26

1300typ11971 skrev:
Örebro-Micke skrev:

Det är ju sånt här som gör en lagom ohändig gosse som mig lite orolig.
Jag menar, den dagen något händer med min bil, som varken jag eller någon mer kunnig kompis klarar av, vart ska man vända sig då liksom?
För som sagt; många av dagens "vanliga" verkstäder har kanske inte full kunskap om 50-60 år gamla bilar ICQ/ao

Finns det någon i Örebro, eller någorlunda nära, som ni kan rekommendera? Om det skulle behövas någon gång framöver alltså...

finns nog ingen verkstad som e så bra på gammel bilar i örebro. men de borde finnas mindre verkstäder runt omkring på landet i örebro län iaf. Och hittar du ingen är de bara att dra iväg ett PM jag hålls i vretstorp och skruvar på fritiden ICQ/ag man ska hjälpa varandra

Åååh, toppen   ICQ/ag
Jag ska ha dig i åtanke om det uppstår bil-problem. Det är så skönt att man fastnade i VW-träsket där folk är så hjälpsamma ICQ/ab

Mvh
Micke

27

Björn J. skrev:
RAINIER skrev:

Viktigaste är attityden. Att blir sur för att nån kommer tillbaka med 13 fel är patetiskt.....

Nä, vad fasiken, kom inte hit och stör oss på vår arbetstid, vi har minsann annat att göra än att ta hand om kunder och deras trasiga bilar, här har vi så mycket att göra ändå, ja föresten vi har så himla mycket att göra att vi inte hinner med att arbeta.
Charmkurs? nej vi behöver fan inte gå på nån jävla charmkurs, vi har redan en positiv inställning till alla idioter som kommer hit...

Ironi... tja, kanske det... ICQ/an

Men jag menar med en dåres envishet att det går åt båda hållen. Håller man själv en god ton och får en slappt eller ointresserat bemötande, ja DÅ förstår jag att man blir upprörd. Men spatserar man in i lokalen och skäller ut första bästa person, då har jag större förståelse för personalen.

Jobbar man med service, får man titt som tätt träffa på dessa personer, försöka vända dem, göra dem nöjda osv. Men ALLA har ett människovärde och ingen, inte ens för att "kunden alltid har rätt", har rätt att trycka ner en annan person. Det är bara förnedrande.

Sen kan jag tänka mig att en hel del inom bilmekanikerskrået (och detta är en grov generalisering), inte har den sociala kompetensen att hantera missnöjda kunder. Det baserar jag i mina kontakter med slika yrkesmän i mitt eget arbete, där de är mina kunder och de är inte alltid lätta att ens stryka medhårs...  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

28

Den här historien är fortfarande inte avslutat och fick en annan vändning.
Att sammanfatta det som har hänt:

1) Fick skada på glasfiber skärmar på min Bubbla
2) Gick till Trygg Hansa's enda skadeverkstad i Stockholm city; Firma A
3) De gjorde massor med fel och kittade fast skärmen
4) De fick göra om jobbet, gjorde en del fel igen, men whatever.
5) Några veckor senare kom det bubblor under lacken
6) Ringde T.H. och sa att jag vill en annan lackerare
7) Hittade en annan (Firma B) och han sa att spacklet inte hade torkat innan lackering
Default/af Han fick kapa ut en bit av skärmen, bygga upp det igen och lackerare om den
9) Några veckor senare kom det bubblor under lacken igen
10) Firma B kollade och konstaterade att Firma A hade använt nåt konstigt som spred sig i glasfiber
11) Då måste han kapa ut en mycket större bit och bygga up skärmen igen
12) Han ringde med T.H. och de sa att han tog över jobbet och därmed ansvaret
13) Han vill inte göra garanti-jobb för firma A som orsakade problemet
14) Jag får driva ärendet hos ARN

Men vad är det här för skojjeri?????

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

29

Slutar alltid med att man ska göra allt själv,blir kanske inte 100%,men ändå bättre än om något "proffs" varit inblandad..tråkigt,men mer och mer en sann verklighet..har lärt känna en del riktiga "proffs" genom livet,men de går snart i pension,sen blir det värre.. ICQ/ac

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

30

Lider med dig, det är väl fb som ska se till att kvalitén på jobbet blir godtagbart. Tycker att försäkringsbolagen tar alldeles för lite ansvar.

Gubbjävel; dvs originalfantast