1

Har "fläktfolket" övergett BR Mantorp totalt eller.....väldigt lite försnack iår...

Har varit dit två gånger och har då varit väldigt nöjd...kan väl inte vara så att folk stör sig så mycket på vattenkylda bilar...eller?

Skriv va ni tycker....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

2

Jag brukar varva mellan vatten- och luftkylt och i år blir det luftkylt! Blir så trött på den här fåniga striden mellan de båda...

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

3

Jag har absolut inget emot vattenkylt!!!
Det jag inte tycker om är fyllekörning och svinsupa ICQ/ac Och det har urartat dom sista åren så nu går bugrun tyvärr bort.

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

4

Jag har varit där många år, men iår lockar det inte.
Är trött på allt inihelvetefestande... Det känns som att merparten av folket på partycampingen inte har nått vidare bilintresse? Iaf inte för luftkylda bilar.

Jag börjar kanske bli gammal ICQ/ab

Jag kommer kanske tillbaks nått annat år, just nu känns det som att jag klarar mig utan Bugrun.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

"Små" träffar är betydligt trevligare

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

6

Vet många som väljer Sundsvall i år istället. Så det kan vara därför det är lugnt med försnacket. Jag har varit på bugrun två gånger, det känns som det räcker för min del iaf. Kul att testa en ny träff istället.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

7 Senaste redigerad av Handy (2015-05-09 08:35:07)

Hmm, det låter ju inte så lockande. Jag som tänkte ta med en kompis och prova Bugrun i år eftersom jag aldrig varit där förut och jag håller på att inviga kompisen i VWärlden. Hoppas att man slipper undan fyllerister och sådana om man bara besöker Bugrun över dagen.

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

8

Bug Run är över.... Seriöst, 600kr för inträdet om du är där hela helgen...
Näää jag åker till Sundsvall å Volksmeet istället! Första gången, å det blir garanterat mycket bättre än grapes 32a träff.....

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

9

Har ni sett att Grape kör en "Tyck till om Bug Run" nu på fejan... ICQ/ad

Suck, så sen han är. Han förlorade för flera år sen, o nu börjar det märkas av på intäkterna.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Har vart på Bug Run sen 2008 men de senaste åren har det bara blivit sämre, undrar om det började med kurvan... sen även om jag kan uppskatta nån enstaka schysst stukad vattenskadad så har dom mer eller mindre tagit överhanden och framförallt svineriet, visst kan jag dricka men när det mer liknar en partycamping på en festival blir det lite fel, har försökt vara positiv och sett fördelar istället för nackdelar de senaste åren men förra året var droppen så jag skippar det nu  Default/hmm

11

Varför på BugRun för första gången förra året och hade riktigt trevlig, men det var till stor del pga vi "beslagtog" en liten del av området och gjorde en egen träff i träffen så att säga  ICQ/ab

Jag hade hört mycket dåligt och LITE bra om denna träff och tyvärr var det mesta DÅLIGT

TOALETTERNA var under all kritik!!! skulle gå på toa på fredagskvällen och då flöt det skit osv upp över sitsarna och alla toaletterna var otroligt äckliga, de ända som fungerade var de som var borta vid bandepån.

Sedan så undrar jag hur en del människor är uppfostrade!!! gick en runda på lördagskvällen och ser då en grupp vattenskadade snorvalpar som står och sprayar graffiti på staket/skyltar osv utan att någon bryr sig, det var tur för snorvalparna att jag var på bra humör och endast "uppfostrade"  dom verbalt denna gången.

Det är ju inte så att man tar med sig sprayburkar till en träff av misstag!!!!

När man åker till FanFest, BugsFunny, VWänerträffen, BugMeet osv behöver man aldrig fundera över om toaletterna är rena mm eftersom dessa anordnas av personer med ett brinnande intresse för våra luftkylda vagnar och inte är ute efter att endast fylla på plånboken.

Nä satsa era pengar på någon av våra mindre och trevligare träffar istället för det är bara att inse att BugRun snart är en helt vattenskadad 3 dagars fylla.

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

12

Blir det inte Sundsvall så stannar jag hemma ist... Brc lockar mig mer!

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

13

BRC styrs av samma pengaintresse som övriga BR evenemang.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

14

Men BRC är tusen gånger bättre Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

15

Jag bryr mig egentligen inte vilken som anordnar och BRC har vart bra, det var förra året dom hade en liten dipp... men är jag hemma så ger jag det en ny chans i år  ICQ/ab

16

Br är den enda Folka träff där jag inte tar med mig min bil för att jag är rädd om den.......

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

17

var väll väldigt många som fick saker förstörda och t.om stulna från mantorp...

