17:40)

Bussdelar skrev:

Tacksam om någon kan göra något åt detta person- 25hp.

Default/lol 25hp mannen går det inte att göra något åt, många har provat alla har misslyckats -han är oförbetterlig ICQ/ad

Dom flästa vet vem han är och bor och har handlat med lr igenom honom ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

24

25hpman skrev:

Tack, det inlägget gjorde min dag!  ICQ/ag

Bussdelar skrev:

25hp--vet nån detta persons nam o var han bor ?

Vad ska du göra med informationen tro? Kan du inte ta kritik som en vettig människa eller vad är det frågan om?

Sen med tanke på hur du skriver kan man undra om du verkligen har svenska som modersmål.
Och ja, jag vet att man ska undvika att kommentera andras sätt att skriva, den nya folksjukdomen internetdyslexi har nått enorma vidder, men ändå. Du vet att på internet kommunicerar man medelst text, skriver man som en idiot kommer man tas som en.

25

malmen skrev:

Sen med tanke på hur du skriver kan man undra om du verkligen har svenska som modersmål.
Och ja, jag vet att man ska undvika att kommentera andras sätt att skriva, den nya folksjukdomen internetdyslexi har nått enorma vidder, men ändå. Du vet att på internet kommunicerar man medelst text, skriver man som en idiot kommer man tas som en.

Wörd.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|