1

Kom att tänka på ännu en lite dum fråga.
Hur justerar man ventilspelet på typ 3 när motorn sitter i bilen? Hur drar man runt den?

Typ 3 Variant -65

2

hissa upp bil lägg i växel snurra på båda däcken sammtidigt åt samma håll ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

3

Ha ha, ibland är problemlösning enkelt.
Tänkte inte på det  ICQ/ag

Tack för svaret, fler dumma frågor kommer säkert.

Typ 3 Variant -65

4

Om man inte fuskat och har en slapp fläktrem kan man dra runt motorn med muttern till generatorremskivan.

5

Trodde inte det funkade, ska testa när jag satt i motorn.
Kommer direkt en dum fråga angående generatorremspänning, hur spänner man den på typ 3?
Kanske det märks att jag är nybörjare på typ 3  ICQ/ag

Typ 3 Variant -65

6

För att spänna remmen så minskar du antalet schims i remskivan på generatorn.

Du kan ju dra runt motorn med hjälp av en kraftig mejsel genom hålet i fläkt/kylkåpan. I samma hål ser du även märkningen på remskivan på motorn.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

7

Hade hjärnan varit mindre trött efter midsommarafton och 7 timmar mekande på midsommardan hade jag nog fattat att det var schims även på dessa bilar  ICQ/ab ibland kopplar inte det så fort.

Men det där med markeringen i hålet visste jag inte.

Typ 3 Variant -65

8

Fillmore skrev:

Du kan ju dra runt motorn med hjälp av en kraftig mejsel genom hålet i fläkt/kylkåpan. I samma hål ser du även märkningen på remskivan på motorn.

Fast då blir ju kanten på hålet i plåtkåpan så ful.....

9

HenrikL skrev:
Fillmore skrev:

Fast då blir ju kanten på hålet i plåtkåpan så ful.....

det beror ju lite på hur man gör i så fall, jag har inte skadat hålet trots att jag gjort så en massa ggr.

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se