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

18

Campar man utanför parycampet där 18 åringarna svinar. Så här man lika trevligt som man haft där de senaste 10 åren. Träffar vänner som man träffar en gång om året. 
Vi kör luftkylt och vattenkyt. Kommer bli ett trevligt bugrun i år med .
Hoppas vi ses! ICQ/ab

19

Brc var nog trevligt  för dom som körde förra året men för den stora massan (dom som ska finaniera det hela) var det en katastrof.Man hamnar väl där i år igen kanske får he det en ny chans

20

Klart man åker till Mantorp ! Är ju bara några mil hemifrån.
Men senaste åren har väl högst 10 % av våra klubbmedlemmar i VW-Maffian besökt träffen....och bara 2-3 st övernattat.
Jämfört med 10 -15år sedan då "vi" fick pris för "bästa klubb" tre år i rad.

Jag åker dit för att se på den tekniska utvecklingen, träffa vänner (kanske någon ny bekantskap?) och dra ett par repor på strippen ! -)

Priset är inte dyrt, OM man räknar på tre dagar...Tyvärr funkar det inte om man bara vill göra snabbesök - i fjol hade jag t o m stämt möte med folk utanför grindarna, bara fördetta (!)

21

Klart det blir BR !  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

22

Klart man åker till bug run, trevlig blandning av gamla och nya vw. Var partycampingen ligger struntar jag fullständigt i, där är det bara kul och gå en runda och se på folk som beter sig. Jag har heller aldrig förstått att det är så viktigt att gå o bajsa på en bil träff så att det ska vara helt avgörande för hela upplevelsen ICQ/ad Jag åker hellre till bug run mantorp än tierp för den vattenkylda delen av vw scenen hänger jag inte med i på nätet så då får man inspiration. Till tierp kommer ju mest kända bilar så där blir man mest besviken på att bilarna inte är så fina i verkligheten som på bild. Helst skulle jag vilja få tid att åka på mer utlänska träffar... men det får väl bli när man blir pensionär.

23

Med risk att bli utpekad som "en jävla stockholmare" (och som därmed är bekväm med korta avstånd till diverse faciliteter) måste jag nog påstå att de olika lägren här helt klart har en geografisk fördelning.

För att försöka se på det lite mer nyanserat, kan jag tro att folk har lättare för att åka långt på en träff med gott renommé. Och inte för att jag har "längst" till BR av alla här, men det var andra tongångar i början av 2000-talet när jag skulle åka på mitt första BR, nu verkar många färre vurma för det.

Partystämningen lockar vissa, och fjärmar vissa, så enkelt är det. Och om arrangemanget hade haft mer av känslan av den genuina folkaträffen, som jag tycker man till och med kan få av vissa träffbilder (från andra träffar) och som jag själv känt på Vänerträffen, Bussfest, BugBash mm så hade nog feststämpel spelat en mindre roll.

BRC är förvisso mer kommersiellt än de tidigare nämnda, men gör inte anspråk på att vara störst eller bäst (inte såvitt jag vet) och det ursäktar sammanhanget (tycker jag). I samma andetag ska jag nog nämna, att hade avståndet till BR varit detsamma som BRC för mig och tvärt om, hade jag nog åkt till BR iaf. Den extra soppapengen äter lätt upp en eventuell skillnad i entréavgift. För att inte tala om en allt bekvämare gubbes olust att åka långt i en gammal folkvagn.

Slutligen ska jag nog knyta ihop säcken och säga att mycket handlar om gemenskap. Känner man "folk" som ska till endera träff, är det lättare att "haka på" än om man ska åka själv.

För egen del slutade jag åka till BR efter stormen 2010, den förstörde ALLT. (Men jag har haft några underbara minnen från BR!) ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

24

Jag beundrar norrlänningar som kör långt för att komma till en träff. Besökte ett vått Malmö för några år sedan. Där fanns även Leif Nyström som åkt hela vägen genom vårt avlånga land för att se tillställningen regna bort.
Jag trivs på BR, har inget emot fina Golfar eller blanka Passater även om hjärtat bankar för luftkylt. Har en gång fått parkera utanför området på BRC eftersom jag kom dit i bruksbilen en vattenkyld VW. Men jag hänger inte ut arrangören för det. MAO jag gillar Bug Run i dess olika former och tycker att arrangören ska ha en eloge för att de har orkat i över 30 år.

Besöker ogärna träffar med begränsat deltagarantal eller föranmälan ett halvår i förväg. Det blir gärna lite klubben för inbördes beundran, där man redan i inbjudan talar om hur dåliga alla andra är.

25

Att Burgund behöver rejäl polisuppbacning för att hålla besökarna lugna säger en del om. Vart br kommit. Jag säger med sorg att jag inte kommer åka dit i ärför tåget har gått liksom. Br har ju alltid varit den perfekta början på säsongen men så är det ju inte längre...tyvärr. Allt har sin tid. Sundsvall blir trevligt tror jag! Det kommer ju kanske en hel del norrländska bilar som inte syns annars..