Vet inte riktigt var jag ska skriva det här för att varken verka fel ute eller nojig. En av grundreglerna kring "netikett" gäller ju att inte smutskasta någon annan, hoppas detta inte tås som sådant. En ny annonsör har dykt upp på BV, precis som hos NT2K och på Vwmarknaden tidigare. Jag vill påstå att man inte framstår som seriös med ett tjugotal nya annonser på en dag, utan kontaktinformation i annonserna! Till historien hör att det inte finns något tidigare dokumenterat kring säljaren, dvs det är inte en regelbunden besökare. Att annonserna är skriven på knagglig svenska må man väl ha översyn med, men det spär på tidigare misstankar hos den fördomsfulle individen om att något inte står rätt till.
Min personliga erfarenhet från incidenten på NT2K någon månad tidigare finns att läsa i den här tråden:
http://nt2k.hosterspace.com/index.php/m … detta-site
Det som då inte syns i ursprungsinlägget är att det är ett gäng fembultsfälgar till salu. På bilden syns mycket riktigt en trave med fälgar, ser ut som de härrör från sen splittbuss, men till höger, till hälften utom bild ser man klart en femtontums bussfälg och eftersom det var en sådan jag var på jakt efter börjar jag att fråga om den, resten finns att läsa i tråden.
Om jag har fel, är helt ute och cyklar är jag glad, för jag gillar inte "skummisar" men det här luktar unket, så ni som eventuellt vill göra affär med denna annonsör gör bäst i att kolla att allt är rätt innan ni spenderar pengar. Att ha en sådan försäljare inom samma stad är verkligen en guldgruva för mig, men jag ställer mig avvaktande tills andra fått delge sin erfarenhet av att göra affärer med personen.
Trådrubriken "Jag vill sluta med detta site" kom på alla av annonsörens startade "trådar" (annonser) efter det att denna tråd avslutats. Ingen var otrevlig eller på annat sätt gick över gränsen, vad som hände är minst sagt ett mysterium.
Visst känns det halvt oseriöst att slänga in massvis med annonser och inte ha med kontaktuppgifter, men så länge reglerna på forumet inte säger att man måste ha det så kan man inte förvänta sig att alla gör det.

* Saab 02:a
25hp mannen går det inte att göra något åt, många har provat alla har misslyckats -han är oförbetterlig